HomeTargi

Nie przegap OutDoor by ISPO 2023, najważniejszego wydarzenia w branży

Chcesz się liczyć w branży outdoor? Nie możesz przegapić OutDoor by ISPO 2023 – wydarzenia ściągającego obecną i przyszłą elitę naszego sektora rynku. Społeczność outdoorowa ma na co czekać: hale wypełnione stoiskami ponad 600 wystawców, ekscytujące prezentacje ekspertów i największa impreza branżowa w roku. Lena Haushofer, dyrektorka targów, tłumaczy, dlaczego nie możne nas tam zabraknąć.

Lena Haushofer (fot. Outdoor by ISPO / Messe Muenchen)

Claudia Klingelhöfer (ISPO.COM): Niedługo OutDoor by ISPO otworzy swoje podwoje. Czego nie możesz się doczekać?
Lena Haushofer: Szczerze mówiąc, sprawa jest dość prosta. Dla mnie najważniejszą rzeczą jest mieć całą społeczność z powrotem w Monachium. Jest ona przecież czymś wyjątkowym, niezależnie od tego, czy są to sprzedawcy detaliczni, marki, dziennikarze outdoorowi, czy przedstawiciele – cała śmietanka tej branży spotyka się tutaj, aby wspólnie kształtować przyszłość. Jeśli więc przegapisz OutDoor by ISPO 2023, możesz się już pakować! Jestem przekonana, że w tym roku ponownie będziemy mieli doskonałe warunki, z pełnymi halami, atriami i salonami wystawowymi oraz niezwykle zróżnicowaną strefą outdoorową. Cały zespół ISPO, nasi partnerzy z European Outdoor Group i oczywiście wystawcy wykonali świetną robotę w ciągu ostatnich miesięcy.

Czy możesz nam powiedzieć coś o wystawcach?
Z jednej strony, powraca sporo znanych od dawna marek: Rab/Lowe Alpine, Scott, Ortovox, Deuter, Maier Sports, Big Agnes, Vaude, Merrell, La Sportiva, Lowa, Meindl, Petzl, Osprey, Mountain Equipment, Nordisk, Fenix Group, Leki, Komperdell, Dometic. Z drugiej strony, wiele świętuje comeback OutDoor by ISPO. Mamy też niemało debiutantów, takich jak Berghaus, J. Lindeberg, Nomad, Pegasus, Brunton, Sidas, Norrona, Hestra, Cavida, Igloo, Gonso, Devold of Norway oraz Montura. W strefie start-upów w sekcji nowości znaleźć można ponad 20 marek, które na targach będą miały swoją premierę.

ciesząca się wielką popularnością strefa zewnętrzna targów Outdoor by Ispo
(fot. MESSE München)

A jak podzieliliście hale?
Wszystkie hale mają równie wysokiej jakości design, z kluczowymi markami w każdej z nich. Oczywiście pogrupowaliśmy je z grubsza tematycznie: na przykład marki obuwnicze razem. W atriach 1 i 2 otwarte będą wszystkie znajdujące się tam biura zamówień – Ortovox, Jack Wolfskin, Mammut, Haglöfs i wiele innych. Na środku atriów 1 i 2 mamy wielu innych wystawców. W atrium 3 znajduje się Sustainability Hub (Centrum Zrównoważonego Rozwoju), a atrium 4 będzie poświęcone tematyce Textrends wraz z Award, Manufacturing and Sourcing (Nagrodą, Produkcją i Sourcingiem).

Strefa zewnętrzna jest w tym roku jeszcze bardziej zróżnicowana niż rok temu. W strefie ISPO Award zaprezentujemy najlepsze produkty podczas ISPO Award Gathering w niedzielę i poniedziałek. Zobaczymy tam takie marki, jak Vaude, Marmot, Exped, Dometic, Nordisk czy Berghaus i Primus. Ponadto na miejscu będzie Patagonia ze swoją naprawczą ciężarówką. Nie zabraknie też strefy Brandnew. Dla relaksu mamy Strefę Energii na zewnątrz i wiele atrakcji, jak choćby sesje regeneracyjne z Blackrollem, trening slackline z Gibbonem, a także poranny bieg w niedzielę i poniedziałek ze sprzętem testowym od Joe Nimble.

Oczywiście w niedzielę i poniedziałek odbędzie się nasza legendarna impreza OutDoor by ISPO Party na świeżym powietrzu z wegańskim i wegetariańskim grillem.

Dobra impreza to nie wszystko. Co dla Ciebie oznacza udana edycja OutDoor by ISPO?
Bardzo ważni są dla nas sprzedawcy detaliczni, którzy docierają do konsumentów, rozmawiają z nimi i zarażają ich pasją outdoorową. Dlatego naszym głównym celem jest przyjęcie jak największej liczby takich sprzedawców. Dla nich impreza, w tym grill i napoje, są już wliczone w cenę. Najlepszym dla dealerów sposobem na nawiązanie kontaktu z wystawcami wydaje się skorzystanie z narzędzia Connect-by-ISPO. Jest ono bezpłatne dla obu stron. Aby rozszerzyć sieć sprzedawców, potrzebujemy wsparcia wystawiających się marek. Jednocześnie uruchomiliśmy kampanię mailingową i wysłaliśmy 15 000 pocztówek do dealerów w całej Europie.

Darmowe bilety dla przedstawicieli sklepów, ale nie dotyczy to już odwiedzających z innych segmentów rynku… Co sądzisz o cenie biletu na targi wynoszącej 1999 euro?
Odebraliśmy wiele wyrazów wsparcia i pozytywnych opinii na temat takiej struktury cen i rodzajów biletów. Doceniamy entuzjastyczne podejście do naszego wydarzenia i prosimy również branżę, aby dołożyła swoją cegiełkę do utrzymania platformy przy życiu. Nasza struktura cenowa ma też na celu ochronę wystawców, którym bardzo zależy na obecności na targach OutDoor by ISPO.
Praktyczną innowacją są kolorowe kody biletów. Dzięki temu na pierwszy rzut oka widać, czy odwiedzający pochodzi z branży handlowej, z mediów czy z innego sektora.

W tym roku jest również program dla młodych talentów. O co w nim chodzi?
Przy pomocy VDS/FEDAS chcemy wspierać młode talenty i oferujemy specjalny program dla stażystów z sektora handlu detalicznego. Obejmuje to bezpłatny nocleg w namiotach Nordisk Glamping na kempingu, specjalne wykłady, wycieczki z przewodnikiem i catering od Outdoor Chef. Chcemy rozszerzyć ten program na stażystów z branży na targach ISPO w Monachium.

Skora mowa o programie…
W tym roku głównym tematem w Sustainability Hub jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Na przykład to, w jaki sposób jako branża możemy najlepiej dostosować się do i czerpać korzyści z przepisów wynikających z Zielonego Ładu. Oczywiście po raz kolejny organizujemy wycieczki z przewodnikiem po centrum zrównoważonego rozwoju. Program jest bardzo bogaty i najlepiej zapoznać się z nim przed przyjazdem. Oprócz głównych punktów merytorycznych, chcemy zaoferować możliwość nawiązywania kontaktów w bardzo swobodnej atmosferze, na przykład dzięki porannym biegom Joe Nimble w niedzielę i poniedziałek.

Zrównoważony rozwój to ważny temat. W jaki sposób OutDoor by ISPO jest wydarzeniem oszczędzającym zasoby?
Jesteśmy w stałym kontakcie z naszym wieloletnim partnerem myclimate i wdrażamy szereg działań. Kompensujemy na przykład emisje generowane przez wystawców. Dzięki temu, że targi w Monachium mają audyt GoGreen CO2, nasi wystawcy mogą uczestniczyć w wydarzeniu w sposób neutralny dla klimatu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Używamy gotowych boksów, które są w dużej mierze wykonane z materiałów z recyklingu, nie używamy wykładzin w strefie wejściowej i w przejściach. W cenę biletów dla odwiedzających wliczona jest składka kompensacyjna w wysokości 5 euro. Pieniądze te są wykorzystywane do wspierania certyfikowanych projektów związanych z ochroną klimatu. W naszych restauracjach i na oficjalnych imprezach oferujemy wyłącznie dania wegetariańskie i wegańskie.

Dziękujemy i oczywiście z jeszcze większą niecierpliwością czekamy na OutDoor by ISPO!

Wywiad pochodzi ze strony ispo.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0