HomeMagazyn 4outdoor

Nowy numer już jest! 4outdoor Biznes 64, czerwiec 2023

Nowy numer naszego branżowego czasopisma już jest dostępny. Pod koniec zeszłego tygodnia rozpoczęliśmy wysyłki, tak by magazyn dotarł na Wasze biurka w tym tygodniu, czyli tuż przed targami OutDoor by ISPO.

4outdoor Biznes nr 64 (czerwiec 2023)

W 64. numerze 4outdoor znajdziecie przewodnik po zbliżających się targach, ale oczywiście nie tylko. Oto spis treści:

  • NNormal – nowa marka biegowa w Polsce
  • DNA odkryć – Jack Wolfskin i Bear Grylls łączą siły
  • Nowe marki w portfolio Bakosport: Maier Sports i Gonso
  • Barometr rynku: kwiecień na plusie
  • Nie przegap OutDoor by ISPO 2023, najważniejszego wydarzenia w branży – wywiad z dyrektorką targów, Leną Haushofer
  • OutDoor by ISPO 2023 – przewodnik targowy
  • 40 lat Pajak. Lider designu i funkcjonalności
  • 10 lat Crag Sport. Od M2 do międzynarodowych sukcesów
  • Outdoor trzyma się mocno… – komentarze przedstawicieli branży
  • Materials Matter: wskaźniki cyrkularne, efektywność i zrównoważony rozwój w projektowaniu produktów outdoorowych
  • Tajwańskie tkaniny. Zrównoważone innowacje dla lepszego świata
  • Outdoorowe sneakersy. Definicja, wady, zalety, propozycje redakcji
  • Kryzys? – felieton Adama Zycha

4outdoor Biznes dociera do wszystkich osób pracujących w branży outdoor w Polsce. Ponadto numery aktualne i archiwalne, również w wersji elektronicznej, można kupić tutaj:

*

Od redakcji

„Czasy są niełatwe” – to zdanie nadal często pada w rozmowach branżowych. Musimy radzić sobie z licznymi wyzwaniami ekonomicznymi, przede wszystkim z inflacją, malejącą konsumpcją, problemami w sferze zatrudnienia i spadkiem dynamiki PKB. Na szczęście zainteresowanie sportem i przygodami na świeżym powietrzu nie maleje i choć jak zawsze, zdania są podzielone, w przyszłość patrzymy raczej z optymizmem.

Przed nami kolejna edycja letnich targów Outdoor by ISPO. W dniach 4–6 czerwca spotkamy się w halach targowych Munich Order Center (MOC). Jak co roku impreza będzie świetną okazją do poznania kolekcji przygotowanych na sezon wiosna–lato 2024, nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz rozmów w branżowym gronie. W 64 numerze naszego czasopisma znajdziecie krótki przewodnik po targach, w którym zamieściliśmy niezbędne informacje na temat tego wydarzenia oraz przedstawicieli polskiej branży outdoor, biorących w nim udział.

Tematykę targową uzupełnia krótka rozmowa z Leną Haushofer. Dyrektorka Outdoor by ISPO zachęca do wizyty na targach, tłumacząc, dlaczego nie może nas tam zabraknąć, a także mówi o najważniejszych punktach programu i nowościach tegorocznej edycji.

Dłuższe rozmowy przeprowadziliśmy z przedstawicielami dwóch firm, obchodzących w tym roku okrągłe rocznice. Pajak, producent specjalizujący się w produkcji śpiworów i odzieży puchowej, istnieje na rynku już od 40 lat. Działalność marki podsumowuje Wojciech Pająk. Z kolei Crag Sport, dystrybutor mogący pochwalić się dzisiaj szerokim portfolio zagranicznych marek, obchodzi dziesięciolecie istnienia. O barwnym okresie rozwoju firmy opowiada Bartłomiej Klocek.

W niniejszym numerze „4outdoor” znajdziecie też komentarze przedstawicieli branży. O aktualną sytuację oraz nastroje biznesowe i konsumenckie zapytaliśmy Jarosława Daniela (Oberalp Polska), Piotra Dukałę (Decathlon Polska), Marcina Felińczaka (Skalnik), Ewę Gacek (Uni-Sport) i Dominika Kosunia (Brubeck).

W dziale technologicznym przyglądamy się ekonomi cyrkularnej. Temat opisał dla nas dr Mateusz Wielopolski, jeden z założycieli start-upu Circulix, którego celem jest rozwijanie wskaźników kluczowych efektywności dla zrównoważonego biznesu. Mateusz Wielopolski uzyskał doktorat z fizykochemii w za- kresie polimerów oraz tytułu MBA w zarządzaniu sportem. Jako członek DIN oraz aktywny uczestnik prac nad standardami cyrkularności na poziomie Unii Europejskiej wpływa na przyszłość gospodarki o obiegu zamkniętym. Tematykę technologiczną uzupełnia materiał o działaniach i procesach produkcyjnych Taiwan Textile Federation.

W dziale sprzętowym przyglądamy się stosunkowo młodej i enigmatycznej kategorii – tłumaczymy mianowicie, czym są outdoorowe sneakersy, wyjaśnia- my, jakie mają walory i wady, a także prezentujemy najciekawsze dostępne aktualnie na rynku produkty.

Numer zamyka kolejny błyskotliwy felieton Adama Zycha, który tym razem bierze w obroty kryzys ekonomiczny, jego rozwój, przemiany, skutki i wpływ na polskich przedsiębiorców. Jakie wnioski wyciąga? Zobaczcie sami.

Wszystkim przedstawicielom branży życzymy dobrego lata, a tym, którzy wybierają się na Outdoor by ISPO, owocnych targów.

Michał Gurgul

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0