Jesienne wydanie naszego branżowego czasopisma już wkrótce trafi w Wasze ręce. Przedstawiamy treści numeru.
Spis treści
- Kiermasz outdoorowy na 19. KFG – 4-5 grudnia
- Barometr rynku. Październik – kolejny dobry miesiąc dla branży outdoor
- Równie dobra jak do tej pory, lepsza dla środowiska: nowa membrana marki GORE
- Pandemia a ochrona środowiska
- Outdoor Magazyn – inaczej niż wszyscy
- Polar Sport stawia na przygodę
Polar Sport to sklep górski i outdoorowy o wieloletniej tradycji, którego oferta z każdym rokiem rozszerza się nie tylko o nowe produkty i marki, ale również o nowe projekty, niejednokrotnie wykraczające daleko poza działania sprzedażowe.
- ProRock reaktywacja
ProRock to polska marka założona przez Jacka Kudłatego, zajmująca się produkcją odzieży wspinaczkowej. Popularność i dobre opnie wśród wspinaczy marka zaskarbiła sobie w pewnym okresie serią spodni wykonanych z materiału jeansowego, zwłaszcza różnymi wersjami modelu Poema Rock. Teraz marka przeżywa swoistą reaktywację za sprawą nowych właścicieli.
- Taiwan Textiles. Zrównoważone innowacje dla lepszego świata i życia
- But dla każdego pasjonata skitouringu – teraz z lifetime guarantee
- Royal Robins. Odkryj sweter na nowo
- Ecosystem Centered Design – case study
Koncentracja na odbiorcy, rozumienie jego motywacji oraz empatia są podstawowymi założeniami podejścia definiowanego przez human-centered design. Projekt Ecosystem Centered Design to ciekawe case study przedstawiające, jak takie założenia wciela się w życie.
- Test: The North Face ThermoBallTM Eco Jacket
- Test: buty trekkingowe Columbia Escape Summit OutDry
- Działania marketingowe sklepów sportowych
Działania marketingowe należą do głównych czynników decydujących o poziomie sprzedaży i rozwoju marki, pozwalając na efektywniejsze dotarcie do odbiorców i promocję produktów znajdujących się w ofercie sklepu. Poniżej przedstawiamy analizę porównawczą działań prowadzonych w październiku na platformie Facebook.
Od redakcji
Czekając na kolejną falę pandemii i związane z nią ograniczenia (lub ich brak) w Polsce i na świecie, nasza branża dostraja się do nowej rzeczywistości. Wychodzi to chyba całkiem nieźle, wszak nie słyszymy o zamykających się na masową skalę sklepach i upadających markach. Wręcz przeciwnie.
Pomimo zawirowań na różnych odcinkach całego łańcuszka produkcyjno-sprzedażowego, od dostawców surowców i wytwórców materiałów, przez projektantów i producentów, a na sprzedawcach kończąc, wszyscy starają się znaleźć optymalne rozwiązania dla swojej działalności. Wszyscy zdążyli już zgromadzić masę doświadczeń w tej nowej sferze prowadzenia biznesu i wyciągnąć z tego, co się dzieje, konstruktywne wnioski. Na tym polega sztuka przetrwania.
Pandemia dotknęła różne branże w niejednakowym stopniu. Na szerokim tle outdoor wydaje się być bezpieczny. Niewykluczone nawet, że wstrząs pocovidowy przyczynił się w pewnym stopniu (lub w pewnej części) do wzrostu zainteresowania uprawianiem sportu, aktywnością na świeżym powietrzu i małymi przygodami na własnym podwórku, które już przed pandemią stały się modą, określaną na zachodzie mianem microadventures.
O tym przynajmniej przekonują organizatorzy największych targów branżowych, ISPO Munich, a także inni przedstawiciele outdoorowego świata – oczywiście niektórym z nich zależy przede wszystkim na budowaniu pozytywnego wizerunku aktualnej kondycji branży. Mamy jednak nadzieję, że nie jest to tylko zaklinanie rzeczywistości i coraz więcej osób naprawdę docenia nasz outdoor. Na ten temat zapewne każdy ma już wyrobione zdanie.
Przygody, małe i duże, lokalne i zagraniczne, sportowe i rekreacyjne, w górach i w lesie, wymagają sprzętu. Nasza branża dostarcza ten sprzęt i fachową wiedzę, a ponadto inspiruje. Marki prześcigają się na polu technologicznym, komunikacyjnym i wizerunkowym. Prześcigają się również na polu zrównoważonego rozwoju, a coraz więcej klientów zwraca baczną uwagę na ich działania i bierze pod uwagę czynnik ekologiczny podczas dokonywania zakupów. Tu pojawiają się trudne pytania: Jak sprzedawać mniej, ale lepiej? Jak sprzedawać mniej, ale nie tracić zysku?
W takich okolicznościach oddajemy w Wasze ręce ostatni w tym roku numer 4outdoor Biznes. Znajdziecie w nim garść informacji z branży. Piszemy o zbliżających się zimowych targach ISPO Munich, sprawdzamy, co słychać na polskim rynku outdoorowym i jak w okresie przejściowym radzą sobie najlepsze sklepy internetowe, a także przyglądamy się technologiom oraz procesom projektowym.
Mamy nadzieję, że w czasach konferencji on-line i spotkań na teamsach lektura naszego branżowego czasopisma w wersji off-line sprawi Wam przyjemność.
Michał Gurgul
KOMENTARZE