Jesienno-zimowa pogoda zdecydowanie sprzyja zakupom outdoorowym, o czym świadczą najnowsze dane naszego barometru rynku outdoorowego. W listopadzie wyniki sprzedaży były wyższe o 13,3 proc., biorąc pod uwagę analogiczny miesiąc w 2015 roku.
Liczymy, że grudzień będzie jeszcze lepszy, zaś 2016 rok zakończymy z rekordowo dobrymi wynikami sprzedaży dla branży outdoorowej.
Mniej radosne wieści płyną od spółki INTERSPORT Polska. W listopadzie Spółka odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 12 460 tys. zł , czyli o 10,7 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku (było: 13 952 tys. zł). Jednocześnie, w związku z dużo niższym poziomem wyprzedaży starej-letniej kolekcji, Spółka poprawiła r/r marżę procentową ze sprzedaży o 2,6 p.p..
Narastająco w okresie od stycznia do listopada 2016 roku Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 184 189 tys. zł, czyli o 4,0 proc. niższe w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 191 919 tys. zł).
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (6 sklepów)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE