Sprzedaż detaliczna sklepów outdoorowych biorących udział w naszym badaniu wzrosła w sierpniu o 29,6 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym.
Po wielu miesiącach umiarkowanych wahań naszego Barometru, które odzwierciedlały osłabienie sprzedaży wywołane pandemią COVID-19, odnotowaliśmy znaczący wzrost. Dynamika sprzedaży na poziomie niemal 30 proc. w zeszłym miesiącu może być wynikiem nieco zawyżonym (ze względu na słabszą sprzedaż w sierpniu 2020 r.), niemniej wynik ten jest bardzo pozytywny i pozwala nieco optymistyczniej patrzeć w przyszłość.
Już tradycyjnie, oprócz czynników ekonomicznych, elementem wpływającym na sprzedaż w sklepach outdoorowych jest pogoda. Według IMGW w sierpniu zanotowaliśmy średnią obszarową temperaturę powietrza na poziomie 17,0°C, była ona 1,5°C niższa od średniej wieloletniej dla tego miesiąca (klimatologiczny okres normalny 1991-2020). W związku z tym tegoroczny sierpień należy zaliczyć do miesięcy anomalnie chłodnych. Przy czym pierwsza część miesiąca była ciepła, wręcz upalna. Nie da się ukryć, że outdoor „lubi” taką zmienność.
Zainteresowanie aktywnymi formami wypoczynku, campingiem czy wakacjami w Polsce połączonymi z aktywnościami, rośnie. Jak pokazuje sierpniowy wynik, klienci naszej branży są znowu gotowi wydawać pieniądze na sprzęt, odzież i obuwie potrzebne do realizowania swoich pasji. Miejmy nadzieję, że nie jest to tylko chwilowy skok związany z wyjazdami wakacyjnymi, a trend, który utrzyma się przez dłuższy czas.
KOMENTARZE