HomeRynek outdoor

Rośnie zainteresowanie indywidualnym fitnessem – case Sweaty Betty

Sweaty Betty to modny brytyjski sprzedawca odzieży i akcesoriów do biegania, hikingu, jogi i innych aktywności, które przed pandemią kojarzyły się z wyjściem do obiektu fitness. Oferta marki skierowana jest wyłącznie do kobiet. Jak pokazuje sprzedaż Sweaty Betty, lockdown nie zmniejszył, a wręcz zwiększył zainteresowanie tymi aktywnościami, które dzisiaj coraz częściej uprawiana są indywidualnie i często w domu.

fot. Sweaty Betty

Dochody Sweaty Betty w 2020 r. wzrosły o 60 proc. w stosunku do 2019 r. Popyt na odzież do biegania wzrósł o 160 proc., a popyt rzeczy polarowe – o 223 proc. 

Wzrosty sprzedaży wynikają ze zwiększonego popytu, ale również z inwestycji z 2019 r., w którym dochody wzrosły o 27 proc. W stosunku do roku poprzedniego, na skutek wzrostu zainteresowania aktywnym trybem życia. W 2019 r. sprzedaż przez internet stanowiła 46 proc. Całkowitej sprzedaży marki. 

Pandemia okazała się sprzyjać sprzedaży na tyle, że firma zdecydowała się kontynuować swoją zagraniczną ekspansję. W 2020 r. produkty Sweaty Betty trafiły do pięciu kanadyjskich sklepów Nordstrom i do sprzedaży internetowej Nordstrom.ca. Powstały również kolejne sklepy w Hong Kongu – teraz są łącznie 3. Firma planuje dalszą ekspansję na rynkach azjatyckich w obszarze e-commerce.

źródło: SGI Europe

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0