Czołowi przedstawiciele branży outdoor debatowali w Annency

W dniach 11-12 października 2011 roku we francuskim Annency odbyła się flagowa konferencja branży outdoor – European Outdoor Forum. Impreza zgromadziła ponad 230 kluczowych graczy rynku z całej Europy.

Celem spotkania było omówienie problemów rynku outdoorowego, dostarczenie informacji pomocnych w podejmowaniu trafniejszych decyzji, wpływających nie tylko na partykularne biznesy, lecz także na przyszłość całej branży outdoor. A wszystko odbyło się w miłej, odprężającej atmosferze, pozwalającej na nawiązanie nowych kontaktów i podtrzymaniu starych, branżowych przyjaźni.

European Outdoor Forum: Jean-Marc Pambet, prezes Salomona, Paul Petzl, prezes Petzla, Frederic Ducruet, Millet General ManageEuropean Outdoor Forum: Jean-Marc Pambet, prezes Salomona, Paul Petzl, prezes Petzla, Frederic Ducruet, Millet General Manager (fot. ©jmfavre/wooloomooloo)

Tegoroczne tematy koncentrowały się zarówno na trendach w Europie, Ameryce Północnej, jak i w Chinach. Poruszano także kwestie dotyczące social media, społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju, własności intelektualnej, łańcuchów dostaw, rynku młodzieżowego, a podczas panelu dyskusyjnego omówiono zagadnienia związane z globalną sprzedażą detaliczną.

Prawdziwy międzynarodowy smak spotkania został spotęgowany tym, że podczas forum przemawiali specjaliści nie tylko z Europy, ale także z Północnej Ameryki i Chin.

Forum zostało otwarte przez Davida Udberga, prezesa European Outdoor Group oraz Jeana Luca Diarda, prezesa Outdoor Sports Valley.

Pierwszy na podium stanął Roger Zeng, prezes i założyciel China Outdoor Retailer Association (CORA). Zeng był pierwszym z trzech mówców, którzy wprowadzili słuchaczy w najważniejsze trendy na głównych światowych rynkach. Po wnikliwym przedstawieniu specyfiki chińskiej branży outdoor, Zeng wprowadził uczestników spotkania w 10 kluczowych trendów dla outdoorowych firm, które chcą działać na rynku chińskim.

European Outdoor Forum: Roger Zeng (fot. ©jmfavre/wooloomooloo)European Outdoor Forum: Roger Zeng (fot. ©jmfavre/wooloomooloo)

Następnie zostały poruszone zagadnienia dotyczące poprawy socjalnych standardów w branży outdoor, przedstawione przez Edwina Kostera, z European Representative of Social Accountability International oraz Julię Hawkins z Ethical Trading Initiative. Oboje dali wgląd w to samo zagadnienie, prezentując je jednak z różnych perspektyw, podkreślając fakt, że jest jeszcze wiele do zrobienia w kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu.

Po przerwie Douglas Kent z Supply Chain Cuncil wyjaśnił, w jaki sposób planować redukcję ryzyka w łańcuchu dostaw. Douglas stworzył bardzo wyraźny obraz tego złożonego tematu, czym przykuł uwagę wszystkich zebranych. Następne w kolejce był plotki, gwiazdy i sztuka uwodzenia – Walter Naeslund przedstawił w zabawny sposób w jaki sposób zaprząc na własny użytek social media. Po nim odbyła się prezentacja dotycząca innowacyjności schroniska Refuge du Gouter, położonego na wysokości 3835 m n.p.m. Obiekt jest obecnie w budowie i zostanie otwarty na sezon wspinaczkowy w 2012.

European Outdoor Forum: ispo dinner (fot. ©jmfavre/wooloomooloo)European Outdoor Forum: ispo dinner (fot. ©jmfavre/wooloomooloo)

Wieczorem odbyła się kolacja ISPO na pokładzie statku MS Libelulle, który pływał wokół jeziora Annecy aż do północy. Wzięło w niej udział ponad 160 członków branży. Podczas kolacji miało miejsce fascynujące przemówienie Heiner Oberrauch, prezesa Oberalp / Salewa Grupa, który czytał swoje notatki przy pomocy czołówki Petzla, podarowanej mu w ubiegłym roku przez Paula Petzla.

European Outdoor Forum: Heiner Oberrauch, prezes Oberlap/Salewa(fot. ©jmfavre/wooloomooloo)European Outdoor Forum: Heiner Oberrauch, prezes Oberlap/Salewa(fot. ©jmfavre/wooloomooloo)

Następnego dnia forum rozpoczął Mark Held, Sekretarz Generalny European Outdoor Group, prezentując drugą część raportu o trendach na europejskich, regionalnych rynkach outdoorowych, zawierając także własną interpretację danych.

Po kawie odbyła się panelowa dyskusja o przyszłości handlu detalicznego, moderowana przez Eugenio Di Maria, w której udział wzięli: Zhang Heng, założyciel i dyrektor generalny Sanfo (Chiny), Frederic Hufkens, prezes AS Grupa Adventure (Europa), Thomas Lipke, dyrektor zarządzający Globetrotter (Europa) i Jeff Crook Senior Manager of Buying and Design w Mountain Equipment Co-op (Ameryka Północna). Dobór uczestników przyczynił się do tego, że na obecną sytuację outdoorowych handlowców można było spojrzeć z perspektywy różnych części świata.

Po obiedzie uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się jak podbić rynek młodzieżowy, następnie przybliżono zagadnienia dotyczące własności intelektualnej. Wreszcie Frank Hugelmeyer, Prezes Zarządu Outdoor Industry Association przedstawił trendy panujące na północnoamerykańskim rynku outdoorowym.

European Outdoor Forum: Thibaut Cornet, Eider, Sylvain Noailly, Rossignol Group, Lionnel Ducruet, Eid(fot. ©jmfavre/wooloomooloo)European Outdoor Forum: Thibaut Cornet, Eider, Sylvain Noailly, Rossignol Group, Lionnel Ducruet, Eider & Nathalie Saint-Marcel, Cluster CIM (fot. ©jmfavre/wooloomooloo)

W European Outdoor Forum 2011 wzięli udział m.in.: 1% For The Planet, 8264.Com, Aku, Amer Sports, Arcteryx, As Adventure Group, Aspom, Assosport, Astrum Brands, Bailo, Camp, Cascade Designs, China Outdoor Retailer Association, Coalision, Coleman, Deuter, Diffusion, Eagle Creek, Edelrid, Eider, Escape Lane, Ethical Trading, Ferrino & C Spa, Fifas, Filiere Sport, Fjallraven, Genfoot, Globetrotter, Greensport, Hark Solutions, Honesty, Innovaski, Invista, Italian Outdoor Group, Jonathan & Fletcher, Julbo, Kamik, Katoen Natie, Keen Footwear, Klingheim Sowk, La Compagnie Du Bain, La Sportiva, The Lifestyle Company, Lowa, Lowe Alpine, Mammut, Marmot, Millet, Montagne TV, Mountain Equipment Co-Op, Nic-Impex, Nikwax, Editions Niveales, Nordica, Oberalp/Salewa Group, Odlo, Outdoor Industry Association, Outdoor Experts, Outdoori, Outdoor Italia, Outdoor USA, Patagonia, Petzl, Picture Organic Clothing, Recco, Rossignol, Salomon, Sanfo, Savoie Hexapole, Scandinavian Outdoor Group, Scarpa, Scott, Sintef, Social Accountability International, Sport Guide, Sport Pulsion, Sports Recruitment, Supply Chain Council, Switch Consulting, Tatonka, Tecnica Group, The Lifestyle Company, The North Face, The OIA, Thermore, Timberland, TSL Outdoor, Vaude, Vibram, Viking Footwear, Vuarnet, Wl Gore, WWW Inc …

230 uczestników forum opuściło spotkanie z pięknymi wspomnieniami i rozległą wiedzą na temat outdoorowego rynku. W przyszłym roku czeka nas kolejne spotkanie na szczycie.

Więcej informacji na temat European Outdoor Forum na stronie www.europeanoutdoorforum.com. Zdjęcia z Forum znajdują się tutaj.

Źródło: European Outdoor Forum

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0