Targi w niemieckim Friedrichshafen przyniosły kolejne wyróżnienie polskiemu producentowi turystycznej żywności liofilizowanej LYO FOOD. Outdoor Industry Award to nagroda przyznawana przez organizatora targów produktom najbardziej innowacyjnym, pomysłowym i wpływającym na nowe kierunki rozwoju branży.
W ostatnich latach jury szczególnie chętnie docenia produkty tworzone z dbałością o ochronę środowiska, zwiększające poziom bezpieczeństwa oraz wpływające korzystnie na zdrowie użytkowników. Według sędziów, nie zawierające żadnych konserwantów i sztucznych składników, gotowe posiłki LYO FOOD zasłużyły na wyróżnienie nie tylko ze względu na to, że doskonale wpisują się w nurt zdrowego żywienia, ale również za kreatywny sposób nawiązywania więzi z klientem.
Historia LYO FOOD mocno związana jest z firmą Lyovit, która od prawie 30 już lat jest jednym z największych producentów liofilizowanych owoców, warzyw i ziół. 1998 roku firma Lyovit wykorzystując swoją wiedzę i zaplecze technologiczne stworzyła produkt przeznaczony dla alpinistów, żeglarzy i podróżników. Pierwsze gotowe posiłki, wypuszczone pod nazwą Lyofood, spotkały się z ciepłym przyjęciem na rynku rodzimym. Zapotrzebowanie na żywność liofilizowaną wśród różnego rodzaju aktywnych sportowców rosło i firma zdecydowała się na założenie odrębnej marki – LYO FOOD – oraz dodatkowej siedziby zarejestrowanej w Niemczech. Utworzenie oddziału na terenach naszego zachodniego sąsiada oraz pierwsza nagroda na targach OutDoor w 2013 otworzyły drogę do eksportu. Dzisiaj produkty LYO FOOD dostępne są w ponad 30 krajach.
W obecnej ofercie LYO FOOD znajdziemy gotowe dania obiadowe, zupy, śniadania i owoce, a także sproszkowane warzywa i owoce (jednoskładnikowe oraz mieszanki), z których w prosty sposób w warunkach polowych można przygotować shake’i. Ponadto LYO FOOD sprzedaje również zestawy ratunkowe, czyli zapasy żywności na tzw. „czarną godzinę”.
Produkty LYO FOOD wyróżnia wyjątkowy sposób liofilizacji. Podczas gdy u większości konkurentów składniki poddawane są procesowi mrożnia i osuszania, a dopiero później mieszania w odpowiednich proporcjach, dania LYO FOOD są najpierw przygotowywane, gotowane tak jak w normalnej kuchni, a dopiero na koniec poddawane procesowi liofilizacji. To innowacyjne rozwiązanie oraz wysokie walory smakowe, w 2013 roku skłoniły sędziów do przyznania LYO Expedition (gotowym daniom LYO FOOD) głównej nagrody konkursu na targach – OutDoor Industry Gold Award.
W 2014 roku firma otrzymała wyróżnienie ISPO Brand New również za innowacyjność technologii. Rok później firma LYO FOOD otrzymała odznaczenie Outdoor Editors’ Choice przyznawane przez niemiecki Outdoor Magazine najlepszym produktom z branży. W 2015 firma otrzymała także kolejną nagrodę na targach OutDoor – tym razem za swoje naturalne smoothies.
Tegoroczne wyróżnienie firma LYO FOOD otrzymała nie za sam produkt, a za całokształt działań w obszarze rozwoju produktu i marketingu. Sędziowie docenili stopień innowacyjności, funkcjonalność i wartość dodaną. Szczególnie podobał się im pomysł zaangażowania ambasadorów marki w proces tworzenia produktu. Sportowcy gotują dania według swoich receptur, a firma LYO FOOD zamienia je w żywność, którą klient może łatwo przygotować w każdych warunkach.
Ten produkt zasługuje na nagrodę już za sam koncept marketingowy. Poszczególne dania sporządzone według ulubionych przepisów popularnych sportowców, to bardzo kreatywny pomysł, który pokazuje w jaki sposób można budować więź z klientem. Ręcznie pisany list jest również miłym dodatkiem – tak jury opisało uzasadnienie swojej decyzji na stronie OutDoor Industry Awards.
LYO FOOD wyznacza pewien nowy kierunek wśród producentów żywności liofilizowanej. Nagrody i wyróżnienia wskazują na to, że marka posiada potencjał i pomimo dużej konkurencji firm o mocno ugruntowanej pozycji na rynku, to właśnie polski producent staje się liderem jakości w swojej kategorii. Gratulujemy kolejnej nagrody, pomysłowości i smacznych posiłków.
Michał Gurgul
KOMENTARZE