HomeBarometr rynku outdoor

Barometr 4outdoor – grudzień przynosi mocno negatywny wynik

Wyniki naszego grudniowego barometru potwierdziły niekorzystny jesienny trend. Zbiorcza dynamika sprzedaży sklepów biorących udział w naszym badaniu wykazała duży spadek wynoszący -11,75%. Minorowe nastroje i pesymistyczne prognozy zostały niestety potwierdzone w niezwykle ważnym sprzedażowo grudniu.

Barometr rynku outdoor, grudzień 2023 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, grudzień 2023 (rys. 4outdoor.pl)

Minus, najczęściej przed dwucyfrową liczbą (w przypadku większości monitorowanych placówek), odzwierciedla spadki sprzedaży oraz słabe zainteresowanie klientów ofertą sklepów outdoorowych w grudniu. Nie pomogła śnieżna i zimna aura, nie pomogły przedświąteczne zakupu. Wśród negatywnych czynników można wymienić – wg komentarza jednego z naszych sklepów: zbyt agresywne podejście o promocji Black Friday i Black Week, zbyt dużą ilość towaru na rynku, próby sprzedaży „stoków” przed końcem roku, co „zaowocowało” gwałtownym obniżeniem marży.

Trzeba również zauważyć, że spadek w stosunku do 2022 roku odnotowany jest również przy zwiększonych przez inflację cenach produktów oraz rosnących kosztach działalności. A skoro o inflacji mowa to w grudniu osiągnęła on, wg GUS, 6,2%.

Uśredniona dynamika sprzedaży za cały rok to 7,7% na plusie ale przy średniorocznej inflacji na poziomie 11,6% trudno mówić o chociaż umiarkowanie pozytywnym wyniku. Rentowność wielu sklepów jest nadwyrężona o czym świadczą słabe nastroje i komentarze napływające z rynku.

Źródło: Info własne, GUS

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0