HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: maj na wyraźnym plusie

W maju zeszłego roku Polska otrząsnęła się po pierwszym szoku wywołanym pandemią koronawirusa. Mimo obaw i niepewności wróciliśmy do niektórych aktywności, powrócił też ruch w biznesie, który musiał adaptować się do nowych warunków. Maj 2021 r. to już zupełnie inna historia. Potwierdzają to wyniki naszego Barometru, jednak podobnie jak w poprzednich miesiącach, podchodzimy do nich z lekką rezerwą, wynikającą z niepewnych punktów odniesienia. Z tego powodu nadal podajemy równocześnie wyniki rok do roku oraz rok do dwa lata wstecz.

Barometr rynku outdoor, maj 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, maj 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Sprzedaż w maju 2021 r. wzrosła o 57 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w zeszłym roku. Nic dziwnego, pierwszy pandemiczny maj był okresem odwilży, jednak z pewnością był daleki od normalności, o czym świadczy ówczesny wynik rok do roku, -12,5 proc.

Dlatego niewykluczone, że obraz bliższy rzeczywistości oferuje porównanie maja 2021 do maja 2019. I w tym przypadku wynik jest dobry – wzrost o 37,4 proc. Biorąc pod uwagę utrzymujący się przez lata przed pandemią trend wzrostowy, należałoby przyjąć, że wynik takiego porównania jest nieco zawyżony, jednak oszacowanie w jakim stopniu jest bardzo trudne. Zresztą nie możemy już mówić o trendzie, który załamał się na okres pandemii. Należy więc chyba uznać, że te 37,4 proc. to wynik dla branży pozytywny i sygnalizujący ewidentną poprawę sytuacji.

Wpływ na sprzedaż w maju tego roku miało zapewne kilka czynników. Kluczową rolę odegrały: pogoda, z jednej strony deszczowa, z drugiej umożliwiająca różnego rodzaju aktywności i lokalne podróże, oraz zniesienie obostrzeń pandemicznych, które wprowadzano stopniowo po weekendzie majowym. Dodatkowo część osób rozpoczęła w maju przygotowania do weekendu czerwcowego, a także – w związku z otwieraniem kolejnych granic – wczesnych wyjazdów wakacyjnych.

Przedstawiciele naszej branży patrzą w przyszłość z nadzieją i optymizmem. Ludzie ciągnął do outdooru, szukają nowych form spędzania wolnego czasu i coraz chętniej dbają o zdrowie. Trudno powiedzieć czy mroki pandemii odeszły na dobre, jednak i my, zachęceni dobrym wynikiem Barometru w maju, mamy taką nadzieję.

Red.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0