Ubrania i akcesoria The North Face w żółtej kolorystyce przez lata stanowiły pierwszy wybór odkrywców na całym świecie. Od Everestu, przez środowisko narciarskie lat 90., po ulice Nowego Jorku – żółty definiował markę dosłownie wszędzie.
Kultowy kolor po raz pierwszy zagościł w ofercie marki w 1970 r. Był to odcień Acapulco Gold. Nie tylko zapewniał on lepszą widoczność w górach, ale też regularnie spotykał się z pozytywnym odbiorem klientów. Acapulco Gold został stworzony, by się wyróżniać, dzięki czemu już od momentu swojej premiery regularnie pojawiał się w najbardziej kultowych produktach The North Face.
Acapulco Gold był jedynym dostępnym kolorem śpiworu The North Face z 1971 r., a w 1973 r. jednym z dwóch wariantów, w jakich wyprodukowano Expedition Parkę – przy czym ten drugi model, granatowy, i tak miał podszycie w odcieniu Acapulco Gold.
Związek marki z kolorem rozwijał się przez lata. Żółty uchodził za ulubiony kolor sportowców takich jak Scot Schmidt czy Conrad Anker, który powiedział:
Moim ulubionym kolorem na czas wypraw jest żółty – działa niczym kawa dla oczu i jest zauważalny nawet przy zerowej widoczności.
Jak tłumaczy Tim Hamilton, Global Creative Director w The North Face:
Prawdopodobnie nie ma innego koloru, który bardziej kojarzyłby się z The North Face niż Summit Gold. Pierwotnie sprawdzał się jako środek zwiększający widoczność i tym samym poprawiający bezpieczeństwo podczas ekspedycji na najwyższych szczytach, następnie przyjął się wśród wszystkich odkrywców – także poza górami.
Teraz kultowa kolorystyka powraca w najnowszej, miejskiej kolekcji The North Face. Odcień Summit Gold znaleźć można m.in. w kurtce Nuptse czy słynnej Himalayan Down Parka, które świetnie sprawdzą się w nadchodzących, zimowych miesiącach.
Kolekcja dostępna jest online, w sklepach stacjonarnych i u wybranych dystrybutorów.
Informacja prasowa
KOMENTARZE