HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: maj na plusie

W maju sprzedaż w sklepach biorących udział w barometrze rynku outdoor była wyższa o 9,9 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2016 roku (było: 4,5 proc.). To kolejny miesiąc w dobrymi wynikami.

Pogoda w maju była już wiosenna z zapowiedzią letnich temperatur, choć nie brakowało też deszczu. Dodatkowo dzięki dniom świątecznym 1 i 3 maja wiele osób miało możliwość wyjazdów na tzw. długi weekend.

Dużym spadkiem maj zakończyła sieć INTERSPORT Polska, która wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 13.604 tys. zł, czyli o 23,3 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 17.738 tys. zł); przy czym w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) sprzedaż rok do roku była niższa o 18,9 proc.

Jednocześnie w maju 2017 roku sieć INTERSPORT wypracowała o 3,5 p.p. wyższą marżę ze sprzedaży w sklepach.

Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, głównym powodem niższych obrotów na sklepach w maju br. był niższy o ok. 60 proc. stan towarów marek własnych INTERSPORT. Jest to wynikiem zmiany modelu zakupowego marek własnych – wstrzymanie zakupów od pośrednika i rozpoczęcie odbiorów towarów bezpośrednio z fabryk od końca sierpnia br.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (6 sklepów)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

 

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0