Niewielkim, ale zawsze. W zeszłym miesiącu dynamika sprzedaży sklepów górskich i outdoorowych nieco spadła, w porównaniu do poprzednich miesięcy, jednak wynik jest nadal dodatni. Nasz barometr w maju 2022 roku wskazał 3,2 proc.
To trzeci z rzędu miesiąc “nad kreską”. Oczywiście wszyscy mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa utrzyma się jak najdłużej, jednak w tych niełatwych czasach nic nie jest pewne, a przed nami przecież okres wakacyjny. Osłabienie tendencji wzrostowej w maju może zwiastować, dalszy spadek dynamiki sprzedaży. W czerwcu możemy jeszcze liczyć na zakupy przedurlopowe, uzupełnienia odzieży, obuwia i sprzętu – kempingowego, wspinaczkowego, do sportów wodnych. Natomiast lipiec i sierpień, a tym bardziej dalsza przyszłość, to wielka niewiadoma. Tym bardziej branży outdoor powinno zależeć na promocji aktywnego trybu życia i nowych dyscyplin. Takie działania zresztą obserwujemy na wielu frontach.
Tak więc przyszłość jest niepewna, niepokoje na świecie i osłabiona gospodarka nie pomagają, jednak przynajmniej pogoda jest po naszej stronie. Wyjątkowo płynne przejście z zimy w wiosnę i powoli rozkręcające się lato, z umiarkowanymi temperaturami i ostatnimi opadami deszczu, powinny zachęcać klientów branży outdoor do zakupów: dobrego obuwia, odzieży nieprzemakalnej i dodatkowych warstw lekkiej, ale ciepłej odzieży.
Red.
KOMENTARZE