HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: grudzień na solidnym plusie

Bardzo dobra sprzedaż w grudniu niestety nie dotyczy wszystkich sklepów w naszej branży, jednak wynik 15,3 proc. nad kreską może napawać optymizmem.

Barometr rynku outdoor, grudzień 2020 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, grudzień 2020 (rys. 4outdoor.pl)

Wzrost sprzedaży o 15,3 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w 2019 r. to dobry wynik, na który złożyło się kilka pomniejszych czynników i jeden decydujący: okres przedświąteczny. Tradycyjnie pasjonaci różnych dyscyplin outdoorowych sięgnęli po produkty z naszej pułki, często związane z aktywnościami zimowymi, a więc zazwyczaj stosunkowo drogie.

Pomniejsze czynniki to pogoda – nie najlepsza, ale jednak umożliwiająca wycieczki w góry, ograniczenia w podróżowaniu i zamknięcie ośrodków narciarskich, które w pewnym stopniu wpłynęło prawdopodobnie na poszukiwania nowych aktywności, oraz dość niska baza – sprzedaż w grudniu 2019 r. wzrosła tylko o 2,3 proc. w stosunku do grudnia 2018 r.

O wysokim wyniku zadecydowała głównie sprzedaż w sklepach stacjonarnych w dużych miastach. Te miejsca odwiedzało sporo klientów, podczas gdy ruch w sklepach zlokalizowanych w górskich kurortach był znacznie mniejszy, ze względu na dużo mniejszy ruch turystyczny. Sklepy zlokalizowane przy ulicach przejęły również prawdopodobnie część sprzedaży salonów w galeriach handlowych. Rozrzut wyników w naszym barometrze jest więc po raz kolejny dość duży.

Ciekawie przedstawiają się też wyniki Intersportu:

Redakcja

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (2 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0