Podczas rocznicowej edycji konkursu ISPO Brandnew 2018 widzowie będą pod wrażeniem innowacyjności produktów w kategoriach, które praktycznie od dziesięcioleci pozostawały niezmienione. Wśród wygranych w tym największym na świecie konkursie dla start-upów sportowych znalazły się m.in. zaprojektowany na nowo element orczyka oraz nowatorska dętka rowerowa.
Zwycięzca Generalny – producent spersonalizowanych rowerów z drewna – przekonał do siebie Jury dzięki spójności całej koncepcji, która stanowi podręcznikowy przykład cyfrowej metamorfozy branży sportowej. Wszyscy zwycięzcy konkursu ISPO Brandnew 2018 zostaną zaprezentowani podczas targów ISPO Munich, 28-31 stycznia, w Hali B4.
Najlepsze start-upy branży sportowej zostały wybrane przez Jury składające się z wcześniejszych laureatów oraz znanych w branży osobistości. Z ponad 400 zgłoszeń wyselekcjonowano 50 producentów, którzy zostali zakwalifikowani do ISPO Brandnew Village – wszystkie te firmy mają nie więcej niż 4 lata. Z tej grupy wybrano 7 zwycięzców oraz 1 zwycięzcę generalnego w następujących kategoriach: Odzież, Sprzęt Letni, Akcesoria, Sprzęt Zimowy, Elektronika Użytkowa oraz Świadomość Społeczna.
Zwycięzca Generalny
My Esel—2014, Austria
Koncepcyjne i spersonalizowane rowery wykonane z austriackiego drewna. Jurorzy byli szczególnie zachwyceni platformą internetową My Esel – stanowiącą podręcznikowy przykład cyfrowej metamorfozy branży sportowej: w oparciu o wzrost, rozmiar buta i długość nogi internetowy algorytm oblicza proporcje klienta, jego optymalną pozycję siedzącą oraz idealną geometrię ramy, a wszystko to w czasie rzeczywistym. Dodatkowo można wybrać kolor, materiały, podzespoły oraz kształt ramy.
Przegląd 7. Zwycięzców
Zwycięzca w kategorii Sprzęt Letni
FIFTYTEN, Niemcy, 2016
Firma Fiftyten stworzyła uniwersalną kabinę z namiotowym dachem, która może zostać zamontowana na samochodzie typu pick-up. Kabina składa się z platformy bazowej, która może stanowić standardową przestrzeń transportową oraz nakładanej na nią „budy”, która służy jako przestrzeń mieszkaniowa z rozkładanym, wygodnym dachem namiotowym do spania. Kabina Fiftyten stanowi eleganckie, praktyczne i wyrafinowane rozwiązanie dla entuzjastów obozowania i życia w drodze.
Zwycięzca w kategorii Sprzęt Zimowy
Boardie, Szwecja, 2015
Boardie to nowy zaczep orczykowy, który pozwala na wygodną jazdę wyciągiem fanom sportów zimowych. Szeroka, ergonomiczna i trwała ławeczka zapewnia przyjemniejszą jazdę wszystkim użytkownikom. Stare orczyki mogą być z łatwością wymienione bez ponoszenia wysokich kosztów. Dodatkowo duża powierzchnia ławeczki może zostać wykorzystana jako przestrzeń reklamowa, co może zwrócić koszty modernizacji. Jury ujął fakt, że Boardie jest nowatorskim produktem w segmencie, który praktycznie nie zmieniał się od dekad.
Zwycięzca w kategorii Akcesoria
Tubolito, Austria, 2016
Od początku swojego istnienia rowery nieustannie ewoluują. Jednak jeden ich element pozostawał zasadniczo niezmieniony – była to dętka rowerowa. Z tego też powodu Jury zdecydowało się wyróżnić Tubolito za koncepcję, wykonanie i konstrukcję zupełnie nowego rodzaju dętki rowerowej. Tubolito to dętka wykonana z całkowicie nowego materiału. Jest o 65% lżejsza oraz posiada dwukrotnie dłuższą żywotność w porównaniu do standardowej dętki. Tubolito jest bardzo łatwo skompresować, co pozwala na wygodniejsze pakowanie, można jej używać wielokrotnie, a do tego nadaje się zarówno do rowerów górskich i szosowych.
Zwycięzca w kategorii Odzież
TEMPLA, Belgia, 2017
Wyczynowa odzież outdoorowa TEMPLA łączy w sobie nowoczesną estetykę z technologiczną innowacyjnością – idealny wybór dla outdoorowca, który jest świadomy swojego image’u. Praktycznie każdy model przełamuje tradycyjne ograniczenia produkcji odzieżowej, a do tego te ubrania zostały stworzone z niesamowitą dbałością o szczegóły oraz minimalistyczną, awangardową wrażliwością.
Zwycięzca w kategorii Fitness
BIOROWER, Austria, 2014
Ten przyrząd został oparty na konstrukcji prawdziwej łodzi wiosłowej – BIOROWER pozwala na przeniesienie naturalnego, intuicyjnego wiosłowania, wraz ze wszystkimi płynącymi z niego korzyściami, w zacisze własnego domu. Niezależne wiosła połączone z ultra-precyzyjnym napędem sprawiają wrażenie tego samego miękkiego oporu, który woda stawia łodzi. Czujniki siły i kąta przesyłają dane biometryczne na tablet.
Zwycięzca w kategorii Elektronika Użytkowa
Microsfere, USA, 2015
Athlete’s Mask to nowa maska ochronna przeznaczona do obszarów z dużym zanieczyszczeniu powietrza. Inteligentny system przepływu powietrza pozwala na naturalne oddychanie oraz doskonałą wentylację podczas wysiłków fizycznych. W połączeniu z urządzeniem mobilnym maska dostarcza szczegółowych danych w oparciu o oddech użytkownika – kiedyś było to możliwe tylko w specjalistycznym laboratorium.
Zwycięzca w kategorii Świadomość Społeczna
The Social Mercenary, Wielka Brytania, 2017
Tradycyjna odzież i akcesoria z Ghany z nutką współczesnego designu. Te produkty są tworzone przez ghańskich rzemieślników z ręcznie tkanego materiału „królewskiego”, zwanego Kente. Odzież została wyposażona w zamki YKK, kieszenie na laptopy i komórki oraz wzmocnione włókna, a w przypadku plecaków i czapek zastosowano tradycyjne, impregnowane tkaniny bawełniane.
ISPO Brandnew świętuje swoją 30. edycję
Kreatywność branży sportowej doskonale objawia się podczas największego na świecie konkursu dla sportowych start-upów. W 2018 r. ten konkurs odbędzie się po raz 30. Podczas pierwszej edycji konkursu ISPO Brandnew w 2000 r. wpłynęło 67 zgłoszeń od początkujących firm z branży sportowej. Zwycięzcą został Robby Naish, legenda sceny surfingowej, oraz jego firma produkująca kite’y – Naish Kites. Lista zwycięzców z poprzednich edycji jest długa i prestiżowa – zawiera tak znane firmy jak: GoPro, Maloja, Nixon, ON oraz POC. Wielu spośród wcześniejszych laureatów stało się obecnie kluczowymi członkami wspólnoty sportowej. Ta historia pokazuje w jaki sposób nagrody ISPO Brandnew mogą służyć jako katalizator sukcesu biznesowego w branży sportowej. Okrągła rocznica będzie świętowana podczas targów ISPO Munich: jedną z atrakcji będzie Aleja Sław, która pozwoli zwiedzającym zapoznać się ze zwycięskimi produktami z przeszłości i teraźniejszości.
Źródło: ISPO
KOMENTARZE