Niestety po kilku miesiącach wzrostów sprzedaży i bardzo dobrym wyniku w grudniu, dynamika sprzedaży sklepów naszej branży w styczniu 2022 roku znacznie spadła.
Sprzedaż w styczniu 2022 roku w stosunku do analogicznego miesiąca w ubiegłym roku spadła o 14. proc. Na wynik składają się wysoka baza – w styczniu 2021 roku sprzedaż wzrosła o około 14 proc. w stosunku do stycznia 2020 roku, a także nastroje konsumenckie, na które wpływ miała w pewnym stopniu pandemia – o Covid-19 było ponownie głośniej w mediach ogólnopolskich. Coraz silniejszy efekt może mieć również inflacja i wzrost cen dóbr podstawowych.
Analizując sprzedaż branży w zeszłym miesiącu ponownie nie uwzględniamy sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych. W styczniu 2021 roku sklepy te były nieczynne, a więc ich porównanie sprzedaży rok do roku, zaburzyłoby odczyt naszego Barometru.
Red.
KOMENTARZE