HomeRynek outdoor

European Outdoor Forum: odpowiedzialność społeczna (CSR)

Do European Outdoor Forum jest już coraz bliżej. W ramach dwudniowej konferencji odbędzie się dziewięć prezentacji, podczas których wystąpią najlepsi specjaliści zajmujący się różnymi aspektami branży outdoor i nie tylko. Jednym z tematów seminariów będzie odpowiedzialność społeczna, o której opowiedzą Edwin Koster i Julia Hawkins.

Odpowiedzialność społeczna, lepiej dmuchać na zimne

W idei korporacyjnej odpowiedzialności społecznej (Corperate Social Responsibility – CSR) nie chodzi tylko o produkt, ale chyba bardziej o ludzi i moralność. W dzisiejszym zminiaturyzowanym świecie lepszego rozumienia idei dobra wspólnego i otwartego dostępu do informacji organizacje biznesowe muszą zagwarantować, że prawa ich pracowników i pracowników ich dostawców są przestrzegane. Nie tylko staje się to wymogiem prawnym, lecz koniecznością z perspektywy wartości marki, ponieważ internet może obrócić lokalną plotkę w informację z pierwszych stron gazet. Organizacje Social Accountability International i Ethical Trading Initiative (ETI) przyjrzą się temu w jaki sposób marki mogą wprowadzać wymogi CSR do swoich praktyk biznesowych.

Edwin Koster jest europejskim przedstawicielem Social Accountability International. Doradza i prowadzi treningi dla firm, organizacji normalizacyjnych i non-profit na temat odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw.

Edwin KosterEdwin Koster

W swojej karierze współpracował z organizacjami takimi jak H&M, C&A, G-Star, Rabobank, WWF i chińskie Ministerstwo Rolnictwa. Zarządzał projektami na rzecz proekologicznego rolnictwa, czystej produkcji i praw pracowniczych w Chinach, Indiach i Afryce. Rozwinął metody analizy porównawczej standardów społecznych i oceniał stopień oddziaływania na środowisko produkcji włókien wykorzystywanych w branży modowej. Był członkiem Rady Doradczej Social Accountability International w Nowym Jorku. Zanim rozpoczął pracę w zakresie odpowiedzialności korporacyjnej, pracował jako kierownik zakupów dla kilku międzynarodowych detalistów mody.

Julia Hawkins jest managerem do spraw komunikacji i relacji z mediami w Ethical Trading (ETI), gdzie podnosi poziom świadomości na temat etycznego handlu u przedsiębiorców, pośród reprezentantów mediów i innych zainteresowanych stron.

Julia HawkinsJulia Hawkins

W ETI opracowała szereg narzędzi wspomagających etyczny przebieg procesów handlowych, między innymi stworzyła podręcznik ETI – praktyczny przewodnik krok po kroku wprowadzający do etycznego handlu – jak również DVD zarówno dla sprzedawców i dostawców. Wcześniej pracowała jako konsultant do spraw rozwoju międzynarodowego i odpowiedzialności przedsiębiorstw. Jej klientami były duże organizacje począwszy od Nestlé aż po brytyjski Departament Rozwoju Międzynarodowego (DFID). Przez drugą połowę lat 90. mieszkała w Palestynie na Zachodnim Brzegu, pracując jako konsultant w różnych projektach rozwoju sektora prywatnego.

Seminaria:

Temat: Odpowiedzialność społeczna, lepiej dmuchać na zimne (Social Accountability, Better safe than Sorry)

  • Edwin Koster, Wtorek 11 października – 10.40-11.20
  • Julia Hawkins, Wtorek 11 października – 11.20-12.00
Więcej informacji na stronie European Outdoor Forum.

Źródło: European Outdoor Forum

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0