HomeBarometr rynku outdoor

SKYLOTEC przejmuje Climbing Technology

Niemiecka, rodzinnie zarządzana firma SKYLOTEC przejmuje kontrolę nad włoskim Climbing Technology, największym europejskim producentem karabinków, marką znaną na całym świecie z produkcji sprzętu wspinaczkowego i wysokogórskiego. Obie strony łączą lata wspólnej pracy. Nabywając jednocześnie dwie powiązane firmy – Aludesign oraz Securit – SKYLOTEC znacząco rozszerza swoją ofertę produkcyjną. Dzięki temu marka zwiększa swoje zdolności produkcyjne, jak i skraca łańcuch dostaw komponentów i produktów.

SKYLOTEC od lat korzysta z produktów Climbing Technology w swojej sportowej kolekcji (fot. SKYLOTEC)

Wraz z nabyciem Aludesign oraz Securit, SKYLOTEC – jeden ze światowych liderów w produkcji środków ochrony indywidualnej oraz sprzętu wspinaczkowego – kontynuuje swój wzrost i otwiera nowe możliwości dalszego rozwoju w zakresie produkcyjnym i inżynieryjnym. Założone w 1986 roku włoskie przedsiębiorstwo Aludesign, wraz z zakładem anodyzacyjnym i montażowym Securit w Rumunii, są znane przede wszystkim z produkcji wyrobów pod własną marką Climbing Technology. Produktom Climbing Technology zaufali nie tylko alpiniści czy wspinacze, ale także technicy pracujący na wysokości.

Wspólna filozofia jakości

SKYLOTEC oraz Climbing Technology mają długą, wspólną historię. Współpraca rozpoczęła się ponad 25 lat temu, kiedy to Wolfgang Rinklake (który w 2000 roku przekazał zarządzanie firmą swojemu synowi, dr Kaiowi Rinklake) został pierwszym klientem założyciela Aludesign, Carlo Paglioli. Siedziba firmy zlokalizowana jest we włoskiej Lombardii (konkretnie w Cisano Bergamasco), a więc w rejonie znanym ze swoich górskich tradycji.

Dyrektor senior Wolfgang Rinklake wraz z dyrektorem zarządzającym dr Kaiem Rinklake z SKYLOTEC pracowali razem z założycielem Aludesign, Carlo Paglioli przez lata, dochodząc do obecnego połączenia. Konsultant zarządu, Walter Remy, pomógł rozpocząć współpracę obu firmom ponad 25 lat temu (fot. SKYLOTEC)

Dr Kai Rinklake komentuje:

To partnerskie przejęcie pokazuje, że razem możemy zdziałać więcej. SKYLOTEC rośnie, ale to samo dotyczy też Aludesign i Securit. Między innymi dlatego uważamy, że teraz jest właściwy moment, żeby połączyć siły. Bardzo się cieszymy z możliwości rozszerzenia nie tylko naszej oferty sportowej czy dedykowanej do dostępu linowego o produkty Climbing Technology, ale też i know-how związanego z produkcją karabinków.

Co szczególnie ważne, obie marki dzielą podobne podejście w kwestii jakości. Dr Kai Rinklake dodaje:

Każdego dnia pracujemy nad rozwiązaniami, które mają zagwarantować jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dlatego też stawiamy wysokie wymagania nie tylko w zakresie zabezpieczenia, ale i ergonomii oraz komfortu pracy.

Marka Climbing Technology wyznaje podobne zasady, produkując sprzęt, który łączy w sobie bezpieczeństwo, funkcjonalność oraz łatwość obsługi. Carlo Paglioli, który od samego początku był zaangażowany w budowę marki, oddaje dzieło swojego życia. Założyciel Aludesign mówi:

Bardzo się cieszę, że mogę przekazać Climbing Technology w dobre ręce. Marka ma wciąż ogromny potencjał, który niewątpliwie będzie rósł dzięki SKYLOTEC.

Dyrektor senior firmy SKYLOTEC, Wolfgang Rinklake (po lewej) oraz założyciel Aludesign Carlo Paglioli współpracują ze sobą od ponad 25 lat (fot. SKYLOTEC)

Oba zakłady, zatrudniające około 110 osób każdy, zostaną włączone do grupy SKYLOTEC, liczącej dzięki temu 7 fabryk. Nowe lokalizacje we Włoszech oraz Rumunii zostaną również w najbliższej przyszłości rozbudowane, istotnie zwiększając możliwości produkcyjne całej grupy.

***

SKYLOTEC od 2008 roku aktywnie działa w branży sportowej, czerpiąc dodatkowo z kilkudziesięcioletniego doświadczenia w dziedzinie dostępu linowego. Aktualne przejęcie Climbing Technology dodatkowo zwiększa kompetencję w obu tych zakresach. Co więcej, SKYLOTEC wysyła jasny sygnał, że Europa ma pozostać głównym miejscem produkcji dla całej grupy, tym samym stając się bardziej niezależnym od dostawców z Dalekiego Wschodu. Pandemia koronawirusa pokazała, jak bardzo wrażliwe są długie i skomplikowane łańcuchy dostaw. Dodatkowo, zarówno koszty materiałów, jak i samej logistyki, znacząco wzrosły, nie wspominając nawet o wydłużonych terminach realizacji i związanych z nimi konsekwencjach. „Przeciwdziałamy temu poprzez inwestowanie w europejskie fabryki, tym samym zwiększając bezpieczeństwo dostaw dla naszych klientów” – mówi Rinklake.

Informacja prasowa SKYLOTEC

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0