HomeRynek outdoor

Jack Wolfskin w Polsce zmienia właściciela – powstaje Jack Wolfskin Polska Sp. z o.o.

Jack Wolfskin, wiodący na świecie producent odzieży, sprzętu i obuwia outdoorowego z siedzibą w Idstein w Niemczech, z dniem 1 lipca ogłosił przejęcie FAM Sp. k., polskiego dystrybutora marki od 24 lat. Nowo powstały podmiot pod nazwą Jack Wolfskin Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni wzmocni obecność marki na szybko rozwijającym się polskim rynku i będzie strategicznym hubem dla Europy Wschodniej.

Firma FAM została założona przez Marcina Gabryołka w 1995 roku, a już trzy lata później została dystrybutorem firmy Jack Wolfskin w Polsce. Od tej chwili przedsiębiorstwo konsekwentnie odnotowywało dwucyfrowy wzrost rok do roku. Nowa spółka Jack Wolfskin Poland zatrudnia obecnie 80 pracowników w działalności detalicznej i korporacyjnej. Aktualnie obejmuje także 10 sklepów stacjonarnych, liczne relacje hurtowe w całym kraju i silny biznes cyfrowy. Po przejęciu i przekształceniu firmy, Marcin Gabryołek nadal będzie pełnił rolę lidera jako General Manager Jack Wolfskin Poland.

Marcin Gabryołek (fot. Jack Wolfskin Polska)

– Jack Wolfskin koncentruje się na strategii globalizacji, która wzmacnia naszą działalność na rynkach sąsiadujących z głównym regionem działania marki – powiedział Richard Collier, dyrektor generalny firmy Jack Wolfskin. – Nasz zespół w Polsce od lat wykonuje wyjątkową pracę, tworząc wzorzec sukcesu marki, dzięki wielokanałowej sprzedaży oraz licznym działaniom marketingowym. Mamy świetny zespół, który będzie napędzać kolejny etap wzrostu w Europie Wschodniej, z pełnym wsparciem ze strony Jack Wolfskin i rodziny marek Callaway Group.

Według Johannesa Hella, dyrektora sprzedaży Jack Wolfskin na Europę Wschodnią, firma priorytetowo traktuje budowanie społeczności poprzez swoją działalność detaliczną. Jack Wolfskin zachęca do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, kierując się strategią biznesową pod hasłem „We live to discover”.

Akcja #podzielsięszlakiem (fot. Jack Wolfskin Polska)

Zespół Jack Wolfskin w Polsce osiągnął znaczącą obecność rynkową poprzez współpracę ze ważnymi osobistościami świata kultury i mediów propagujących pasję do podróży i outdooru, takimi jak m.in. Martyna Wojciechowska. Wyróżniające działania tej marki to z kolei umiejętne budowanie społeczności poprzez poprowadzenie i wypromowanie takich akcji jak #podzielsięszlakiem, zachęcającej polskie społeczeństwo do odkrywania lokalnych szlaków pieszych i rowerowych, aby ponownie połączyć się z naturą.

Najnowszym projektem Jack Wolfskin w Polsce jest cykl filmowy Jack Wolfskin Lądek Film Tour, który w pierwszym sezonie przyciągnął ponad 11 000 entuzjastów podróży i outdooru. Drugi sezon tego emocjonującego cyklu seansów filmowych rozpocznie się już we wrześniu z 28 wydarzeniami zaplanowanymi w 7 miastach Polski.

Najnowszym projektem Jack Wolfskin w Polsce jest cykl filmowy Jack Wolfskin Lądek Film Tour (fot. Jack Wolfskin Tour)

– W obecnej, trudnej sytuacji handlowej w Polsce firma Jack Wolfskin jest dobrze przygotowana do długoterminowego i zrównoważonego wzrostu – powiedział Hell – Dzięki naszej długoterminowej obecności na rynku, strategii dystrybucji selektywnej oraz wiodącej na rynku komunikacji marki poprzez czołowych ambasadorów, kreatywną ekspozycję w mediach i angażujące wydarzenia, już teraz cieszymy się ogromną popularnością. Będziemy nadal zwiększać świadomość naszej marki i rozszerzać nasze wpływy na rynku w Polsce i całym regionie Europy Wschodniej. Jesteśmy dumni, że mamy tak zmotywowany zespół na pokładzie Jack Wolfskin Polska.

O Jack Wolfskin

Jack Wolfskin to wiodący na świecie producent najwyższej jakości niemieckiej odzieży i sprzętu outdoorowego. Firma została założona w 1981 roku przez przyjaciół, głęboko w kanadyjskiej dziczy, przy ognisku. Ich misją było inspirowanie wszystkich Odkrywców i Podróżników do tworzenia w outdoorze niesamowitych doświadczeń. Twórcy marki wierzą, że są one w stanie zmieniać życie.

Jack Wolfskin z siedzibą w Idstein w Niemczech prowadzi biuro w Stanach Zjednoczonych w Park City w stanie Utah oraz biuro azjatyckie w Chinach, w Szanghaju. Przedsiębiorstwo stało się wiodącą marką outdoorową w Europie i Azji z ponad 540 sklepami i ponad 4000 punktami sprzedaży na całym świecie. Firma Jack Wolfskin jest zakorzeniona w zrównoważonym rozwoju i koncentruje się na projektowaniu etycznych i ekologicznych produktów, a także na promowaniu sprawiedliwych i humanitarnych warunków pracy. Przedsiębiorstwo jest członkiem Fair Wear Foundation od 2010 r., a od 2011 r. jest także partnerem systemu bluesign®, który dba o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw. Jack Wolfskin oferuje również produkty z etykietą Green Button.

Firma zatrudnia obecnie ponad 1400 osób na całym świecie. W styczniu 2019 roku Jack Wolfskin został przejęty przez Callaway Golf Company.

Informacja prasowa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0