HomeNowości z rynku

Trangia i Firepot, coś dla ciała i coś dla natury – nowe marki w ofercie Crag Sport

W najbliższych tygodniach w portfolio firmy Crag Sport pojawią się nowe marki outdoorowe, Trangia i Firepot. Oferta firmy zostanie więc uzupełniona o kategorie związane z kuchnią turystyczną: żywność liofilizowaną, kuchenki i naczynia turystyczne.

Trangia i Firepot – nowe marki w ofercie Crag Sport (fot. mat. prasowe)

Trangia to szwedzka firma outdoorowa, której początki sięgają lat 20 ubiegłego stulecia. Na stałe związana jest ze Szwecją, a dokładniej Trångsviken, gdzie znajduje się zarówno siedziba, jak i fabryka. Mimo biegu lat, na liniach produkcyjnych wciąż znajdziemy stare maszyny (pieczołowicie serwisowane), z lat 50 ubiegłego wieku, jak i te nowoczesne, a sama produkcja, mimo, że wciąż udoskonalana i usprawniana, wciąż jest w jakiejś części nie w pełni zautomatyzowana. Protoplastą Trangii był John E Jonsson, który wraz z ojczymem zaczynał od produkowania aluminiowych garnków, które z czasem, na skutek popularyzacji biwakowania i wypoczynku na łonie natury w Szwecji, przekształciły się właśnie w przenośne zestawy i kuchenki turystyczne.

Firepot natimiast jest marką pochodzącą z Wielkiej Brytanii, tematycznie związaną także z gotowaniem, będąc producentem wysokiej jakości, naturalnych posiłków liofilizowanych. Pomysł na biznes dojrzewał około 5 lat zanim w 2017 oficjalnie firma ruszyła z produkcją. Pierwsze liofilizaty powstawały w przearanżowanej na potrzeby produkcyjne, starej stodole w West Dorset, a załoga liczyła 4 osoby. Do dzisiaj siedziba znajduje się w tym samym regionie, wciąż udoskonalając swoje produkty i sposób ich wytwarzania, aby maksymalnie zmniejszać wpływ na środowisko naturalne, a ilość pracowników się podwoiła.

Trangia – sposób na gotowanie w plenerze

Trangia zajmuje się produkcją lekkich, aluminiowych zestawów do gotowania typu kocher, na paliwo ciekłe i gazowe. Podstawowy zestaw składa się z palnika, osłony przeciwwiatrowej, 2 rondli różnej pojemności, patelni, chwytaka i taśmy spinającej całość do transportu, w których można ugotować na raz jedzenie dla ok. 3-4 osób. Prosta, lekka i niezawodna konstrukcja, która sprawdzi się w każdym terenie, od przydomowego ogródka, po wysokie góry to klucz do wieloletniego sukcesu. W ofercie firmy znajdują się także naczynia i zestawy kempingowe, akcesoria, garnki i patelnie, a także aluminiowe pudełka do przechowywania jedzenia, które mogą stać się również naczyniem do gotowania i są kompatybilne z palnikiem. Co wyróżnia firmę to niezwykła trwałość produktów, wysoka jakość produkcji i części zamienne, które poratują w razie, gdy po latach eksploatacji ukochany garnek czy zestaw się zepsuje.

Trangia – nowa marka w ofercie Crag Sport (fot. mat. prasowe)

Kolejnym faktem, wartym podkreślenia jest, ogromny nacisk na recykling odpadów produkcyjnych i zmniejszanie śladu węglowego, świadomą produkcję i konsumpcję, a także pozyskiwanie wysokiej jakości materiałów do produkcji, które wydłużają trwałość i pozwalają na kilkadziesiąt (20-30 lat) niczym niezakłóconego użytkowania oraz możliwość naprawiania i wymiany zużytych części, zamiast kupowania nowych urządzeń i elementów zestawów. Powłoki nieprzywierające w naczyniach produkowane są z materiałów wolnych od szkodliwych PFAS (związki perfluoroalkilowe oraz związki polifluoroalkilowe). Natomiast woda zanieczyszczona olejami podczas formowania naczyń jest oczyszczana i filtrowana w przyzakładowej oczyszczalni, zgodnie z restrykcyjnym szwedzkim prawem środowiskowym, a dodatkowo poddawana jest regularnie testom laboratoryjnym, aby mieć pewność co do jej czystości. Dodatkowo fabryka pozyskuje do swojej działalności w 100% energię odnawialną, a w ostatnich latach zainwestowała w wymianę całej instalacji świetlnej na technologię LED oraz w modernizację wentylacji.

Trangia – nowa marka w ofercie Crag Sport (fot. mat. prasowe)

Jest nam niezwykle miło wprowadzać na rynek produkt tak wysokiej jakości, produkowany w sposób przyjazny środowisku, który jest trwały i zarazem marki, której filozofia jest tak zbieżna z naszą.

Więcej o firmie na https://trangia.se/en/about-us/
Zamówienia B2B obsługuje Michał Mikrut, Brand Manager Trangia w Crag Sport – m.mikrut@cragsport.pl, +48 690 297 044

Firepot – pewność dobrego

Firepot tworzy naturalne, bogate w składniki odżywcze posiłki, które sprawdzą się tak samo dobrze na szczytach Himalajów, jak i pośród chilijskich fiordów, przywodząc na myśl smaki domowej kuchni na każdym krańcu globu.

Firepot – nowa marka w ofercie Crag Sport (fot. mat. prasowe)

W porównaniu z konkurencją, dania Firepot zawierają wyższe procenty składników odżywczych i mniejsze soli. Każdy posiłek to mieszanka wyłącznie naturalnych ingrediencji, bez żadnych sztucznych dodatków i poprawiaczy smaku, a także bez konserwantów.

To co wyróżnia posiłki Firepot to przede wszystkim wysokiej jakości, lokalne produkty, które pozyskują z nieodległych sobie farm. Skrócenie łańcucha dostaw ma pozytywny wpływ na zmniejszanie śladu węglowego, ale i gwarantuje jakość oraz świeżość.

Kolejnym wyróżnikiem jest sposób produkcji, który przekłada się na dokonały smak. Większość firm produkujących liofilizaty suszy pojedyncze składniki i miesza je na sucho. Firepot najpierw wolno gotuje swoje potrawy, co powoduje, że smaki łączą się harmonijnie i wzajemnie uzupełniają, a następnie suszy cały posiłek i dopiero na koniec dzieli go na porcje i pakuje.

Firepot – nowa marka w ofercie Crag Sport (fot. mat. prasowe)

Dodatkowo energia oszczędzana jest poprzez suszenie ciepłym powietrzem, co także pozytywnie wpływa na walory smakowe dań.

Aby, z kolei, zmniejszyć ilość opakowań firma dostarcza na specjalne zamówienia, wyprawowe, posiłki pakowane w większe opakowania na kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt porcji.

Firepot tworzy przepisy, dobiera i oblicza ilość składników w taki sposób, aby powstawało jak najmniej odpadów. Te niewielkie ilości pozostałości poprodukcyjnych oczywiście kompostują.

Z biegiem lat wypracowali z dostawcami większości produktów, które wcześniej docierały w małych opakowaniach, przejście na pakowanie ich w większe, aby także zminimalizować ilość odpadów.

Firma nie używa oleju palmowego, zastępując go olejem rzepakowym i oliwą z oliwek.

Wśród posiłków znajduje się szeroka gama smaków, szczególnie tych bezmięsnych. To ukłon w stronę tych, którzy mięsa nie jedzą, ale i w stronę środowiska, bo mniejsza produkcja mięsa, to mniej CO2 i mniej zużytej wody.

Ostatnią rzecz jaką warto wspomnieć to to, że marka wspiera eko-eventy, takie jak np. Pedal4Parks.

A zatem Firepot to nie tylko spory wybór doskonałych, pożywnych, bogatych w składniki odżywcze oraz ciekawe zestawienia smaków posiłków, które nie obciążą naszych bagaży wyprawowych, ale też dbałość o środowisko naturalne, która widoczna jest na każdym etapie ich produkcji.

Więcej o firmie na https://www.firepotfood.com/
Zamówienia B2B obsługuje Jakub Szczygieł, Brand Manager Firepot w Crag Sport – kuba@cragsport.pl, +48 519 828 576

Informacja prasowa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0