25. targi OutDoor – już w najbliższy weekend

Przedsiębiorcy i goście, którzy wybierają się na targi OutDoor nad Jeziorem Bodeńskim są równie zróżnicowani, co środowiska outdoorowe w różnych zakątkach świata. W dniach 17–20 czerwca 2018 r. międzynarodowi liderzy branży będą uczestniczyć w najważniejszych europejskich targach outdoorowych we Friedrichshafen. Ponad 950 wystawców z 40 krajów za prezentuje kolekcje swoich produktów oraz ofertę usługową skierowaną do wszelkich obszarów sprzedaży detalicznej i handlu. Pokazanych zostanie wiele interesujących innowacji oraz najnowszych trendów, co będzie z pewnością stanowić cenną inspirację dla sprzedawców i pomoże im zróżnicować ofertę ich sklepów.

Targi OutDoor 2018 (fot. OutDoor)

Klaus Wellmann, Dyrektor Zarządzający Messe Friedrichshafen:

Z okazji jubileuszowej edycji targów OutDoor 2018 zorganizowaliśmy najwyższej jakości wydarzenie branżowe z mocnym udziałem wystawców, które powinno zaspokoić oczekiwania wszystkich gości. Na targach OutDoor oferujemy społeczności outdoorowej szeroki wachlarz okazji do rozwinięcia ich biznesów, nawiązania kontaktów oraz wzmocnienia istniejących relacji.

Każdego roku te targi handlowe przyciągają ponad 20 tysięcy gości. 25. edycja OutDoor będzie prezentować wszelkie rodzaje produktów: od odzieży przez obuwie, plecaki, śpiwory, namioty, aż do sprzętu biwakowego i wspinaczkowego. Obecni również będą usługodawcy z wszelkiego rodzaju obszarów sprzedaży detalicznej i handlu.

Targi OutDoor 2018 zajmą całą powierzchnię wystawienniczą – tereny targowe to 12 hal o łącznej powierzchni 85 tys. m2. Dzięki inicjatywie Retail First targi Messe Friedrichshafen bardziej skupią się w tym roku na sprzedawcach detalicznych. Zarówno detaliści, jak i dystrybutorzy outdoorowi skorzystają z nowej oferty usług, które będą dawać pierwszeństwo i priorytet dla grupy docelowej określonej jako „goście retail”. Sprzedawcy detaliczni nie tylko będą mogli wejść na targi za darmo, ale mogą również skorzystać z pierwszeństwa przy rezerwacji zakwaterowania w pobliskim ośrodku kempingowym Eriba City.

Druga kategoria gości – „goście trade” – dotyczy osób, które nie zajmują się bezpośrednio handlem, ale pracują w sektorze outdoorowym i sportowym, reprezentują agencje, instytucje branżowe, czy organizatorów eventów.

Tak Stefan Reisinger, szef targów OutDoor / Eurobike, tłumaczy zalety nowego systemu:

Nasz nowy system zarządzania jest oparty na bardziej specyficznej selekcji procedur oraz uproszczeniu wielu kwestii na dwa sposoby: goście branżowi skorzystają na darmowym wstępie na targi, a wystawcy nie będą musieli troszczyć się o zdobywanie biletów dla gości. Dodatkowo pozwoli to uniknąć wielokrotnego zamawiania biletów dla tego samego dystrybutora, co dodatkowo poprawi jakość wizyty na targach.

Z okazji jubileuszowej edycji targów cztery strefy OutDoor Plus zostaną zupełnie przeorganizowane: Lifestyle Collection, HangOut, Sporty Wodne oraz Bieganie. Strefy te zostały wprowadzone po raz pierwszy w 2017 r. i spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Manager projektu Dirk Heidrich określił to w następujący sposób:

Motywy Plus pozwalają nam na bardziej dogłębne zaprezentowanie tych specjalistycznych segmentów oraz zaoferowanie gościom targowym dodatkowych korzyści wykraczających poza tradycyjny zakres pojęcia „outdoor”.

EDYCJA JUBILEUSZOWA – OUTDOOR DLA WSZYSTKICH

Wszyscy są mile widziani podczas jubileuszowej edycji targów. OutDoor 2018 jest czymś więcej niż tylko platformą dla międzynarodowej branży outdoorowej. Najlepsi sportowcy i entuzjaści outdooru również dostali szansę na zaangażowanie się w targi na Jeziorem Bodeńskim. Dzięki Mistrzostwom Niemiec w Boulderingu (ograniczony dostęp do oddzielnej strefy zawodów w Hali B5), imprezom mikro-przygód nad Jeziorem Bodeńskim oraz Festiwalowi Midsummer nad brzegiem jeziora we Friedrichshafen (16–17 czerwca) wszyscy fani outdooru będą mogli cieszyć się outdoorową atmosferą.

Spotkania biznesowe na targach OutDoor (fot. Outdoor)

BRANŻOWE KNOW-HOW – PRZYGOTUJ FORMĘ POD PRZYSZŁOŚĆ

Targi 2018 również będą zawierać cykl OutDoor Conferences, na którym prezentowane i dyskutowane będą wyzwania i trendy, z którymi branża będzie musiała się zmierzyć w przyszłości. Omawiane tematy to między innymi: „Moda i kolorystyka odzieży outdoor”, cyfryzacja mody, proces podejmowania decyzji o zakupie oraz zrównoważona produkcja tekstylna. Dodatkowo partner targów – European Outdoor Group (EOG) – przedstawi ogólny stan europejskiego rynku outdoorowego oraz zaprezentuje najnowsze wyniki z badania rynku zatytułowanego „Stan Handlu”. Wstęp na konferencje oraz prezentacje jest wolny i pozwoli zarówno detalistom, jak i producentom uzyskać istotny wgląd w sytuację rynkową oraz wiedzę o stanie branży.

POWSZECHNIE UZNANY ZNAK JAKOŚCI – NAGRODY OUTDOOR INDUSTRY AWARD 2018

Na tych targach najważniejsze nagrody branżowe będą miały swoją 13. edycję. Producenci sprzętu outdoorowego mogą zgłaszać swoje najnowsze innowacje do nagród OutDoor Industry Awards do 7 maja 2018 r. Zwycięskie produkty zostaną ogłoszone podczas galowej ceremonii pierwszego wieczoru targów, która odbędzie się w prestiżowym otoczeniu Messe Friedrichshafen Foyer East. Młode firmy oraz projekty studenckie otrzymują specjalne wsparcie. Nagrodzone start-upy otrzymają darmowy pakiet reklamowy targów Messe Friedrichshafen, zniżkę na zgłoszenie oraz szansę na zaprezentowanie się na wystawie OutDoor Stage.

ZRÓŻNICOWANE OPCJE ZAKWATEROWANIA NA RÓŻNE BUDŻETY

Na gości i uczestników targów OutDoor 2018 czeka ponad 270 hoteli we Friedrichshafen i wokół niego – ta szeroka oferta zaspokoi każde wymagania. Dla gości, którzy preferują kempingi, jest mnóstwo opcji w bezpośrednim sąsiedztwie terenów targowych. Miasteczko przyczepowe ERIBA Caravan City ulokowane jest zaledwie o kilka minut spacerem od Wejścia Wschodniego – w tym roku miasteczko oferuje gościom o 40 proc. większą powierzchnię.

Strefa HangOut podczas OutDoor Show 2017 (fot. OutDoor)

OutDoor Camping Park oraz inne kempingi otaczające Jezioro Bodeńskie znajdują się również w bezpośrednim sąsiedztwie. Dodatkowo istnieje również mnóstwo ofert prywatnych kwater, które mogą być rezerwowane na przykład poprzez Airbnb – pensjonaty znajdują się bezpośrednio we Friedrichshafen lub w okolicznych miejscowościach: Lindau, Ravensburg oraz Überlingen.

IMPREZA OUTDOOR PARTY ORAZ SALON NETWORKING LOUNGE

Jeśli potrzebujesz miejsca do budowania sieci kontaktów, albo po prostu na chwilę odprężenia, strefa OutDoor Networking Lounge znajdująca się w Atrium będzie idealną lokalizacją do tego typu działań. Strefa otwarta będzie przez cały okres targów, a dodatkowo będzie pełnić rolę lokalizacji tradycyjnej już imprezy OutDoor Party. To legendarne wydarzenie odbędzie się we wtorek 19 czerwca, a darmowe busy będą kursować regularnie do godziny 00:55 i odwozić imprezowiczów na przystań promów oraz do głównej stacji kolejowej we Friedrichshafen.

25. jubileuszowa edycja targów OutDoor odbędzie się w dniach 17–20 czerwca 2018 r. (niedziela–środa) i będzie otwarta jedynie dla gości branżowych (z wyjątkiem widowni Mistrzostw Niemiec w Boulderingu, 16–17 czerwca, Hala B5).

JUBILEUSZOWA, ALE I OSTATNIA EDYCJA TARGÓW OUTDOOR NAD JEZIOREM BODEŃSKIM

W dniach od 1 do 7 lutego 2018 roku odbyło się anonimowe głosowanie w sprawie przyszłości targów OutDoor. Wzięło w nim udział 94 proc. członków stowarzyszenia European Outdoor Group. Ostatecznie 65 proc. z nich wybrało Messe München jako nowe miejsce dla targów OutDoor. Był to w pełni demokratyczny proces, a EOG wierzy, że to członkowie społeczności sami powinni decydować o swojej przyszłości. Jak wyjaśniają w specjalnym oświadczeniu przedstawiciele EOG:

Większość głosów była za przeniesieniem targów, EOG z pewnością nie stara się podzielić sektora w tej kwestii. Nasze intencje były dokładnie odwrotne, i było to doskonale widoczne w działaniach podejmowanych na każdym etapie tego procesu. Ostateczny wynik głosowania był jednoznaczny i w klarowny sposób odzwierciedla on wolę branży. Mamy nadzieję, że cały sektor outdoorowy poprze wspólnie tę decyzję, co pozwoli na zbudowanie ekscytujących i dynamicznych targów OutDoor we współpracy z Messe München.

Tym samym w dniach 17–20 czerwca 2018 roku wystawa OutDoor po raz ostatni będzie miała miejsce we Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim. W 2019 roku zostanie przeniesiona do Monachium, gdzie obecnie odbywają się zimowe targi branży sportowej i outdoorowej – ISPO Munich.

Więcej informacji dostępnych jest na: www.outdoor-show.de oraz www.facebook.com/OutDoor.Show/.

Informacje o polskich przedstawicielach marek oraz wystawcach znajdują się tutaj.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0