HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Nowy numer! 4outdoor Biznes 65, listopad 2023

Nowy numer naszego branżowego czasopisma już jest dostępny. Główny temat numeru to ISPO Munich, które już w przyszłym tygodniu rozpoczynają się w Monachium. Ale w numerze znajdziecie również wiele innych ciekawych, treści opisujących najważniejsze trendy, transformacje oraz omawiające aktualną sytuację na rynku. Zapisz się do naszego newslettera a będziesz mógł pobrać magazyn!

4outdoor Biznes nr 65 (listopad 2023)

Oto spis treści nr 65 4outdoor Biznes Magazyn:

  • 21. Krakowski Festiwal Górski zaprasza na kiermasz – 2-3 grudnia
  • Nowy salon flagowy Jack Wolfskin w warszawskiej Arkadii
  • Raven Sport został wyłącznym dystrybutorem marek KATADYN GROUP
  • Barometr rynku: mimo minusa październik daje nadzieję
  • ISPO Munich 2023 – co nas czeka w Monachium
  • European Outdoor Summit 2023
  • Gotowy przepis na kryzys… – rozmawiamy z Jarosławem Danielem (Oberalp Polska)
  • Rok pełen wyzwań – rozmawiamy z Michałem Witoszyńskim (Horyzont)
  • Dynafit Ridge Pro Touring. Buty premium dla ambitnych skitourowców
  • Test: namiot dachowy Thule Approach S – jakość i wygoda
  • Test: hybrydowe buty narciarskie Dynafit Tigard 130
  • Innowacje poprzez współpracę. Jak ekosystemy interesariuszy rewolucjonizują projektowanie cyrkularne w outdoorze
  • Gorpcore na pełnej fali
  • Kajkiem po oceanie

ISPO Munich 2022 (fot. ISPO Munich / Messe Muenchen)

Od redakcji:

Wrześniowy wynik Barometru 4outdoor (-19,7%) nie był dla większości obserwatorów rynku i właścicieli sklepów zaskoczeniem. Słabej sprzedaży nie pomogły rekordowo wysokie temperatury – niewielu klientów było zainteresowanych jesienno-zimowymi kolekcjami. Przyczyn jest oczywiście więcej, od tych makroekonomicznych, po te wynikające ze specyfiki branży. Nie da się ukryć, że potrzebujemy pozytywnych bodźców, a takie powinny dostarczyć – już tradycyjnie – targi ISPO Munich. Impreza po raz kolejny odbędzie się jesienią, tym razem w dniach 28-30 listopada.

Organizatorzy ISPO Munich postarali się o niezwykle bogaty program towarzyszący targom. Zaplanowano liczne huby o różnorodnej tematyce, jest wiele szkoleń, spotkań, prezentacji związanych z najnowszymi trendami, nie brakuje oczywiście zagadnień zrównoważonego rozwoju, digitalizacji, grywalizacji (wyjaśnienie terminu znajdziecie na stronach magazynu). Po raz kolejny poznamy najciekawsze nowości, które otrzymają ISPO Award. W Monachium zaprezentują się jak zwykle polskie marki i firmy – stoiska będzie miało blisko 30 naszych wystawców. O strefę networkingową zadba również Polish Outdoor Group. Targi ISPO Munich szukają swojej postcovidowej tożsamości, starają się wyszukiwać i wskazywać nowe trendy. Miejmy nadzieję, że dostarczą wystawcom oraz odwiedzającym wielu biznesowych (i nie tylko) kontaktów i wrażeń, tak jak to miało miejsce podczas letniej, udanej edycji Outdoor by ISPO.

Sposoby radzenia sobie z bieżącymi wyzwaniami to temat przewodni rozmowy z Jarosławem Danielem (Oberalp Polska), który podkreśla, że genezy obecnych trudności trzeba szukać w pandemii i zawirowaniach na linii podaż-popyt, jakie spowodowała. Efekt postcovidowej nadprodukcji odbija się wszystkim czkawką. Ale jeśli „analitycznie” patrzymy na to zjawisko, można mieć nadzieję, że rynek powinien się unormować – o ile nie zniweczy wszystkiego słaba zima…

Wywiad z Michałem Witoszyńskim ze sieci sklepów Horyzont przypomina historię marki oraz ukazuje jej bieżące działania wizerunkowe, marketingowe i sprzedażowe.

Tematy, jakimi żyją specjaliści outdoor w Europie, dobrze oddaje relacja Joanny Biernackiej-Goworek, która wzięła udział w doroczny European Outdoor Summit. Tym razem konferencja odwiedziła Berlin, a „burza mózgów”, której mottem było „The New Era: Business and Beyond” skupiła się zmianach jakie doświadczamy, wśród których warto dostrzec stopniowe odejście od gospodarki linearnej, na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego (czyli cyrkularnej). Branża jest świadoma że „reduce-repair/reuse-recycle” powinno zostać wdrażane przez producentów w celu dostosowania do przepisów unijnych i spełnienia oczekiwań konsumentów.

Skomplikowane zagadnienia nowoczesnej ekonomii stara się również wyjaśnić i opisać tekst Mateusza Wielopolskiego i Martina Rapaja. Autorzy wskazują w nim, jak istotną rolę w procesie transformacji gospodarki odgrywa współdziałanie tzw. ekosystemów interesariuszy. Wszystko po to, aby w jak najbardziej optymalny i zrównoważony sposób stymulować rozwój nowych technologii, innowacji z zakresu trwałych i nadających się do recyklingu tkanin z pokonsumpcyjnych odpadów. W tekście nie brakuje również przykładów z naszej branży, pokazujących współdziałanie uczestników „łańcucha wartości produktów outdoorowych”.

O wprowadzenie do bieżących i przyszłych trendów postarał się również Wojciech Kłapcia. W swoim pełnym spostrzeżeń artykule autor nie tylko analizuje aktualne technologie i kierunki rozwoju, ale również ze swadą wskazuje na ślepe zaułki i greenwashing, których również w outdoorze nie brakuje. Jeśli chcecie dowiedzieć się co oznacza „Gorpcore”, ile jest „czarnego w czarnym” w recyklowanych surowcach i powstających z nich materiałach, jak „odczytywać” różnorodne certyfikaty oraz jakie trendy powinny zdominować ISPO Munich (i w konsekwencji branżę outdoor) to zapraszamy do tekstu naszego eksperta.

Numer zamyka kolejny felieton Adama Zycha, który dokonuje przeglądu teorii „klimatycznych”, zarówno tych analizujących przyczyny, jak i sposoby wyjścia z tego globalnego kryzysu. Gdzie w tym wszystkim jest branża outdoor? Większość tekstów w tym numerze stara się odpowiedzieć na pytanie…
Zatem zapraszamy do lektury oraz na ISPO Munich, życząc wszystkim poprawy koniunktury i – przed wszystkim – pięknej, śnieżnej zimy.

Do zobaczenia na targach i skitourach!

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0