HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: maj – wiosenny optymizm?

W maju nasz barometr zanotował delikatny wzrost dynamiki sprzedaży. A zbiorczy wynik sklepów outdoorowych biorących udział w zestawieniu wyniósł 16,7% na plusie.

Barometr rynku outdoor, maj 2023 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, maj 2023 (rys. 4outdoor.pl)

Maj już tradycyjnie powinien być dobrym miesiącem do sprzedaży produktów outdoorowych – majówka, wiosenne porządki w sprzęcie, rosnące zaangażowanie w aktywności sportowe. Nieznaczny wzrost do kwietnia, 1,5%, nie wskazuje jednak na znaczącą zmianę.

Z mniej lub bardziej oficjalnych rozmów ze sklepami dochodzą do nas wieści sygnalizujące spowolnienie w decyzjach zakupowych klientów. Czynnik są znane – spadek konsumpcji, wciąż wysoka inflacja (w maju GUS zanotował 13%) nie zachęcają do zakupów. Wyniki naszych sklepów nie są również jednoznaczne, ponownie część z nich zaliczyła dwucyfrowe spadki, druga część wzrosty. Zatem „spowolnienie” dla różnych podmiotów ma różny wydźwięk – dla jednych oznacza w miarę stabilną sytuację, dla innych wręcz początek (lub utrzymywanie się) kryzysu.

Kondycja sklepów szybko przenosi się na zakupy preorderów. W wywiadach z dystrybutorami – cykl „Co słychać w branży” – można dostrzec sygnały o spadkach zamówień, wynikających głównie z dwóch przyczyn – wysokich stanów magazynowych po słabszych ostatnich sezonach (od lata do do wiosny) oraz stale rosnących cen hurtowych (a co za tym idzie detalu).

Red.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
  • WGL (Poznań)
  • Crag Store (Kraków)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0