W maju sprzedaż w sklepach biorących udział w barometrze rynku outdoor była wyższa o 9,9 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2016 roku (było: 4,5 proc.). To kolejny miesiąc w dobrymi wynikami.
Pogoda w maju była już wiosenna z zapowiedzią letnich temperatur, choć nie brakowało też deszczu. Dodatkowo dzięki dniom świątecznym 1 i 3 maja wiele osób miało możliwość wyjazdów na tzw. długi weekend.
Dużym spadkiem maj zakończyła sieć INTERSPORT Polska, która wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 13.604 tys. zł, czyli o 23,3 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 17.738 tys. zł); przy czym w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) sprzedaż rok do roku była niższa o 18,9 proc.
Jednocześnie w maju 2017 roku sieć INTERSPORT wypracowała o 3,5 p.p. wyższą marżę ze sprzedaży w sklepach.
Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, głównym powodem niższych obrotów na sklepach w maju br. był niższy o ok. 60 proc. stan towarów marek własnych INTERSPORT. Jest to wynikiem zmiany modelu zakupowego marek własnych – wstrzymanie zakupów od pośrednika i rozpoczęcie odbiorów towarów bezpośrednio z fabryk od końca sierpnia br.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (6 sklepów)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE