HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – outdoor na krzywej wzrostu

Czerwcowe wyniki w specjalistycznych sklepach outdoorowych mogą napawać lekkim optymizmem – mimo kryzysu sprzedawcy zanotowali wzrosty sprzedaży.

Barometr rynku - czerwiec 2009Barometr rynku – czerwiec 2009

Czerwcowe wyniki sprzedaży w sklepach outdorowych wydają się potwierdzać utrwalenie trendu wzrostowego. Średnio sprzedawcy zanotowali ponad 8-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z czerwcem 2008 roku. Oznacza to, że mamy już 2 miesiące rosnącej sprzedaży od kwietnia – najgorszego miesiąca tego roku (-4,2%). 

Wygląda na to, że polscy outdoorowi konsumenci nadal są optymistyczni a hamowanie światowej i polskiej gospodarki nie odbiło się dotychczas znacząco na ich portfelach. W osiągnięciu dobrych wyników pomocna była pogoda – deszczowo-słoneczny czerwiec zaoferował pełną gamę warunków atmosferycznych, od burz i deszczy do letnich upałów, zachęcając klientów do zróżnicowanych zakupów. W końcowej ocenie należy pamiętać, że wyniki osłabiają wzrosty cen, które miały miejsce w nowych kolekcjach. Pozytywny trend stał się jednak faktem i powinien podtrzymać dominujący w branży umiarkowany optymizm.

Nasz barometr rynku outdoor staje się coraz bardziej reprezentatywny, dołaczyły do nas kolejne dwa sklepy Trawers z Łodzi. W naszym badaniu bierze udział 11 sklepów i są to:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0