HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: pogłębienie negatywnego trendu w lutym

Zima 2021/2022 nie przyniosła pozytywnych trendów sprzedażowych. Styczniowe wyniki były mocno pod kreską, nie inaczej niestety było w lutym – nasz barometr zanotował bowiem wynik -17,5%. Niestabilna postpandemiczna rzeczywistość przerodziła się w kolejny wielki kryzys, spowodowany zbrodniczą inwazją Rosji na Ukrainę (rozpoczęta 24 lutego). Wpływ tego dramatu będzie odgrywał niebagatelną rolę w kolejnych miesiącach.

Barometr rynku outdoor, luty 2022 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, luty 2022 (rys. 4outdoor.pl)

Zatem luty to kolejny miesiąc spadków, któremu nie pomógł czas ferii zimowych i związanych z nim zakupów sprzętu i odzieży. Wyprzedaże kolekcji zimowych to stały element końcówki zimowego sezonu. Jednak również one nie uratowały wyników odnoszących się do pandemicznego lutego 2021, który – dla przypomnienia notował wzrosty na poziomie dwudziestu kilku procent zarówno w stosunku do 2020 i 2019 roku.

Lutowe spadki barometru 4outdoor brzmią również niekorzystnie w porównaniu do sprzedaży detalicznej monitorowanej przez Główny Urząd Statystyczny. Według GUS sprzedaż w lutym 2022 w ujęciu nominalnym (ceny bieżące) okazała się o 16,5% wyższa niż przed rokiem. Interesująca nas kategoria tekstyliów, odzieży i obuwia zanotowała wzrost o 6,5% (w stosunku do lutego 2021).

Redakcja

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0