W marcu przychody outdoorowych sprzedawców utrzymały się, w stosunku do ubiegłego roku, dość mocno nad kreską. Odnotowaliśmy w sklepach średnio 8-procentowy wzrost sprzedaży.
Jednak trzeba zauważyć istotny w stosunku do lutego spadek a co za tym idzie korektę wzrostowej tendencji z ostatnich trzech miesięcy. Wygląda na to, że dała o sobie znać kończąca się zima i przejście ze sprzedaży kolekcji zimowych na wiosenne i letnie.
Wzrost sprzedaży liczony rok do roku w jakimś sensie pokrywa się ogłoszonymi w marcu wynikami wskazującymi na dalszą
istotną poprawę klimatu konsumenckiego w Polsce. Jednak sygnały dopływające ze sklepów są mocno zróżnicowane i utrudniają optymistyczne podsumowanie, wskazując że outdoorowa wiosna będzie wymagającym okresem dla sprzedawców.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 16 sklepów:
- Active.
Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice) - Alpin
Sklep (Warszawa) - Cerro
Torre (Katowice) - E-Pamir.pl
(Kraków) - ERGO
(Częstochowa) - Polar
Sport (Kraków) - Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik
(4 sklepy, Wrocław) - Sklep
Turysty (Łódź) - Taternik
(Poznań) - Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker
Sport (Poznań)
KOMENTARZE