Bardzo dobra sprzedaż w grudniu niestety nie dotyczy wszystkich sklepów w naszej branży, jednak wynik 15,3 proc. nad kreską może napawać optymizmem.
Wzrost sprzedaży o 15,3 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w 2019 r. to dobry wynik, na który złożyło się kilka pomniejszych czynników i jeden decydujący: okres przedświąteczny. Tradycyjnie pasjonaci różnych dyscyplin outdoorowych sięgnęli po produkty z naszej pułki, często związane z aktywnościami zimowymi, a więc zazwyczaj stosunkowo drogie.
Pomniejsze czynniki to pogoda – nie najlepsza, ale jednak umożliwiająca wycieczki w góry, ograniczenia w podróżowaniu i zamknięcie ośrodków narciarskich, które w pewnym stopniu wpłynęło prawdopodobnie na poszukiwania nowych aktywności, oraz dość niska baza – sprzedaż w grudniu 2019 r. wzrosła tylko o 2,3 proc. w stosunku do grudnia 2018 r.
O wysokim wyniku zadecydowała głównie sprzedaż w sklepach stacjonarnych w dużych miastach. Te miejsca odwiedzało sporo klientów, podczas gdy ruch w sklepach zlokalizowanych w górskich kurortach był znacznie mniejszy, ze względu na dużo mniejszy ruch turystyczny. Sklepy zlokalizowane przy ulicach przejęły również prawdopodobnie część sprzedaży salonów w galeriach handlowych. Rozrzut wyników w naszym barometrze jest więc po raz kolejny dość duży.
Ciekawie przedstawiają się też wyniki Intersportu:
Redakcja
***
Sklepy biorące udział w badaniu:
- 8a.pl (Gliwice)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
- sieć Skalnik (2 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE