HomeRynek outdoor

Spółka Black Diamond kupiła markę POC

Black Diamond Inc,. spółka posiadająca marki Black Diamond i Gregory, kupiła szwedzką markę POC Sports. Cena zakupu to około 43,5 milionów dolarów.

Marka POC jest znana przede wszystkim wśród młodych konsumentów, będących pasjonatami sportów zimowych oraz górskich wyścigów rowerowych.

Założona w 2004 roku marka, produkuje kolorowe, o oryginalnej stylistyce kaski do sportów zimowych i kolarstwa górskiego, w swojej ofercie ma również ochraniacze, okulary, rękawice oraz odzież.

Spółka Black Diamond już od jakiegoś czasu zapowiadała kolejne przejęcia nowych marek. POC z pewnością nie kończy tego procesu. Firma na okoliczność nowych nabytków ma odłożony solidny budżet, który po zakupie POC nadal pozwala na kolejne strategiczne ruchy. Jak zaznacza Peter Metcalf, CEO Black Diamond Inc., rozmowy z potencjalnymi firmami już trwają.

W ostatnim roku podatkowym marka POC odnotowała 22,5 milionów dolarów ze sprzedaży, co oznacza 35% wzrost względem ubiegłego roku. Zważywszy na ciepłą i suchą zimę, jest to tym bardziej wynik godny pochwały. Metcalf liczy jednak w przyszłości na jeszcze lepsze rezultaty, które będą możliwe do osiągnięcia dzięki wsparciu globalnej infrastruktury Black Diamond oraz nowym inwestycjom. 

POC, kask TrabecPOC, kask Trabec

POC ma siedzibę w Sztokholmie, gdzie zatrudnia 20 osób, wspieranych przez kolejnych 15 pracowników rozlokowanych na świecie. Szwedzka centrala będzie nadal obsługiwać projektowanie, sprzedaż, marketing i obsługę klienta, a Black Diamond przejmie zarządzanie fabrykami, kontrolę jakości i koszty wysyłki do detalistów. 

Stefan Ytterborn, CEO i założyciel marki, pozostanie w firmie obejmując stanowisko globalnego prezesa POC. 

Biorąc pod uwagę misję POC aby ocalić życie i zmniejszyć skutki wypadków w sportów grawitacyjnych, partnerstwo z dynamicznie rozwijającą się firmą, jaką jest Black Diamond, może tylko przyczynić się do tego, że jeszcze lepiej będziemy służyć użytkownikom naszego sprzętu – mówi Ytterborn.

Metcalf przyznał, że po raz pierwszy dotarł do POC w lutym 2011 roku na targach ISPO. Latem tego samego roku rozpoczęły się negocjacje.

Nowa marka wesprze Black Diamond i Gregory w ekspansji na rynek sportów zimowych i rowerowych, jednocześnie mając ogromne pole do popisu w sportach outdoorowych. Metcalf dodał także, że między POC a marką Black Diamond istnieją liczne powiązania. W nowych modelach kasków wspinaczkowych Black Diamond wykorzystane są technologie POC.

POC, kask Fonix - zwycięzca ISPO Award 2012POC, kask Fonix – zwycięzca ISPO Award 2012

Black Diamond jest także na dobrej drodze do zadebiutowania z pierwszą linią odzieży, która pojawi się jesienią 2013 roku, co pomoże POC w przypadku nowej kolekcji odzieży rowerowej, którą marka wprowadza w przyszłym sezonie.

Jeśli zaś chodzi o zakup europejskiej firmy w niepewnych ekonomicznie czasach na Starym Kontynencie, Metcalf powiedział, że w tej kwestii pozostaje optymistą. 

Nie sądzę, by ktokolwiek przewidział obecne problemy w Europie. Europejski rynek jest tak samo duży, a może nawet większy niż amerykański, z ogromną tradycją i kultura górską. Dla takiej marki jak Black Diamond, pod względem rynku zbytu rynek europejski jest co najmniej trzy razy większa niż amerykański – podsumowuje.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1