Stowarzyszenie European Outdoor Group zajmuje się wieloma aspektami rynku outdoorowego, starając się nie tylko reagować na bieżące problemy, ale także wyznaczać trendy przyszłości. Obecnie jednymi z kluczowych tematów dla EOG – poza zmianą miejsca targów OutDoor i badaniami rynku – są społeczna odpowiedzialność biznesu, zrównoważony rozwój w branży outdoorowej oraz kontynuacja kampanii It’s Great Out There.
Społeczna odpowiedzialność biznesu oraz zrównoważony rozwój
EOG podejmuje wiele inicjatyw w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Obecnie do głównych przedsięwzięć w tym aspekcie należą:
- Outdoor Industry Microfibre Consortium – jest to inicjatywa prowadzona przez EOG, która przyciągnęła szereg członków stowarzyszenia i zyskała szerokie poparcie. Współpracując z zainteresowanymi stronami, konsorcjum prowadzi projekty badawcze, których celem jest dogłębne zrozumienie problemów i wyzwań stawianych przed przemysłem tekstylnym i związanych z mikrowłóknami, a następnie wypracowanie dla nich skutecznych i zrównoważonych rozwiązań. Konsorcjum odgrywa aktywną rolę w angażowaniu w ten temat ustawodawców oraz mediów, a EOG pełni w tym procesie kluczową funkcję.
- Porozumienie całej branży dotyczące mikrocząsteczek plastiku. EOG jest sygnatariuszem tego porozumienia (zawartego 16 stycznia) pomiędzy szeregiem podmiotów z branży outdoorowej, sportowej i tekstylnej. Porozumienie stawia sobie za cel zaangażowanie w zwalczanie zjawiska uwalniania się mikroplastików podczas prania syntetycznych tekstyliów. Wszystkie zaangażowane organizacje współdziałają obecnie nad pracami badawczymi oraz współpracą z Komisją Europejską, której celem jest wpływ na ustawodawstwo europejskie w kwestiach wykorzystania poliestru.
- Zaangażowanie większej ilości środków członkowskich i publicznych. Dzięki nawiązaniu współpracy z ważnymi partnerami, EOG stworzyła i wciąż poszerza bibliotekę dokumentów, które zapewniają dostęp do istotnych i aktualnych informacji na temat zasad zrównoważonego rozwoju przestrzeganych podczas wytwarzania produktów outdoorowych:
- Przewodnik na temat Recyklingowanego Puchu (Recycled Down Guide) został ukończony i jest dostępny TUTAJ.
- Przewodnik na temat Chemikaliów w Produkcji Tekstylnej (Chemicals in Textile Production Guide) został ukończony i jest dostępny TUTAJ.
- Przewodnik na temat Recyklingowanej Wełny (Recycled Wool Guide) jest w opracowaniu i zostanie opublikowany w stosownym czasie.
#itsgreatoutthere
EOG wciąż rozwija koalicję It’s Great Out There – od rozpoczęcia inicjatywy podczas ISPO MUNICH 2017 przez 12 Członków Założycieli liczba organizacji zaangażowanych wzrosła do 34, a koalicja jest obecnie oficjalnie zarejestrowana jako Międzynarodowe Stowarzyszenie Non-Profit z siedzibą w Brukseli.
Plany koalicji na 2018 r. zawierają:
- Stałą współpracę z Komisją Europejską jako z kluczowym partnerem przy organizacji Europejskiego Tygodnia Sportu.
- Przydzielenie większej ilości grantów #itsgreatoutthere w celu wsparcia projektów, dzięki którym nowe osoby mogą doświadczyć outdooru.
- Intensywna współpraca ze zbliżonymi programowo inicjatywami, których celem jest angażowanie i inspirowanie, takimi jak:
- #GetOutside wraz z Ordnance Survey
- #MyFirst wraz z MyOutdoors oraz innymi mediami i partnerami
- Przygotowanie nowej kolekcji zdjęć #itsgreatoutthere na Unsplash.
Źródło: EOG
KOMENTARZE