Czerwcowe wyniki w specjalistycznych sklepach outdoorowych mogą napawać lekkim optymizmem – mimo kryzysu sprzedawcy zanotowali wzrosty sprzedaży.
Czerwcowe wyniki sprzedaży w sklepach outdorowych wydają się potwierdzać utrwalenie trendu wzrostowego. Średnio sprzedawcy zanotowali ponad 8-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z czerwcem 2008 roku. Oznacza to, że mamy już 2 miesiące rosnącej sprzedaży od kwietnia – najgorszego miesiąca tego roku (-4,2%).
Wygląda na to, że polscy outdoorowi konsumenci nadal są optymistyczni a hamowanie światowej i polskiej gospodarki nie odbiło się dotychczas znacząco na ich portfelach. W osiągnięciu dobrych wyników pomocna była pogoda – deszczowo-słoneczny czerwiec zaoferował pełną gamę warunków atmosferycznych, od burz i deszczy do letnich upałów, zachęcając klientów do zróżnicowanych zakupów. W końcowej ocenie należy pamiętać, że wyniki osłabiają wzrosty cen, które miały miejsce w nowych kolekcjach. Pozytywny trend stał się jednak faktem i powinien podtrzymać dominujący w branży umiarkowany optymizm.
Nasz barometr rynku outdoor staje się coraz bardziej reprezentatywny, dołaczyły do nas kolejne dwa sklepy Trawers z Łodzi. W naszym badaniu bierze udział 11 sklepów i są to:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Polar Sport (Kraków)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Taternik (Poznań)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
KOMENTARZE