HomeRynek outdoor

Targi OutDoor we Friedrichshafen obchodzą jubileusz 20-lecia

Ogromny skok dokonany przez sporty outdoorowe w ciągu ostatnich dwóch dekad, znajduje swoje odzwierciedlenie w imponującym rozwoju targów OutDoor we Friedrichshafen, które odbywają się już od 20 lat.

W 1994 r., pierwszym roku targów, na imprezie stawiło się 213 wystawców oraz 5,5 tys. zwiedzających, i to głównie z rynku niemieckiego. Od tamtej pory, targi przeniosły się do nowego centrum wystawienniczego, a ich wpływ na branżę stał się odczuwalny na całym świecie.

OutDoor Show 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor Show 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

Jezioro Bodeńskie stało się miejscem, w którym międzynarodowa branża outdoorowa prezentuje obowiązujące trendy na nadchodzący sezon. Ponad 900 wystawców z 39 krajów, włączając w to liderów na światowych rynkach, zaprezentuje się na 20. targach OutDoor, które odbędą się od 11 do 14 lipca 2013 r.

W czasach, w których modele biznesowe, nawyki konsumentów i nastroje rynkowe podlegają określonym zmianom, targi OutDoor stanowią istotne wydarzenie na wielu poziomach – mówi Mark Held, dyrektor generalny European Outdoor Group (EOG), podkreślając wagę tych flagowych targów. – Te targi reprezentują idealną platformę dla najnowszych produktów, idei branżowych i inicjatyw marketingowych. Pomaga to zarówno wystawcom, jak i zwiedzającym przygotować się na zmiany nadchodzące w przyszłości.

Na OutDoor 2013 obecni będą uznani wystawcy, prezentując swoje produkty i innowacje na obszarze wystawienniczym o powierzchni ponad 85 tys metrów kwadratowych.

OutDoor Show 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor Show 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

Jesteśmy bardzo zadowoleni z poziomu uczestnictwa świata outdoorowego w targach w Friedrichshafen. Stworzyliśmy silne forum, które zostało specjalnie dostosowane do indywidualnych wymagań tej branży. Ponieważ branża outdoorowa stanowi kamień węgielny handlu sportowego, skupiliśmy całą naszą uwagę na tym wydarzeniu – podkreśla Klaus Wellmann, dyrektor generalny Messe Friedrichshafen. Po długiej przerwie, w lipcu wrócą do programu sporty wodne.

Z przyjemnością witamy takich ekspertów jak Wavecrest, Mega-Sports-Robson, Blue + White, Kober + Moll oraz Prijon na pokładzie targów OutDoor 2013, gdzie będą wystawiać na wspólnej przestrzeni targowej. Jezioro przylegające do terenów targowych będzie służyć zwiedzającym jako naturalny poligon testowy – ogłosił Stefan Reisinger, lider projektu.

Chociaż targi OutDoor skupiają się głównie na wyzwaniach przyszłości, jednak 20. edycja będzie stanowić pretekst do retrospektywnego spojrzenia na zeszłe dwie dekady historii tej branży.

OutDoor Show 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor Show 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

OutDoor 2013 będzie gościł specjalną, obszerną wystawę on górnym piętrze East Foyer, ukazującą rozwój produktów przez ostatnie 20 lat.

Dodatkowo, jako część pokazów OutDoor Fashion Show, wybrane modele historycznej odzieży na krótko powrócą na wybieg, aby przypomnieć nam o wybranych produktach z przeszłości, które dla wielu posiadają status kultowy, podczas gdy inni postrzegają je jako wielkie pomyłki w historii mody.  

Te urodziny to ważny moment zarówno dla samych targów OutDoor, jak i całej branży outdoorowej. W ciągu swojej historii targi OutDoor przeszły wiele zmian, a cała branża rozwinęła się w bardzo pozytywnym kierunku – powiedział prezes EOG, David Udberg. – Chociaż w tych trudnych ekonomicznie czasach spoglądamy w przyszłość, jednak równocześnie chcielibyśmy być w stanie pamiętać i uhonorować sukces ostatnich 20 lat targów OutDoor. Jako Europejczycy powinniśmy być dumni z tych czterech dni w lipcu, podczas których obszar Jeziora Bodeńskiego staje się światową stolicą outdooru, witającą z otwartymi ramionami marki, sprzedawców, wytwórców i dziennikarzy z całego świata.

Kolejnym powodem dla którego nie wolno przegapić targów OutDoor jest bogaty program wydarzeń towarzyszących: pokazy oraz wymiana informacji będą stanowić rdzeń konferencji odbywających się podczas OutDoor, organizowanych we współpracy z European Outdoor Group.

Podczas konferencji międzynarodowi eksperci będą omawiać tematy takie jak nowe zjawiska w sprzedaży, zrównoważony rozwój, bluesign oraz trendy odzieżowe.

OutDoor Show 2012 - zawody (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor Show 2012 – zawody (fot. Messe Friedrichshafen)

Nagroda OutDoor Industry Award 2013 zostanie przyznana najlepszym produktom, spójny przegląd współczesnego rynku namiotów będzie pokazany w halach Rothaus Hall A1 i Hall A2, a w East Foyer odbędą się pokazy mody OutDoor Fashion Show prezentujące najnowsze kolekcje takich firm jak adidas, Trespass, Pearl Izumi, Scott, Gröbel oraz Zweibrüder.

Najwyższy poziom sportowy zostanie zaprezentowany podczas Pucharu Niemiec w boulderingu w West Foyer, zawody Gore Trail Running Parcours odbędą się na terenach otwartych West Open Air Grounds, natomiast wieczorem w sobotę 13 lipca rozpocznie się legendarna już impreza OutDoor Party.

OutDoor Party 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor Party 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

OutDoor 2013 zaczyna się w czwartek 11 lipca i potrwa do niedzieli 14 lipca. Targi będą otwarte jedynie dla gości branżowych (czwartek – sobota 9:00-18:00 oraz niedziela 9:00-17:00). Więcej informacji na www.outdoor-show.com.

Źródło: Messe Friedrichshafen GmbH

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0