HomeRynek outdoorTargi

ISPO Munich 2023 – co nas czeka w Monachium

Przed nami kolejne targi ISPO MUNICH 2023. Będzie to już druga edycja targów w zmienionym po pandemii terminie – 28-30 listopada 2023 (wtorek-czwartek). Co nas tam czeka? Ponad 1600 firm i marek w 11 halach na powierzchni ponad 120 000 m2, wiele ciekawych platform oraz poruszający aktualne problemy i wyzwania branży sportowej program towarzyszący. Hasłem przewodnim targów będzie: New Perspectives on Sports.

Wiele marek europejskich zaprezentuje swoją ofertę w ramach prezentacji wspólnych tzw. Country Villages. Największą platformą skupiającą firmy z jednego obszaru geograficznego jest SCANDINAVIAN OUTDOOR VILLAGE w hali A2 z markami pochodzącymi ze Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii i Islandii: FJÄLLRAVEN, HANWAG, ROYAL ROBINS (FENIX GROUP), DOMETIC, HELLY HANSEN, ICEBUG, HESTRA, DEVOLD, ACLIMA, TENSON, RECCO, BERGANS, REIMA, IVANHOE, VIKING, PINEWOOD, SUPRABEAM, SUPERYELLOW, SUPERSTAINABLE, RUDHOLM & HAAK, KUPILKA, FINNSVALA, INUHEAT i wiele in. Również polskie firmy outdoorowe mogą pochwalić się wspólną prezentacją w ramach POLISH OUTDOOR VILLAGE, organizowaną przez stowarzyszenie POLISH OUTDOOR GROUP. Pojawi się tu 7 polskich marek outdoorowych: PAJAK SPORT, LYOFOOD, COMODO TECHNICAL SOCKS/ MONDO CALZA, MILO SPORT, MIAPKA DESIGN, POCKET SULU oraz stoisko networkingowe POLISH OUTDOOR GROUP (A2.114).

Plan hal ISPO Munich 2023

Hale i segmenty

Oferta wystawców podzielona jest na segmenty: OUTDOOR– odzież, sprzęt, obuwie i akcesoria (HALE A1-A3), WATERSPORTS VILLAGE (HALA A2), SHOE VILLAGE (A3), SNOWSPORT – sprzęt i akcesoria do sportów zimowych (HALA B2), SPORTSFASHION – odzież do sportów zimowych (HALA B2), HEALTH & FITNESS – sprzęt i akcesoria do fitnessu (HALA B3), TEAMSPORTS – sprzęt i akcesoria dla sportów zespołowych (HALA B3), PADEL VILLAGE – sprzęt i akcesoria do padel/ nowy sport rakietowy (HALA B3), TEXTRENDS – dzianiny, tkaniny funkcyjne i dodatki do produkcji odzieży sportowej (HALE C1-C2), SOURCING & MANUFACTURING – firmy produkcyjne OEM i ODM (HALE C1-C4). W hali B1 nazwanej FUTURE LAB zgromadzone zostały różne platformy w tym m.in platforma dla marek startup’owych (ISPO BRANDNEW) oraz platforma ZEITGEIST łączącą marki sportowe, outdoorowe i modowe, a także platformy DIGITIZE HUB i GameChanger HUB zgodne z aktualnymi kierunkami rozwoju rynku i branży sportowej.

Polish Outdoor Group

Jak co roku stowarzyszenie Polish Outdoor Group zorganizuje stoisko w hali A2 (A2.114), na którym będą mogli spotkać się polscy odwiedzający targi, dziennikarze, influencerzy oraz polscy wystawcy. Stoisko Polish Outdoor Group jest niewątpliwie ważnym miejscem spotkań i wymiany informacji dla polskiej branży sportowej uczestniczącej w targach oraz firm z zagranicy szukających kontaktów biznesowych w Polsce.

Poza tym w hali A1 znajdziemy FRENCH VILLAGE organizowaną przez OUTDOOR SPORTS VALLEY (A1.503). Wśród francuskich marek skupionych wokół FRENCH VILLAGE znajdziemy także PICTURE, ARVA, AMATEIS, Clim8.

W hali A1 wspólną platformę prezentacji będą mieli również Hiszpanie w ramach organizowanej przez stowarzyszenie AFYDAD/ SPANISH SPORTS ASSOCIATION (A1.430) – SPANISH VILLAGE m.in. z markami TRANGOWORLD i LAKEN.

W hali A3 znaleźć będzie można ITALIAN VILLAGE z markami: MONTURA, FERRINO, GARMONT, OBERALP GROUP/ WILD COUNTRY & EVOLV, VIBRAM, GABEL, MASTERS, MICO, LOMER, GRISPORT, GARSPORT, DryHeat, HDry, ESO RECYCLING. CIEKAWE PLATFORMY ISPO

Gdzie szukać wiedzy na temat zmieniających się trendów?

ISPO BRANDNEW – platforma dla startupów

ISPO Brandnew to największa na świecie platforma dla start’upów sportowych, które prezentują tutaj swoje najnowsze i najbardziej kreatywne produkty, usługi i rozwiązania. Wśród licznych odwiedzających ISPO Brandnew spotkać można zarówno dziennikarzy, bloggerów i influencerów sportowych jak również potencjalnych klientów handlowych oraz inwestorów, szukających ciekawych inwestycji w branży sportowej. Platforma powstała w roku 2000 i od tego czasu przewinęło się przez nią wiele marek, które aktualnie są rozpoznawalne na międzynarodową skalę jak: GoPro, Naish Kites, Maloja, Nixon, On.

ISPO Munich 2022 (fot. ISPO Munich / Messe Muenchen)

W ISPO Brandnew mogą wziąć udział firmy, które:

  • istnieją na rynku nie dłużej niż 10 lat
  • zatrudniają nie więcej jak 30 pracowników
  • nie są spółkami akcyjnymi
  • których produkt/marka są powiązane z branżą sportową

Co roku w programie ISPO BRANDNEW bierze udział jakaś polska marka startupowa. W ubiegłym roku była to marka Folding Fins ze składanymi płetwami, w roku bieżącym będzie to krakowska marka Carepump oferująca aparaty do drenażu limfatycznego. ISPO BRANDNEW znaleźć można w hali B1 FUTURE LAB // BRANDNEW.

ISPO Munich 2022 (fot. ISPO Munich / Messe Muenchen)

ISPO AWARD EXHIBITION

Produkty sportowe nagrodzone prestiżową nagrodą ISPO AWARD zostaną zaprezentowane w hali B1 //FUTURE LAB. Zwycięzcy ISPO AWARD wybierani są 4 razy do roku przez międzynarodowe jury złożone z ekspertów branży jak również aktywnych użytkowników produktów sportowych z ISPO COLLABORATORS CLUB, przy merytorycznym wsparciu Louisy Smith, eksperta w zakresie surowców mających zastosowanie w branży sportowej i outdoorowej oraz zrównoważonego rozwoju. Nagrody ISPO AWARD będzie wręczać dwukrotna mistrzyni świata we freeride Austriaczka Nadine Wallner, która od 2023 jest ambasadorem ISPO AWARD. Będzie można spotkać ją również osobiście podczas prezentacji ISPO AWARD Exhibition. ISPO AWARD Exhibition //B1 FUTURE LAB

ISPO Munich 2022 (fot. ISPO Munich / Messe Muenchen)

SUSTAINABILITY HUB

Platforma SUSTAINABILITY HUB powstała na targach ISPO już w 2010 roku, czyli 14 lat temu. Od tego czasu prezentowane są tu rozwiązania zgodne ze ideą zrównoważonego rozwoju mające zastosowania zarówno w handlu jak i produkcji artykułów sportowych. Z roku na rok ten temat jest coraz ważniejszy i nabiera znaczenia w kontekście postępującej degradacji środowiska naturalnego oraz obserwowanych na całym świecie zmian klimatycznych. W tym roku partnerem SUSTAINABILITY HUB jest marka VAUDE, uznawana za lidera w zakresie proekologicznych rozwiązań w swoich produktach outdoorowych. Poza nią w SUSTAINABILITY HUB rozwiązania i produkty przyjazne środowisku zaprezentuje ok. 50 firm i marek.

Tematem przewodnim SUSTAINABILITY HUB jest Gospodarka cyrkularna (Circular Economy), w Polsce znana pod pojęciem Gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Jest to nowy model gospodarki, który jest celem Unii Europejskiej oraz zrzeszonych w niej państw członkowskich, zakładający minimalizowanie zużycia surowców i wielkości odpadów oraz emisji i utraty energii poprzez tworzenie zamkniętej pętli procesów, w których odpady z jednych procesów są wykorzystywane jako surowce dla innych, co w rezultacie końcowym maksymalnie zmniejsza ilość odpadów produkcyjnych.

W ramach SUSTAINABILITY HUB na ISPO MUNICH 2023 na stoisku A1.139 będzie można zobaczyć dwie ciekawe innowacje:

  • Interaktywne laboratorium materiałowe (Material Lab), które zajmuje się rozwojem surowców pochodzenia biologicznego, w tym surowców na bazie alg czy liści i włókien ananasa.
  • „Circular Experience”: wyjątkowa okazja do poznania potencjału grzybni (mycelium), podstawowej struktury rozwoju różnych grzybów, jako surowca w produkcji sportowej.

28.11 od godz 18.00 do 24.00 SUSTAINABILITY HUB i marka VAUDE zapraszają na VAUDE SUSTAINABILITY PARTY (A1.343).

29.11.2023 (środa) w godz. 13.00-13.45 na scenie w SUSTAINABILITY HUB odbędzie się ciekawa dyskusja panelowa na temat recyklingu surowców używanych do produkcji odzieży TEXTILE Recyling – Compelling Challenge. Dyskusję panelową poprowadzi Kim Scholze, Sympatex.

Codziennie o godz. 11.00 w ramach Sustainability HUB odbywać się będą wycieczki tzw. Guided Tours, podczas których wystawcy platformy opowiadać będą o swoich rozwiązaniach wpływających pozytywnie na ochronę środowiska naturalnego. Wśród wystawców Sustainability HUB znaleźć będzie można następujące firmy/ marki: Icebug, Globetrotter, myclimate, Climate Partner, Textile Exchange, Bloom Sustainable Materials, Modern Meadow, Sicomin, Insite.

SUSTAINABILITY HUB będzie można znaleźć w hali A1.

ISPO Munich 2022 (fot. ISPO Munich / Messe Muenchen)

DIGITIZE HUB

W ostatnim okresie procesy digitalizacji zarówno w handlu jak i produkcji przemysłowej znacznie przyspieszyły. Platforma Digitize Hub skupia firmy z obszaru IT oferujące produkty i usługi oraz prezentuje najnowsze trendy związane z digitalizacją procesów produkcyjnych i sprzedażowych. Hala B1. FUTURBE LAB/ Digitize Hub.

GameChanger HUB od technologii do gamifikacji / grywalizacji

Warto zacząć od tego, czym jest ten nowy trend. Grywalizacja wg dostępnych definicji to wykorzystanie elementów gier i technik projektowania gier w kontekstach niezwiązanym z grami, mające na celu angażowanie ludzi, motywowanie do działania, pobudzanie do nauki i rozwiązywania problemów, przy osiąganiu przy tym pożądanych zachowań lub innych założonych celów.

Nowa platforma GameChanger HUB na ISPO jest odpowiedzią na rozwój nowego trendu i pojawiających się w tym kontekście pytań:

  • Jak technologie i grywalizacja wpłyną na zmiany w branży sportowej?
  • Jaki nowy sport połączy w sobie elementy technologii i grywalizacji?
  • Jak motywować ludzi do ćwiczeń, treningów i ruchu w cyfrowym świecie?

Odpowiedzi na te a także inne pytania będzie można znaleźć w ramach GameChanger HUB w Hali B1 FUTURE LAB/ GameChanger HUB.

ISPO Munich 2022 (fot. ISPO Munich / Messe Muenchen)

SPORTS TRAVEL HUB

Nowa platforma na targach ISPO mająca na celu pokazanie związków branży sportowej z turystyczną i wykorzystanie synergii, które w tych segmentach zachodzą.

  • Sports Travel Hub adresowany jest do następujących grup odwiedzających: profesjonaliści z sektora turystyki sportowej i sportowych podróży biznesowych, w tym organizacje zarządzające destynacjami, convention bureaux, komisje filmowe, obiekty sportowe, touroperatorzy, planiści spotkań, agencje marketingu sportowego, producenci filmów sportowych, pośrednicy i dostawcy sportowo-rekreacyjnych zajęć rekreacyjnych.
  • Program konferencji organizowanej w ramach Sports Travel Hub poruszać będzie aktualne tematy dotyczące punktów stycznych turystki i sportu.
  • Trendy konsumenckie w sportach outdoorowych i turystyce sportowej, International Sport Travel Agencies Association, AsDeporte LATAM
  • Marketing sportowy, partnerstwa i sponsoring między sektorem sportowym i turystycznym: UTMB, Strava, Salty Trail Running, Tour of the Alps, Playitas Resort Fuerteventura, EuroSIMA, Oxbow, Surftown Munich
  • Spotkania branży sportowej, imprezy motywacyjne i firmowe; Munich Convention Bureau, Sportfive, Intercontinental Hotels, Brooks, Scandinavian Outdoor Group
  • Reklama marek sportowych, produkcja treści i filmowanie sportowe oraz miejsca sesji zdjęciowych: Bayern Film Commission, Słoweńska Organizacja Turystyczna, Sölden-Bike Republic, Helli Ventures
  • Hybrydyzacja marek sportowych, sprzedawców detalicznych i usług turystyki sportowej: DAV Summit Club, Scott Travel
  • Ewolucja handlu detalicznego w obiektach sportowych: RCD Mallorca Football Club.

Jednym z highlightów konferencji poświęconej turystyce sportowej będzie temat związany z turystyką zimową w połączeniu ze sportami zimowymi: „Your Winter. Your Sport.” W ramach tej prezentacji profesjonalni narciarze Fritz Dopfer i Victora Rebensburg będą dyskutować z ekspertami branży na temat przyszłości sportów zimowych.

Data: 29.11.2023 godz. 12.15-13.30 w Sports Travel Hub A1.443

Sports Travel Hub / hala A1// A1.443

ZEITGEIST

Platforma ZEITGEIST odpowiada na stale zmieniające się trendy w świecie mody i oferuje branżom: sportowej, modowej i outdoorowej to, czego one aktualnie potrzebują: nowe kanały, nowe modele biznesowe i platformę wymiany informacji i kontaktów. Będzie tu można spotkać zarówno znane marki sportowe i odzieżowe, jak i młodych, kreatywnych projektantów. Platforma ZEITGEIST z założenia jest punktem spotkań dla kreatywnych talentów, innowatorów i wizjonerów, dla producentów odzieży i ekspertów od zrównoważonego rozwoju. ZEITGEIST ma za zadanie wprowadzić odwiedzających targi ISPO MUNICH w nową erę mody.

ZEITGEIST znaleźć będzie można w hali B1. FUTURE LABS/ ZEITGEIST

WŁOSKIE ŚNIADANIE – dla dziennikarzy i influencerów

W środę 29.11. o godz. 10.00 ITALIAN OUTDOOR GROUP // ASSOSPORT zapraszają na spotkanie prasowe w ITALIAN OUTDOOR VILLAGE w hali A3.

W spotkaniu wezmą udział następujące marki włoskie: HDRY; DRYHEAT; ESO RECYCLING; FERRINO; GABEL;GARMONT; GARSPORT; GRISPORT; LOMER; MASTERS; MICO; MONTURA; OBERALP (EVOLV, WILDCOUNTRY); VIBRAM.

Początek spotkania godz. 10.00 Italian Bar (A3.501). Wymagana wcześniejsza rejestracja (kontakt: jbiernacka@pro-business.eu, tel. +48695744503)

Szczegółowy program oraz więcej informacji o ISPO Munich 2023 znajdziecie na ispo.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0