HomeRynek outdoor

Outdoorowe Diamenty Forbes 2010

Magazyn finansowy Forbes wraz z wywiadownią gospodarczą Dun &
Bradstreet opublikował ranking przedsiębiorstw, które najszybciej
zwiększały swoją wartość w latach 2006-2008. Diamenty Forbesa zdobyły firmy, które zanotowały ponad 15% wzrost wartości.

Forbes Diamenty 2010Lista Diamentów Forbesa została opracowana na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm. Uwzględnia ona zarówno wyniki finansowe, jak i wartość majątku poszczególnych firm. Umożliwia także zmierzenie potencjału przedsiębiorstw, przy uwzględnieniu wielkości realizowanych inwestycji oraz zdolności do powiększania sprzedaży i zysków.

W zestawieniu ujęto firmy, które w terminie złożyły do KRS sprawozdanie finansowe za rok 2008 lub opublikowały je w Monitorze Polskim B. Wyeliminowano przedsiębiorstwa znajdujące się w upadłości lub likwidacji. Następnie wyselekcjonowano te, o dodatnim wyniku finansowym i o współczynniku ryzyka niższym niż 4, ocenianym wg ratingu Dun & Bradstreet. Aby zachować spójność wyników, nie brano pod uwagę przedsiębiorstw finansowych, ani notowań giełdowych.

Wśród firm, które przekroczyły wymagany 15% wzrost wartości znalazło się również kilka działajacych w branży outdoor.

Intersport Polska S.A.

Jedną z największych firm w segmencie sportowym i outdoorowym jest firma Intersport Polska S.A.
z Krakowa, właściciel sieci sklepów (obecnie 28 sklepów). Potwierdzają to wyniki firmy – w 2008 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 188,69 mln zł, zysk netto 0,64 mln zł,
a wartość (wg twórców rankingu) oceniana jest na 33,08 mln zł. Przeciętny
wzrost wartości Intersportu w latach 2006-2008 wyniósł 25,98%.

FAM Dariusz Staniszewski i Marcin Gabryołek S.J.

Po raz kolejny swoją dynamikę i istotną rolę w segmencie outdoor potwierdza również producent, dystrybutor oraz właściciel sieci sklepów firma FAM Dariusz Staniszewski i Marcin Gabryołek S.J.
z Gdyni. W 2008 roku przychody ze sprzedaży firmy wyniosły 17,15
mln zł, zysk netto 1,57 mln zł, a wartość (wg twórców rankingu)
oceniana jest na 3,65 mln zł. Przeciętny wzrost wartości FAMu w latach
2006-2008 wyniósł 25,88%.

PPH Fordex Sp. z o.o.

Świetne wyniki osiągnęła również poznańska firma P.P.H Fordex Sp. z o.o. działająca w branży sportowej od 1988 roku. Wśród wielu stricte sportowych marek zajmuje się ona dystrybucją outdoorowego Berghausa. W 2008 roku przychody ze sprzedaży firmy wyniosły 31,02
mln zł, zysk netto 2,76 mln zł, a wartość firmy (wg twórców rankingu)
oceniana jest na 8,56 mln zł. Przeciętny wzrost wartości Fordexa w latach
2006-2008 wyniósł 26,25%.

 Patrz też: Diamenty Forbesa dla firm outdoorowych

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0