Tegoroczne targi ISPO w Monachium pod hasłem „Nowe perspektywy dla sportu” okazały się ogromnym sukcesem. Wydarzenie odbywające się od 28 do 30 listopada zgromadziło znacznie większą liczbę wystawców i odwiedzających niż w poprzedniej edycji.
Międzynarodowe Targi Sprzętu i Mody Sportowej w Monachium to dla przedstawicieli branży sportowej miejsce poznania nowych trendów, wymiany doświadczeń i tworzenia sieci kontaktów. Odbywające się od 28 do 30 listopada 2023 roku Targi przyciągnęły do 11 hal ponad 2400 wystawców z 54 krajów.
Nie zabrakło też polskiej reprezentacji – w sumie nasz kraj ponad 25 wystawców. Część firm pojawiło się w ramach w Polish Outdoor Village organizowanej przez stowarzyszenie Polish Outdoor Group, były to pojawiło się 7 rodzimych producentów/marek: Pajak Sport, Lyofood, Comodo Technical Socks/ Mondo Calza, Milo Sport, Miapka Design, Pocket Sulu. Nie zabrakło również stoiska networkingowego Polish Outdoor Group, które było ważnym miejscem spotkań i wymiany informacji dla polskiej branży sportowej uczestniczącej w targach oraz firm z zagranicy szukających kontaktów biznesowych w Polsce.
Przez trzy dni przedstawiciele i entuzjaści branży sportowej mogli uczestniczyć w licznych spotkaniach, dyskusjach i konferencjach Masterclass. Bogaty program realizowano aż na 10 scenach, na których wystąpili czołowi sportowcy, liderzy opinii publicznej i aktywiści, jak działacz i zawodnik footballu amerykańskiego Colin Kaepernick.
Hasłem listopadowego ISPO były „Nowe perspektywy dla sportu”, dotyczące m.in. takich tematów jak zrównoważony rozwój marek sportowych i gospodarka obiegu zamkniętego (circular economy). Przedsiębiorcy mieli sposobność przedstawić wprowadzane przez swoje firmy innowacje technologiczne, wymieniać się pomysłami i uzyskać informację zwrotną od klientów.
Wagę tych zagadnień podkreślił Tobias Gröber, dyrektor grupy ISPO:
Sport to nie tylko jeden z najszybciej rozwijających się, najbardziej zróżnicowanych i najbardziej międzynarodowych sektorów gospodarki, ale także wnoszący istotny wkład w społeczeństwo. Ponadto sport jest ważnym motorem innowacji w takich kwestiach, jak materiały, cyfryzacja, zdrowie i zrównoważony rozwój.
Olbrzymim zainteresowaniem cieszyła się przestrzeń Future Lab w hali B1 podzielonej na sześć stref tematycznych dotyczących innowacji i zmian w branży. Częścią Future Lab była platforma ISPO Brandnew Area, gdzie start-upy i wschodzące marki związane ze sportem mogły zaprezentować swoje pomysły szerokiej publiczności. W tym roku zaprezentowały się 93 firmy o stażu mniejszym niż 10 lat. Pojawił się wśród nich polski akcent – marka Care Pump produkująca urządzenia do masażu limfatycznego.
Fanów zyskała także platforma ISPO 520M stworzona we współpracy z „lifestylową” marką Highsnobiety. Połączenie doświadczeń modowych sektora sportowego i miejskiego miało na celu dotarcie do nowych grup docelowych. Fuzja tych dwóch światów owocuje coraz bardziej popularnym trendem w modzie (gorpcore). Na stoiskach zaprezentowały się m.in. takie marki jak Prada, Mammut, Salomon i Vibram.
Targi ISPO 2023 były bardzo entuzjastycznie komentowane przez wystawców.
ISPO Munich wiele dla nas znaczy. Chodzi przede wszystkim o innowacje, o wdrażanie nowych pomysłów w praktyce. Ten rok był bardzo pracowity i mamy nowe produkty, które będziemy wprowadzać na rynek. Tutaj, na ISPO Munich, spotykamy się z naszymi klientami i uzyskujemy od nich pierwszą informację zwrotną. Wspaniale jest tu być.
Engin Ertugrul, zastępca dyrektora generalnego ds. marketingu i komunikacji w Europie,YKK
Po pierwszym od 2020 roku uczestnictwie w ISPO przyjechaliśmy tutaj z niewygórowanymi oczekiwaniami. Jednak po pierwszym dniu musimy powiedzieć, że jesteśmy zachwyceni pozytywną reakcją odwiedzających, zwłaszcza na naszym stoisku. Gdybyście mieli zapytać teraz, czy ponownie wzięlibyśmy udział w ISPO, odpowiedziałbym: tak. Kluczowym jest dla nas, aby nasz biznes był biznesem związanym z ludźmi. Kontakt z naszymi klientami jest dla nas ważny. Nie możemy się doczekać kolejnych emocjonujących dni.
Maximilian Nord, dyrektor międzynarodowy firmy Blackyak
ISPO to także okazja do nagrodzenia firm za nowoczesne podejście. Cztery razy w roku jury składające się z ekspertów wybiera najbardziej innowacyjne i funkcjonalne produkty i nagradza je statuetką ISPO Award. Pod uwagę brana jest wielofunkcyjność, wykorzystanie nowatorskich rozwiązań i wyjątkowo przyjazny dla środowiska sposób produkcji.
Pełną listę zwycięzców można znaleźć tutaj:
https://www.ispo.com/en/awards/ispo-award-ceremony-ispo-munich-2023
Ważnym trofeum jest również Nagroda Publiczności, przyznawana przez członków społeczności ISPO Collaborators Club. Na tegorocznym ISPO trafiła ona do marki Black Diamond. Nagrodzonym produktem zostały kijki trekkingowe Pursuit Shock wyróżniające się wykorzystanymi materiałami (pianka EVA z alg) i konstrukcją zmniejszającą zmęczenie podczas długotrwałego korzystania.
Julia Klimek
Źródło: ispo.com
KOMENTARZE