OutDoor by ISPO 2019 (30 czerwca – 3 lipca)

Tego lata po raz pierwszy przedstawiciele branży outdoor spotkają się w Monachium. OutDoor by ISPO to nowa koncepcja monachijskiego ośrodka targowego, mająca na celu jak najlepsze odzwierciedlenie poszerzającego się rynku produktów outdoorowych oraz zmian potrzeb i zachowań klientów naszej branży. Targi, jak zawsze, są również okazją do podtrzymania i nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Oto krótki informator, który pomoże Wam w sprawnym poruszaniu się po targach.

fot. Messe Muenchen

Tradycyjne aktywności outdoorowe, takie jak trekking czy camping przechodzą transformację. Sporty niszowe cieszą się coraz większą popularnością. Następuje dywersyfikacja i jednocześnie specjalizacja. Trail running, kolarstwo górskie czy sporty wodne – dyscypliny, które na stałe wpisały się już w wachlarz aktywności współczesnego outdooru – ulegają podziałom na bardziej specjalistyczne podkategorie. Za zmianami w zainteresowaniach i potrzebach pasjonatów starają się nadążyć producenci sprzętu, a także – organizatorzy targów. Dzięki temu udział w targach jest dobrą okazją, aby obserwować zachodzące stopniowo przemiany naszego rynku. Podział tematyczny, przestrzenny, a także motto tegorocznych targów OutDoor by ISPO (“There’s a perfect outdoor for everyone”), dobrze obrazują dzisiejsze trendy.

Nowa przestrzeń targowa

Nowa koncepcja rozplanowania przestrzeni targowej (A4-A6, B4-B6, C4-C6, wejście od strony wschodniej) ma sprzyjać komunikacji, prezentacji produktów i przedstawieniu ideologii poszczególnych marek. Strefy poświęcone różnym obszarom tematycznym mają ułatwić odwiedzającym poznanie ważnych trendów i dziedzin outdooru, poprzez prezentacje produktów, prelekcje oraz warsztaty.

Wystawcy

fot. Messe Muenchen

Wśród zarejestrowanych wystawców znajdziemy ponad 1100 firm, które swoje produkty prezentować będą w 9 halach, na powierzchni 96 tys. m2. Wyszukiwarkę marek znajdziecie na stronie ispo.com/outdoor oraz w aplikacjach mobilnych przygotowanych osobno dla wystawców „Altogether to Munich” i odwiedzających „Outdoor by ISPO”.

Polskie firmy na OutDoor by ISPO

Na targach nie zabraknie również reprezentantów polskiej branży outdoor. Polskie marki zaprezentują się na powierzchni ok. 240 m2 w hali A4. Sześć z nich pokaże swoją ofertę, po raz pierwszy na wspólnej przestrzeni, pod oficjalną nazwą Polish Outdoor Village (więcej na ten temat przeczytacie tutaj). Oprócz prezentacji produktów w wiosce będzie można wziąć udział w dodatkowych atrakcjach, takich jak warsztaty oraz szkolenia. Jedną z najciekawszych propozycji będą warsztaty z bikepackingu i bikeraftingu prowadzone przez Adama Klimka. Odbędą się one w polskiej wiosce w trzech częściach:

  • 30.06, 16:00–16:30 – Rower gravelowy jako najlepsze narzędzie dla niezależnych bikepackersów, na przykładzie rowerowych wypraw w Pieniny.
  • 01.07, 16:00–16:30 – Niezależne zimowe wyprawy bikeraftingowe na przykładzie wyprawy w zachodniej Ukrainie.
  • 02.07, 16:00–16:30 – Bikepackingowa podróż jednym z najbardziej spektakularnych szlaków Ameryki Północnej: The White Rim trail.

Wśród wystawców pojawi się również Gatowalls (hala A6, stoisko 432) w ramach konceptu Indoor Climbing Hub.

LISTĘ POLSKICH WYSTAWCÓW I PRZEDSTAWICIELI MAREK ZNAJDZIECIE TUTAJ

Ważne wydarzenia targów OutDoor by ISPO

Targom jak zawsze towarzyszyć będzie wiele wydarzeń: konferencji, prelekcji, warsztatów. Poniżej przedstawiamy te spośród nich, które naszym zdaniem mogą zainteresować polskich odwiedzających.

Z pewnością jednym z punktów kulminacyjnych każdych targów organizowanych przez ISPO jest ogłoszenie laureatów nagrody. Podczas targów OutDoor by ISPO najbardziej innowacyjne produkty zostaną wyróżnione statuetką Outstanding Outdoor. Statuetkę Gold Winner zdobyła polska marka Pajak za śpiwór 4TWO. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w niedzielę, w hali A4, w dwóch częściach – o godzinie 11:00 i 15:00. Nagrodzone produkty będzie można oglądać przez cały czas trwania targów w hali B5.

fot. Messe Muenchen

Retail Tour dla polskich odwiedzających. W tym roku po raz pierwszy tour odbędzie się na rowerach elektrycznych! Zapraszamy w poniedziałek, 1.07., o godz. 14.30. W programie są trzy sklepy: sklep outdoorowy Sporthaus Schuster, sklep rowerowy Urbike oraz specjalizujący się w odzieży outdoorowej i lifestylowej Deru. To doskonała okazja, aby poznać kierunki rozwoju jednych z najlepszych sklepów w branży, sposoby tworzenia ekspozycji sklepowej oraz nowoczesne techniki sprzedażowe naszych sąsiadów. Aby wziąć udział w Retail Tour należy przesłać swoje zgłoszenie na adres bialek@ispo.com.

Bikepacking to stosunkowo nowy trend rozwijający się dynamicznie w obrębie branży outdoor. Potencjał tej aktywności w krajach zachodnich wykorzystują już producenci, marki i sprzedawcy naszego sektora. Również organizatorzy targów postrzegają ten trend jako godny uwagi. Aby przybliżyć uczestnikom rynku istotę podróży rowerowych w wydaniu bikepackerskim podczas OutDoor by ISPO będziemy mieli okazję wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez Adama Klimka, dla szerokiego grona odbiorców w hali C5.

Run & Trail Summit to forum organizowane przez magazyn RUNNER’S WORLD, podczas którego dyskusji poddane zostaną różne aspekty rynku produktów skierowanych do biegaczy górskich. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną wyniki badań zachowań konsumentów, innowacyjne produkty oraz kierunki rozwoju tej dziedziny outdooru. Szczyt odbędzie się w Shoe & Trailrunning Village 1 lipca w godzinach 10:00–16:45. Liczba miejsc jest ograniczona.

W trakcie targów, w dniach 3–4 lipca odbędzie się również drugi szczyt ISPO Digitize. Zagadnienia i tematy poruszane w trakcie konferencji dotyczyć będą procesów digitalizacji handlu i ich konsekwencji dla uczestników rynku. Spotkania te są świetną okazją, by dowiedzieć się, w jaki sposób korzystać z dobrodziejstw szybko rozwijających się technologii cyfrowych. Istnieje możliwość zakupienia jednego biletu na oba wydarzenia.

fot. Messe Muenchen

Imprezą, której nie można pominąć, będzie – podobnie jak w poprzednich latach we Friedrichshafen – „OutDoor by ISPO Party”. Odbędzie się ona we wtorek 2 lipca w Atrium przy wejściu wschodnim. Start o 18:00.

Równolegle z targami na terenach zielonych w Monachium odbędą się wydarzenia dedykowane klientom ostatecznym, czyli OutDays. „Festiwal kultury outdoorowej”, organizowany we współpracy z markami outdoorowymi, ma na celu prezentację nowych produktów na szerszą skalę oraz propagowanie aktywności na powietrzu. W grafiku OutDays znajdziemy wiele ciekawych wydarzeń, takich jak specjalistyczne warsztaty (wspinaczka, bouldering, MTB, trail running, sporty wodne, biwak), testy produktów, prezentacje zaproszonych gości, projekcje filmów oraz różnego rodzaju konkursy mobilizujące uczestników do outdoorowej aktywności wprowadzające nutkę rywalizacji.

fot. Messe Muenchen

Gdzie się zatrzymać? Może glamping?

Alternatywą dla dobrze rozwiniętej bazy hotelowej w Monachium jest klimatyczne pole namiotowe położone nieopodal terenów targowych, a także w parku Riemer Park, gdzie wystawcy oraz odwiedzający mogą rozbić własny namiot lub zaparkować camper. Takie rozwiązanie będzie z pewnością zgodne z jednym z ważnych targowych tematów i obszarów outdoorowej aktywności – campingiem. W przypadku braku własnego sprzętu będzie też można wypożyczyć namiot i to nie byle jaki. Za sprawą cieszącej się w Niemczech coraz większą popularnością idei glampingu, dla odwiedzających targi zostaną przygotowane przestronne i komfortowe namioty Glamping Tent. Uprzedzamy jednak, że tej alternatywy nie można traktować jako „opcji budżetowej”. Niemniej podczas targów warto przyjrzeć się bliżej temu nowemu i trudnemu do sklasyfikowania trendowi.

fot. Messe Muenchen

Pomocne aplikacje

„Altogether to Munich” to nowa aplikacja dla wystawców, która ma na celu ułatwić zapraszanie partnerów biznesowych na targi, zarządzanie spotkaniami oraz networking przed rozpoczęciem targów. Narzędzie dostępne jest w 6 językach, w tym w języku polskim.

Natomiast dla uczestników letnich targów przygotowana została aplikacja „Outdoor by ISPO” umożliwiająca szybkie wyszukanie stoiska, marki, a nawet produktu oraz sprawdzenie zbliżających się wydarzeń targowych. W aplikacji znajdziemy również szczegółową mapę przestrzeni wystawienniczej.

Informacje szczegółowe dotyczące targów znajdziecie na:

Artykuł z ostatniego wydania 4outdoor Biznes (nr 54 / czerwiec 2019)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0