HomeRynek outdoor

Ekspansja 4F Sport Performance – wywiad

W ostatnim czasie bardzo mocno zaznaczyła swoją obecność firma 4F Sport Performance. To efekt wielkiej akcji promocyjnej przygotowywanej przez agencję PR – Testa Communications. O najnowszej kolekcji oraz planach ekspansji opowiada w rozmowie z portalem 4outdoor.pl Katarzyna Paterek (Specjalista ds. Marketingu).

 

4outdoor.pl – Wojciech Słowakiewicz, Piotr Turkot: Jaki jest charakter Firmy? Czy jest to firma outdoorowa, czy raczej staracie się kierować swoje produkty do szerszego odbiorcy? Mamy dwie marki. Jedna to 4F Sport Performance, skierowana do wymagającego odbiorcy, który wie, czego szuka. Potrzebuje wysokiej jakości produktów, w dobrej cenie. Od razu zaznaczę, że to nie jest niska cena, ale – w stosunku do jakości – bardzo korzystna. Alternatywą jest marka FOB przeznaczona z kolei dla młodszego odbiorcy, której kolekcja ma charakter streetowy, przez co jest bardziej uniwersalna. Można się w niej pokazać wszędzie, zarówno na stoku (narciarze, snowboardziści), jak i w mieście.

4F Sport Performance, Katarzyna Paterek - Specjalista ds. Marketingu4F Sport Performance, Katarzyna Paterek – Specjalista ds. Marketingu (fot. 4outdoor.pl)

Tym, co nas odróżnia od innych firm to przede wszystkim bogata kolorystyka i nowoczesny design. Produkty powstają w oparciu o specjalne projekty, przygotowane przez wysokiej klasy fachowców. Projektanci dobierają odpowiednie kolory, odpowiednie materiały. W kolekcji na przyszły sezon 2008/2009 na szczególną uwagę zasługuje nasza nowoczesna membrana o parametrach 15 000 mm/m2/24 h. Membrana ta została wykorzystana w najnowszej kolekcji 4F – w dwóch naszych najbardziej zaawansowanych kurtkach, jednej z kolekcji damskiej i jednej z męskiej. Cena tych modeli wynosi 899 zł.

4F Sport Performance, kolekcja Adama Małysza, kurtka TRAJAL4F Sport Performance, kolekcja Adama Małysza, kurtka TRAJAL

4outdoor.pl: W tej kolekcji bazujecie zatem na własnej membranie, ale waszej ofercie pojawiła się również membrana japońskiej firmy Toray. Czy to jedyna nowość technologiczna?

W kolekcji sygnowanej nazwiskiem pana Adama Małysza, na szczególną uwagę zasługuje kurtka TRAJAL wykonana z trójwarstwowego materiału japońskiej firmy TORAY. Wyposażona jest ona w membranę o parametrach 10 000 wodoodporoność i 10 000 przepuszczalność. Kurtka wykonana jest metodą ALL SEAMS SEALED, czyli wszystkie szwy klejone, zapewniające ochronę przed deszczem. Dodatkowo kurtka wyposażona jest w 5 zamków termozgrzewanych z laserowo wyciętymi otworami. W czarnej wersji kolorystycznej kurtka wyposażona jest w elementy refleksyjne z serii Scotchlite firmy 3M.

4outdoor.pl: 4F jest więc skierowana głównie do odbiorcy outdoorowego. Jak segmentujecie kolekcje? Czy jest to kolekcja techniczna, narciarska i casual?

Przede wszystkim jest to odzież narciarska, skierowana głównie do narciarzy zaawansowanych, lubiących ekstremalne wyzwania, a co za tym idzie mających większe wymagania. Słowem dla wymagającego odbiorcy, który lubi intensywny wysiłek. Aczkolwiek mamy również w naszej kolekcji ubrania, w których można się pojawić na ulicy, w mieście. Ta różnorodność powoduje, że stale obserwujemy wzrost popularności naszych produktów. To jest naprawdę coraz bardziej widoczne.

4F Sport Performance na targach ZIMA-SPORT 2008 w Kielcach, kurtka z kolekcji Adama Małysza4F Sport Performance na targach ZIMA-SPORT 2008 w Kielcach, kurtka z kolekcji Adama Małysza (fot. 4outdoor.pl)

4outdoor.pl: To prawda, w ostatnim czasie waszą Firmę łatwo zauważyć. Uwagę przyciąga zwłaszcza duża kampania związana z Polskim Związkiem Narciarskim, również kolekcja Adama Małysza. Jak to wpłynęło na wizerunek Firmy, czy korzyści płynące z kampanii są już odczuwalne?

Na pewno nasza firma jest bardziej rozpoznawalna. Oczywiście to przede wszystkim twarz Adama Małysza jest rozpoznawalna, a sam Adam cieszy się przecież ogromną popularnością – ludzie są ciekawi wszystkich informacji na jego temat. Uważam, że ta kampania była prawdziwym strzałem w dziesiątkę.

4outdoor.pl: Zaczynacie rozwijać swoją sieć sprzedaży. Jak to w chwili obecnej wygląda i jakie macie plany na przyszłość?

Posiadamy dwa własne sklepy firmowe w Krakowie i Bielsku Białej, osiem sklepów franczyzowych, do tego dwa stoiska firmowe, ale cały czas rozbudowujemy naszą sprzedaż. W tym roku mamy w planie otworzyć ponad naszą marką dodatkowo ok. nowych 40 sklepów. Dodatkowo współpracujemy jeszcze z ok. 200 miejscami sprzedaży, w których można dostać naszą odzież.

4F Sport Performance na targach ZIMA-SPORT 2008 w Kielcach, pokaz kolekcji4F Sport Performance na targach ZIMA-SPORT 2008 w Kielcach, pokaz kolekcji (fot. 4F Sport Performance)

4outdoor.pl: W tym roku odwiedziliście po raz drugi targi ispo w Monachium. Czy udało Wam się nawiązać współpracę z zagranicznymi inwestorami?

Tak, obecnie współpracujemy z Anglią, Francją, Ukrainą, Bułgarią, Rumunią, Słowacją, Czechami, Danią, Niemcami, Łotwą, a do końca roku planujemy również rozszerzyć naszą współpracę na Austrię, Rosję, Belgię oraz Holandię. Oczywiście cały czas szukamy nowych kontaktów za granicą. Mogę zapewnić, że wszystko jest na dobrej drodze.

4outdoor.pl: Dziękujemy za rozmowę.

oprac. Dorota Dubicka

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0