Dla producentów specjalistycznego sprzętu i odzieży górskiej nie ma lepszych ambasadorów niż zawodowi ratownicy. Założona w 1935 roku w Monachium, a obecnie zlokalizowana u podnóży Dolomitów Salewa niemalże od początku swojego istnienia wspiera nie tylko topowych alpinistów, ale także profesjonalne górskie organizacje ratunkowe. Polski oddział Grupy Oberalp, właściciela brandów Salewa, Dynafit, Wild Country, Pomoca i Evolv, kontynuuje tę tradycję od ponad dekady, a 19 listopada br. już po raz piąty zawarł umowę sponsorską z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
***
Przez trzy lata od debiutu polskiej filii Grupy Oberalp produkty Salewy zdążyły zdobyć uznanie nie tylko rodzimych amatorów sportów i aktywności górskich, ale też zawodowców. Ścieżki marki i TOPR oficjalnie przecięły się w 2010 roku, gdy strony podpisały premierową umowę sponsorską, która dała początek długiej, owocnej współpracy, trwającej do dziś. Odbywający się na Kalatówkach 19 listopada br. Dzień Ratownika przyniósł kolejny powód do świętowania – to właśnie wtedy Jarosław Daniel, Dyrektor Oberalp Polska oraz przedstawiciele TOPR, Naczelnik Jan Krzysztof i Wiceprezes Zarządu Wojciech Stankiewicz podpisali umowę przedłużającą współpracę TOPR z południowotyrolskim ekspertem o kolejną kadencję.
Jak mówi Jarosław Daniel, Dyrektor Oberalp Polska:
Po dwunastu latach współpraca z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym wciąż jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Przez ten czas nasze produkty zdały chyba każdy możliwy test wytrzymałości i funkcjonalności, a świadomość, że polega na nich prawie 200 ratowników działających w tak niezwykle wymagającym i unikatowym w skali całego kraju terenie napawa nas dumą. Nie spoczywamy jednak na laurach. Projektanci marki doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wysokie standardy muszą spełniać oferowane przez nich produkty i robią wszystko, by te jak najlepiej wspomagały ratowników w ich ciężkiej pracy.
Tatry to najwyższe pasmo górskie między Alpami a Uralem i Kaukazem. Z tymi pierwszymi posiada zresztą sporo wspólnych cech: od rzeźby, przez klimat, po florę. Blisko 175 km2 trudnego wysokogórskiego terenu, gwałtowne zmiany warunków i duże wahania temperatur – z tym właśnie na co dzień mierzą się ratownicy Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Od ponad 113 lat dniem i nocą niosą oni pomoc poszkodowanym niezależnie od pogody, a w walce z żywiołem polegają wyłącznie na własnej wiedzy i umiejętnościach oraz dostępnym sprzęcie.
Decyzję o przedłużeniu umowy komentuje Jan Krzysztof, Naczelnik TOPR:
Ratownicy TOPR bardzo często działają na granicy akceptowalnego ryzyka. By nasze akcje kończyły się szczęśliwie dla ratowanych i ratowników, niezbędne jest ciągłe szkolenie oraz dobra organizacja samych działań ratowniczych. Z kolei najwyższej jakości wyposażenie pozwala ratownikom w pełni wykorzystać swoje umiejętności. Poza wysoko specjalistycznym sprzętem technicznym, który musi być w 100% niezawodny równie ważne jest zapewnienie ratownikom możliwie maksymalnego komfortu w najbardziej niesprzyjających warunkach atmosferycznych zarówno latem, jak i zimą. Myślę, że ponad dekada współpracy z marką Salewa mówi w tej kwestii sama za siebie.
Piąta kadencja Salewy jako sponsora sprzętowego Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego rozpocznie się z dniem 1 stycznia 2023 i potrwa do końca 2025 roku.
Informacja prasowa
O SALEWA
SALEWA to ekspert w dziedzinie sportów górskich napędzany pasją do ambitnego alpinizmu i doświadczania gór w całej ich okazałości. Obecnie, siedziba założonej w 1935 roku w Monachium rodzinnej firmy znajduje się w sercu Dolomitów, w Bolzano w Tyrolu Południowym (Włochy), gdzie marka tworzy techniczne produkty łączące w sobie tradycyjne materiały i nowoczesny design. Jednocześnie SALEWA dokłada wszelkich starań, by utrzymywać wysokie standardy środowiskowe i społeczne. U podstaw jej sukcesu leży silne poczucie regionalnej tożsamości oraz w wiara w jakość i wyznawane wartości. Marka może pochwalić się dogłębną znajomością sportów górskich, którą pokazuje dążąc do opracowywania nowych, lepszych i przełomowych produktów. W nowoczesnym alpinizmie chodzi o coś więcej niż tylko o sukcesy i coraz lepsze wyniki – to inspiracja płynąca z gór, rozwój osobisty i dzielenie się doświadczeniami. Każde kolejne pokolenie wspinaczy na nowo definiuje sporty górskie. Ich ciągły rozwój inspiruje markę, która pragnie pomagać w jego kształtowaniu. Zatrudniająca ponad 550 ludzi na całym świecie SALEWA to jeden z międzynarodowych liderów segmentu sportów górskich, mający w swojej ofercie produkty w czterech kategoriach: Odzież, Obuwie, Sprzęt Turystyczny oraz Specjalistyczny Sprzęt Wspinaczkowy.
KOMENTARZE