HomeRynek outdoor

Snow Peak – ponad 60 lat w branży outdoorowej, teraz także w Polsce w ofercie Crag Sport

Niewiele jest firm o tak długiej tradycji, a jeszcze mniej takich, które prowadzone są przez kolejne pokolenia tej samej rodziny. U podstaw marki Snow Peak leży głęboka wiara w uzdrawiającą i odmładzającą moc natury.

Nowa marka w portfolio Crag Sport – Snow Peak (fot. Snow Peak)

Firma została założona w 1958 roku przez Yukio Yamai w Niigata, w odpowiedzi na potrzebę tworzenia wyposażenia wspinaczkowego i wyprawowego. Sam twórca po powrocie z frontu II wojny światowej wyruszył w góry i eksplorował mityczną górę Tanigawa. Wracając wielokrotnie i podejmując kolejne wyzwania Yukio odkrył dobroczynny wpływ przebywania na łonie natury, ale też stworzył podwaliny powstania marki.

Nowa marka w portfolio Crag Sport – Snow Peak (fot. Snow Peak)

W swoich początkach Snow Peak wytwarzał właśnie sprzęt do wspinaczki, aby stopniowo przerodzić się w firmę produkującą sprzęt kempingowy i biwakowy. Motorem zmian okazał się syn Yukio – Tohru, który podczas studiów w USA przemierzył zachodnie wybrzeże, jednocześnie zgłębiając tajniki campingu i car-campingu. Przekuł własne doświadczenia w działania biznesowe i spopularyzował kempingowy styl życia w Japonii.

Doświadczył życia w wielkim mieście i związanego z nim wypalenia zawodowego, które zaowocowało powrotem w rodzinne strony i ucieczką w obcowanie z naturą, w gronie przyjaciół. To stało się inspiracją kolejnych kroków firmy i jej rozwoju. W 1980 roku Tohru przejął dowodzenie w firmie kontynuując ekspansję i wprowadzając na rynek kultowe produkty, w tym namiot Amenity Dome, Multi Kitchen Stand (prekursor Iron Grill Table) i przede wszystkim – Takibi Fire & Grill.

Nowa marka w portfolio Crag Sport – Snow Peak (fot. Snow Peak)

Do lat 90. trwał w Japonii istny boom na kemping, a Snow Peak rozwinął skrzydła i osiągał kolejne sukcesy. Jednak po latach hossy, przyszły chude czasy. To jednak nie zatrzymało firmy. Szukali drogi rozwoju i tak narodził się pomysł imprezy kempingowej dla klientów podczas której pracownicy mogli zebrać bezpośrednie opinie i potrzebne wskazówki do dalszych działań od klientów. To było też zaczątkiem Snow Peak Way, firmowego eventu plenerowego, który organizowany jest po dzień dzisiejszy. Był to kolejny punkt zwrotny w historii marki.

Nowa marka w portfolio Crag Sport – Snow Peak (fot. Snow Peak)

Zebrane uwagi i potrzeby Tohru przekuł w reorganizację firmy oraz produkcji, co przełożyło się na znacznie lepsze wyniki i relacje z klientami. Do dzisiaj impreza jest ważnym punktem łączącym firmę bezpośrednio z klientami, ale też miejscem wymiany doświadczeń, nauki, relaksu i czerpania z natury pełnymi garściami.

Kolejnym ważnym momentem było wzbogacenie oferty firmy o kolekcję ubrań, której podjęła się córka Tohru – Lisa, dołączając do rodzinnego biznesu. Połączyła ona doświadczenia z pracy w stolicy z zamiłowaniem do natury i kempingowego stylu życia, tworząc unikalne kolekcje, które pozwalają płynnie łączyć te dwa światy.

Nowa marka w portfolio Crag Sport – Snow Peak (fot. Snow Peak)

Misją Snow Peak jest dostrzeganie, pielęgnowanie i rozwijanie każdej indywidualnej inicjatywy we wspólne działanie, w atmosferze pełnego zaufania, współpracy, której celem jest ciągły rozwój i pozycja lidera, nie zapominając jednocześnie o najważniejszym, czyli o łączności z naturą i czerpaniu z niej każdego dnia.

Firma pracuje nad ciągłym rozwojem i doskonaleniem, poszukuje innowacji i nie boi się nowych wyzwań oraz zmiany podejścia. Filozofią marki jest korzystanie z bogatych doświadczeń własnych, jak i klientów, ich wymiana i wzajemne inspirowanie się do tworzenia innowacyjnych produktów.

W centrum zainteresowań Snow Peak znajduje się nie tylko rozwój biznesu, ale też świadome korzystanie z zasobów i wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Marka koncentruje się na produkcji wysokiej jakości sprzętu kempingowego i biwakowego,
od różnego typu namiotów, przez tarpy, kuchnie polowe, palniki, grille i przenośne kominki, akcesoria kuchenne, naczynia, oświetlenie, po meble i ubrania. Wysokiej jakości materiały, innowacyjne technologie, użytkowe koncepcje i dożywotnia gwarancja sprawiają, że marka cieszy się niesłabnącą popularnością, a produkty dają gwarancję wspaniałych i niczym niezakłóconych chwil na wolnym powietrzu, wśród przyjaciół, czy przy ognisku. Nie ważne czy jesteś u siebie w ogrodzie, na leśnej polanie za miastem czy na kempingu.

Marka Snow Peak właśnie dołączyła do portfolio Crag Sport. Brand Managerem odpowiedzialnym za Jej produkty jest Mateusz Wiktor – mateusz@cragsport.pl, +48 517 666 479, do kontaktu z którym serdecznie zapraszamy.

Informacja prasowa Crag Sport

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0