HomeRynek outdoor

Cykl „Outdoor trzyma się mocno…” – rozmowa z Piotrem Dukałą z Decathlon Polska

Przed nami rok kolejnych wyzwań, zarówno tych branżowych, jaki i makroekonomicznych. Zapytaliśmy menadżerów o zimowe preordery, wiosenne dostawy i odsprzedaż oraz sposoby na radzenie sobie z trudnościami. w większości odpowiedzi pojawia się umiarkowany optymizm, ale między wierszami można wyczytać, że trwający rok jest niezwykle trudnym czasem, zarówno dla sklepów, jaki i dystrybutorów i producentów… Kontynuujemy cykl rozmów pod wspólnym tytułem „Outdoor trzyma się mocno…” – tym razem z Piotrem Dukałą, National Sport Manager – Hiking&Trekking w Decathlon Polska.

Piotr Dukała, National Sport Manager – Hiking&Trekking w Decathlon Polska (fot. arch. P. Dukała)

Jak podsumujesz trwającą wiosnę – czy sprzedaż spełnia wasze oczekiwania? Jakie kategorie sprzedają się najlepiej?
Początek sezonu dla oferty turystycznej w Decathlonie jest dobry i zgodny z naszymi oczekiwaniami. Kluczowe kategorie to kemping z namiotami i śpiworami, a także odzież i obuwie trekkingowe. Coraz większą popularnością cieszą się też produkty, w skład których wchodzi wełna z merynosów. Nasi klienci chętnie sięgają także po plecaki marki Quechua oraz Forclaz.

Otoczenie biznesowe – już tradycyjnie – jest pełne wyzwań. Jakie czynniki ekonomiczne wpływające na działalność firmy i zachowania konsumentów uważasz za najważniejsze? Jak oceniłbyś nastroje biznesowe?
Rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz aktywnym spędzaniem czasu ma pozytywny wpływ na nasze wyniki ekonomiczne. Ale mamy też wysoką inflację, przez którą część klientów decyduje się ograniczyć wydatki na produkty sportowe. Nasze nastawienie przed kluczową częścią sezonu jest jednak optymistyczne, choć sytuacja gospodarcza stawia przed nami wyzwania. Staramy się na nie odpowiedzieć nie tylko poprzez ograniczenie podnoszenia cen, ale wręcz obniżając je na stałe na części produktów.

Czy planujecie jakieś inwestycje w rozwój sklepów stacjonarnych, e-commerce, logistyki?
O rozwój Decathlonu w Polsce dbamy każdego dnia. Natomiast przykładem działań, które są widoczne na co dzień dla naszych klientów w sklepach stacjonarnych może być to, że zawsze zmieniamy i ulepszamy naszą ekspozycję oraz komunikację, co ułatwia zakupy, wyróżniając flagowe modele. Z kolei e-commerce od dawna jest ważnym elementem naszego biznesu. Jego udział w obrocie rośnie każdego roku. Aby uatrakcyjnić ofertę na naszej stronie internetowej prowadzimy Marketplace, dzięki któremu nasi klienci mogą znaleźć coraz więcej produktów innych producentów.

Co jest dla Was priorytetem w drugiej połowie 2023?
Okres wakacyjny jest najważniejszy w perspektywie całego roku. To właśnie w tym czasie nasze sklepy odwiedza najwięcej osób, dlatego kluczowe jest dla nas zadbanie o wysoką dostępność produktów oraz świetną obsługę klienta. Następnie nasze działania będą skierowane na zmianę oferty pod sezon jesienno-zimowy. W międzyczasie należy zadbać już o przygotowanie do roku 2024.

Jak prezentują się highlighty w ofercie Waszych marek na sezon wiosna-lato 2023?
W sezonie letnim stawiamy na namioty z zasto­so­waniem innowa­cyjnej technologii Fresh&Black, dzięki której czas komfortowego użytkowania jest zwiększony poprzez ograniczenie nagrzewania się wnętrza namiotu oraz mocniejsze zaciemnienie sypialni. Głównymi modelami będą Quechua Arpenaz 4.1 oraz charakteryzujący się błyskawicznym rozkładaniem Quechua 2 Seconds Easy, ale także nowy w ofercie namiot dachowy Quechua MH500. Ważnym produktem będą również buty górskie Quechua MH500 w wersjach damskiej oraz męskiej, które od dawna cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród naszych klientów, a w tym roku otrzymały nowy, ulepszony design.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0