Nowy numer naszego branżowego czasopisma już jest dostępny. Pod koniec zeszłego tygodnia rozpoczęliśmy wysyłki, tak by magazyn dotarł na Wasze biurka w tym tygodniu, czyli tuż przed targami OutDoor by ISPO.
W 64. numerze 4outdoor znajdziecie przewodnik po zbliżających się targach, ale oczywiście nie tylko. Oto spis treści:
- NNormal – nowa marka biegowa w Polsce
- DNA odkryć – Jack Wolfskin i Bear Grylls łączą siły
- Nowe marki w portfolio Bakosport: Maier Sports i Gonso
- Barometr rynku: kwiecień na plusie
- Nie przegap OutDoor by ISPO 2023, najważniejszego wydarzenia w branży – wywiad z dyrektorką targów, Leną Haushofer
- OutDoor by ISPO 2023 – przewodnik targowy
- 40 lat Pajak. Lider designu i funkcjonalności
- 10 lat Crag Sport. Od M2 do międzynarodowych sukcesów
- Outdoor trzyma się mocno… – komentarze przedstawicieli branży
- Materials Matter: wskaźniki cyrkularne, efektywność i zrównoważony rozwój w projektowaniu produktów outdoorowych
- Tajwańskie tkaniny. Zrównoważone innowacje dla lepszego świata
- Outdoorowe sneakersy. Definicja, wady, zalety, propozycje redakcji
- Kryzys? – felieton Adama Zycha
4outdoor Biznes dociera do wszystkich osób pracujących w branży outdoor w Polsce. Ponadto numery aktualne i archiwalne, również w wersji elektronicznej, można kupić tutaj:
*
Od redakcji
„Czasy są niełatwe” – to zdanie nadal często pada w rozmowach branżowych. Musimy radzić sobie z licznymi wyzwaniami ekonomicznymi, przede wszystkim z inflacją, malejącą konsumpcją, problemami w sferze zatrudnienia i spadkiem dynamiki PKB. Na szczęście zainteresowanie sportem i przygodami na świeżym powietrzu nie maleje i choć jak zawsze, zdania są podzielone, w przyszłość patrzymy raczej z optymizmem.
Przed nami kolejna edycja letnich targów Outdoor by ISPO. W dniach 4–6 czerwca spotkamy się w halach targowych Munich Order Center (MOC). Jak co roku impreza będzie świetną okazją do poznania kolekcji przygotowanych na sezon wiosna–lato 2024, nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz rozmów w branżowym gronie. W 64 numerze naszego czasopisma znajdziecie krótki przewodnik po targach, w którym zamieściliśmy niezbędne informacje na temat tego wydarzenia oraz przedstawicieli polskiej branży outdoor, biorących w nim udział.
Tematykę targową uzupełnia krótka rozmowa z Leną Haushofer. Dyrektorka Outdoor by ISPO zachęca do wizyty na targach, tłumacząc, dlaczego nie może nas tam zabraknąć, a także mówi o najważniejszych punktach programu i nowościach tegorocznej edycji.
Dłuższe rozmowy przeprowadziliśmy z przedstawicielami dwóch firm, obchodzących w tym roku okrągłe rocznice. Pajak, producent specjalizujący się w produkcji śpiworów i odzieży puchowej, istnieje na rynku już od 40 lat. Działalność marki podsumowuje Wojciech Pająk. Z kolei Crag Sport, dystrybutor mogący pochwalić się dzisiaj szerokim portfolio zagranicznych marek, obchodzi dziesięciolecie istnienia. O barwnym okresie rozwoju firmy opowiada Bartłomiej Klocek.
W niniejszym numerze „4outdoor” znajdziecie też komentarze przedstawicieli branży. O aktualną sytuację oraz nastroje biznesowe i konsumenckie zapytaliśmy Jarosława Daniela (Oberalp Polska), Piotra Dukałę (Decathlon Polska), Marcina Felińczaka (Skalnik), Ewę Gacek (Uni-Sport) i Dominika Kosunia (Brubeck).
W dziale technologicznym przyglądamy się ekonomi cyrkularnej. Temat opisał dla nas dr Mateusz Wielopolski, jeden z założycieli start-upu Circulix, którego celem jest rozwijanie wskaźników kluczowych efektywności dla zrównoważonego biznesu. Mateusz Wielopolski uzyskał doktorat z fizykochemii w za- kresie polimerów oraz tytułu MBA w zarządzaniu sportem. Jako członek DIN oraz aktywny uczestnik prac nad standardami cyrkularności na poziomie Unii Europejskiej wpływa na przyszłość gospodarki o obiegu zamkniętym. Tematykę technologiczną uzupełnia materiał o działaniach i procesach produkcyjnych Taiwan Textile Federation.
W dziale sprzętowym przyglądamy się stosunkowo młodej i enigmatycznej kategorii – tłumaczymy mianowicie, czym są outdoorowe sneakersy, wyjaśnia- my, jakie mają walory i wady, a także prezentujemy najciekawsze dostępne aktualnie na rynku produkty.
Numer zamyka kolejny błyskotliwy felieton Adama Zycha, który tym razem bierze w obroty kryzys ekonomiczny, jego rozwój, przemiany, skutki i wpływ na polskich przedsiębiorców. Jakie wnioski wyciąga? Zobaczcie sami.
Wszystkim przedstawicielom branży życzymy dobrego lata, a tym, którzy wybierają się na Outdoor by ISPO, owocnych targów.
Michał Gurgul
KOMENTARZE