HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: wrzesień zadziwia dobrym wynikiem

Odczyt naszego Barometru wskazał bardzo dobrą sprzedaż branży outdoor we wrześniu 2022 roku. To kolejny wynik dodatni, jednak po kilku miesiącach spowolnienia dynamiki i umiarkowanych przyrostów sprzedaży, we wrześniu odnotowaliśmy pierwszy od dłuższego czasu prawdziwy skok. W stosunku do analogicznego miesiąca w ubiegłym roku sprzedaż sklepów outdoorowych biorących udział w naszym badaniu wzrosła o 21 proc.

Barometr rynku outdoor, wrzesień 2022 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, wrzesień 2022 (rys. 4outdoor.pl)

W minionym miesiącu większość sklepów zanotowała dwucyfrowe plusy, co oczywiście jest nie tylko dobrym wynikiem, ale również poświadcza, że zainteresowanie outdoorem nie maleje. Niektórzy osiągnęli dobre wyniki nie podwyższając cen, inni są już po podwyżkach (pamiętajmy o inflacji 17,2%).

Nie znamy jeszcze wyników sprzedaży detalicznej GUS za wrzesień, ale w ostatnich miesiącach wzrosty związane były z zakupami towarów podstawowych. Słabe wyniki osiągała sprzedaż AGD i RTV, czy samochodów. Zatem dobry wynik sprzedaży w segmencie outdoor potwierdza tezę, o której mówią ostatnio wszyscy: naszą grupę docelową klientów nadal stać na realizowanie pasji, niezależnie od fatalnych nastrojów konsumenckich, spadku realnych płac, czy niezwykle trudnej sytuacji geopolitycznej i ekonomicznej. Jak zawsze, dla naszej branży kluczowa jest również pogoda, a wrzesień bywał chłodny i deszczowy – co oczywiście również sprzyjało sprzedaży.

Red.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice, Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
  • WGL (Poznań)
  • Crag Store (Kraków)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0