HomePrasa outdoorowaMagazyn 4outdoor

Nowy 4outdoor – pojawił się czerwcowy numer 67

Tym razem błyskawicznie na rynku pojawia się kolejny numer 4outdoor Biznes Magazynu. Zbliżające się targi Outdoor by ISPO są do tego świetnym pretekstem. W czasopiśmie nie zabraknie zatem tematów targowych, ale również wywiadów (8a i Fjord Nansen), naszego nowego cyklu o kobietach tworzących polski outdoor, a także poradników – tym razem analizujemy trend fast and light.

Spis treści 4outdoor nr 67 (czerwiec 2024):

  • YY Vertical oraz Snow Peak w portfolio Crag Sport
  • Nowy dystrybutor Climbing Technology w Polsce
  • Ubrania do oddania, wiele do zyskania
  • Barometr 4outdoor – kwiecień dalej pod kreską
  • OutDoor by ISPO 2024 – Think out of Door
  • Patrzymy na rynek przez pryzmat zmian, planując kolejne sezony – rozmawiamy z Rafałem Zakrzewskim (8a)
  • „Marka Tester” to więcej niż hasło, to DNA marki Fjord Nansen – rozmawiamy z Dariuszem Staniszewskim (Fjord Nansen)
  • Konwencja Oberalp – Wiosna-Lato 2025
  • Cykl #KobietyOutdooru. Poznaj polskie marki outdoorowe prowadzone przez kobiety
  • 5 wybranych kampanii marek outdoorowych
  • Speed Hiking – włącz wyższy bieg z Columbia Sporstwear
  • We_ar* Nature – Salewa przedstawia nową interpretację trekkingu na sezon Wiosna/Lato 2024
  • Test: Keen TARGHEE IV
  • Fast and light: moda czy konieczność?

Od redakcji:

Przed nami kolejne letnie OutDoor by ISPO. W dniach 3–5 czerwca do Monachium zjadą przedstawiciele naszej branży, aby zapoznać się nową ofertą na przyszłe sezony. Wydarzenie nie elektryzuje już outdooru tak, jak to w przeszłości bywało. Mimo to impreza, co udowodniła zeszłoroczna edycja, pozostaje najważniejszą letnią platformą do międzynarodowych spotkań i networkingu. Setki wystawców (w tym kilka polskich firm), bogaty program towarzyszący, ISPO Award, rozbudowana liczba seminariów i paneli dyskusyjnych, wieczorne imprezy – to wszystko powinno zapewnić dobrze i co najważniejsze, merytorycznie spędzony czas w stolicy Bawarii.

Wiosenna sprzedaż nie rozpieszcza. W naszym barometrze dominują mocne minusy. Spadki w stosunku do 2023 roku wielu zaczęło uznawać za przejaw jeśli nie kryzysu, to dekoniunktury, która może zachwiać kondycją zarówno sklepów, jak i pozostałych graczy na rynku. Jednak sprzedaż to tylko jeden z aspektów biznesowej działalności – choć trzeba podkreślić, że należy do ważniejszych – pozostałe związane są optymalizacją, analizą danych, rozwojem nowych technologii i asortymentu czy zrównoważonym rozwojem, a od jakiegoś czasu również z polityką ESG.

Ciągły rozwój i umiejętne dokonywanie zmian, bazujące na znajomości i przewidywaniu trendów i zjawisk, to domena lidera rynku, jakim jest firma 8a. W rozmowie z 4outdoor nowy CEO Rafał Zakrzewski podkreśla: „Co do wyzwań – tym, jak myślę, nie tylko dla 8a, ale dla całej branży outdoorowej jest między innymi ostatni sezon zimowy. Rynek napotkał wiele trudności związanych ze spadkiem sprzedaży i słabszą rotacją stocków. Myślę, że taka sytuacja oznacza dla nas konieczność wdrażania większej liczby narzędzi ekosystemowych. Mają one pomóc jeszcze lepiej zarządzać biznesem, tak aby cena nie była jedynym narzędziem wykorzystywanym jako remedium na spadającą sprzedaż”.

Kolejny nasz rozmówca, właściciel marki Fjord Nansen i miłośnik outdooru Dariusz Staniszewski świadomy jest wyzwań i trudności, ale, co podkreśla, wciąż patrzy w przyszłość i planuje nowe kolekcje. Zapał do tworzenia i ulepszania produktów bierze z uprawiania różnych aktywności, z mocnym wskazaniem na kajakarstwo i rowery. Jak sam mówi: „Zależy nam, aby nasze produkty były testowane w rzeczywistych warunkach, z jakimi będą się mierzyć także nasi klienci”. Fjord Nansen będzie wystawiał się na OutDoor by ISPO. Firma, choć obecna, na zagranicznych rynkach, wciąż szuka możliwości do międzynarodowego rozwoju.

Z kolei międzynarodowa pozycja grupy Oberalp jest już ugruntowana. Może właśnie dlatego firma, w której portfolio znajdują się takie marki jak Salewa,
Dynafit, Evolv czy Wild Country, wybrała własny sposób na współpracę ze swoimi partnerami. Pod koniec maja w Wiśle odbyła się konwencja, na której zaprezentowano kolekcje Wiosna–Lato 2025. Frekwencja i atmosfera dopisały – w spotkaniu wzięło udział ponad 100 przedstawicieli sklepów outdoorowych.

W czerwcowym numerze kontynuujemy dwa tegoroczne cykle. Pierwszy z nich to #KobietyOutdooru. Przedstawiamy w nim właścicielki, menadżerki – aktywnie działające w naszej branży panie. Prezentacja jest również ważnym przyczynkiem do pokazania nowych marek, które wzbogacają rynek swoimi produktami i usługami. Bohaterkami tego numeru są Alina Trybus (Girls Jam), Ewa Kozysa-Pasierbek (ProRock Climbing), Asia Adamska i Ola Bieniek (Bivak Outdoor), Jagoda Schäpper i Paulina Niedzielska (JOYINME), Ewa Stopka i Agnieszka Szymaszek (Tatra Girls) oraz Anna Szczęsna (Skalnik).

Drugi cykl związany jest z monitorowaniem kampanii promocyjnych. W zebranych przykładach dominują działania na rzecz ochrony przyrody, pojawia się również trend przyjmowania przez marki różnych ról, których zadaniem jest przekonanie klientów, że za podejmowanymi przez firmy akcjami stoją ważne i autentycznie wyznawane wartości, takiej jak choćby zaangażowanie w działania na rzecz klimatu czy zachęcanie do zdrowego trybu życia dzięki aktywnościom outdoorowym i sportowym.
W 4outdoor nie może zabraknąć również testu. Tym razem sprawdzamy trekkingowe Keen Targhee IV –według producenta „ostatnie buty trekkingowe, jakie kupisz”. Nas również zaciekawił ten slogan. A jak Targhee IV wypadły w plenerowym sprawdzianie?

Na zakończeniu numeru przygotowaliśmy obszerny poradnik naszego eksperta Wojciecha Kłapci. Projektant, technolog, znawca branży i jej tajników (tak materiałowych, jak i modowych) tym razem bierze pod lupę trend, który z mody i nowinki stał się już dawno ważnym elementem outdooru, analizując go pod kątem projektowania, segmentacji i samej aktywności. Mowa tu o fenomenie fast & light. Autor analizuje, doradza i wyjaśnia tajniki tego zjawiska, bazując nie tylko na wiedzy płynącej z pracy w dziale „research and development”, ale przed wszystkim na swoim dużym praktycznym doświadczeniu – sam przewędrował bowiem wiele długodystansowych szlaków, korzystając z różnych lekkich i minimalistycznych rozwiązań. Znajomość fast & light przyda się nie tylko w rozmowie z klientami w sklepie czy potem na szlaku. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie po raz kolejny mocno reprezentowany podczas zbliżających się targów.

Zapraszamy zatem nie tylko do lektury 4outdoor, ale również w imieniu organizatorów targów do Monachium. OutDoor by ISPO czeka na Was już 3–5 czerwca!

Redakcja

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0