HomeRynek outdoor

Columbia grzeje…

W połowie listopada Columbia, jeden ze światowych liderów rynku outdoorowego, zaprezentował zestaw trzech innowacyjnych technologii kryjących się pod wspólną nazwą Omni-Heat®.

Columbia Sportswear Company, logo

Premiera Omni-Heat® to owoc decyzji podjętych jesienią 2007 roku. Zdaliśmy sobie wtedy sprawę, że Columbia zapomniała o ważnym elemencie produktu outdoorowego, innowacyjności – mówi Mick McCormick, wiceprezydent Columbia – Wymieniliśmy w całości dział merchandisingu oraz designerski. Po siedmiu miesiącach zarejestrowaliśmy więcej patentów niż w ciągu poprzednich siedmiu lat.

Omni-Heat, logo

Omni-Heat® to kilka rozwiązań technologicznych mających za zadanie utrzymanie ciepła podczas aktywności outdoorowych. Pierwszą i chyba najbardziej innowacyjną jest technologia Thermal Reflective. „Outdoor nie miał do tej materiału, który klient może zobaczyć i którego działanie może zrozumieć bez problemów” – twierdzi McCormick.

Inspiracją dla Thermal Reflective były niezwykłe właściwości ratunkowych, aluminiowych koców termicznych. Nowa technologia Columbia, oparta właśnie na folii aluminiowej, zapewnia większą o 20% izolację cieplną, przy zachowaniu wysokiego poziomu przepuszczalności powietrza i wilgoci.

Kurtka z odbijającą ciepło technologią Thermal ReflectiveKurtka z odbijającą ciepło technologią Thermal Reflective

Drugim filarem Omni-Heat® jest nowa ocieplina Thermal Insulation, której właściwości termiczne na 1 g masy są, wg Columbia i testów niezależnych laboratoriów, obecnie najwyższe w przemyśle włókienniczym. Ponadto ocieplina ta jest w 50% wykonana z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Ostatnią technologią wchodząca w skład Omni-Heat® jest Thermal Electric – zasilane baterią ogrzewanie wbudowane w serię zimowych butów Columbia. Zapewnia ono 4-6 godzin ciągłego grzania stóp.

Buty z systemem grzewczym Thermal ElectricButy z systemem grzewczym Thermal Electric

Technologie Omni-Heat® trafią do klientów wraz z kolekcją na jesień 2010. Tim Boyle, prezydent Columbia, mówi – Czas wprowadzenia outdoorowego produktu na rynek jest zdecydowanie dłuższy niż w biznesie modowym, co jest dość frustrujące. Ale już dzisiaj widzimy pewne efekty naszej pracy i jesteśmy przekonani, że dzięki innowacjom wrócimy na pozycję lidera branży.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0