W dniach 12-13 października w Zawoi-Przysłop odbyła się 5. edycja ISPO ACADEMY. Ta najważniejsza dla branży sportowo-outdoorowej konferencja po raz kolejny była doskonałą okazją do zwołania Walnego Zebrania stowarzyszenia Polish Outdoor Group. Podsumowano miniony rok i zaplanowano nowe działania.
Spotkanie członków odbyło się 13 października i wzięło w nim udział 15 uczestników. Po spełnieniu regulaminowych obowiązków przystąpiono do podsumowania tegorocznej działalności Stowarzyszenia. Do najważniejszych działań w 2016 roku należało, m.in.:
- przygotowanie, montaż i obsługa stoiska POG podczas ISPO MUNICH 2016;
- przygotowanie i organizacja zimowego biwaku szkoleniowego WinterCamp 2016;
- pomoc w organizacji wizyty przedstawicieli Taiwan Textail Federation – aranżacja spotkań z polskimi producentami oraz retail tour po warszawskich i krakowskich sklepach outdoorowo-sportowych;
- przygotowanie i organizacja Himalayan Camp 2016 podczas Przystanku Woodstock;
- przeprowadzenie badań OutdoorView podczas outdoorowych eventów;
- wsparcie merytoryczne 5. edycji ISPO ACADEMY.
Wśród poruszonych tematów nie zabrakło również zagadnień związanych z bieżącym finansowaniem działań stowarzyszenia, a także pozyskiwania dotacji z różnych projektów ministerialnych. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Stowarzyszenie skorzystało przy organizacji stoiska POG na ISPO MUNICH z dotacji Ministerstwa Rozwoju.
Co ważne, została powołana grupa robocza, która ma za zadanie przygotować zarys kampanii promującej aktywności outdoorowe we współdziałaniu z zewnętrznymi partnerami (rozważano m.in. współpracę z PTTK). Szczegóły pojawią się wkrótce.
Jednym z punktów obrad był wybór władz POG. Uczestnicy spotkania jednogłośnie postanowili wybrać nowy Zarząd na kolejną, 2-letnią kadencję w następującym składzie:
- Prezes Zarządu – Piotr Turkot
- Wiceprezesi Zarządu: Zenon Raszyk, Sekretarz – Maciej Przywecki.
- Członkowie Zarządu: Joanna Biernacka-Goworek, Jacek Grzędzielski, Michał Sojka, Piotr Święch.
Trzeba podkreślić, że spotkanie było bardzo merytoryczne. Poruszyliśmy wiele tematów – od zwiększenia roli stoiska POG na targach ISPO, poprzez zakrojony na szerszą skalę pomysł zachęcenia rodzin z dziećmi do aktywnego spędzania czasu w outdoorze – od jezior po góry – przy współpracy z takimi organizacjami jak choćby PTTK, aż po rozwinięcie naszych flagowych projektów WinterCamp oraz Himalayan Camp. Cała konferencja ISPO ACADEMY oraz Walne Zebranie POG pokazały po raz kolejny wielką potrzebę wewnątrzbranżowej dyskusji i bezpośredniej wymiany poglądów również z przedstawicielami konkurencyjnych firm – komentuje spotkanie Piotr Turkot, Prezes Zarządu.
Przed Stowarzyszaniem wiele nowych wyzwań, najbliższe to lutowe targi ISPO MUNICH 2017 oraz WinterCamp 2017. Rzeczowe i pełne zaangażowania dyskusje na Walnym Zebraniu pokazują, że inicjatywa współdziałania wciąż jej żywa i ma szanse na dalszy rozwój.
Źródło: Polish Outdoor Group
***
Polish Outdoor Group (POG) to organizacja non-profit zrzeszająca polskie firmy i media działające w branży outdoorowej. Głównym zadaniem POG jest działanie na rzecz promocji aktywnego trybu życia oraz działanie na rzecz efektywności branży outdoor, poprawienie i wzmocnienie identyfikacji branży wśród jej konsumentów oraz zwiększanie grupy docelowej outdooru.
KOMENTARZE