Jak mogliśmy się spodziewać, po dość długim okresie sporych wzrostów sprzedaży sklepów naszej branży miesiąc do miesiąca, nastąpiło lekkie ochłodzenie koniunktury.
We wrześniu 2019 r. nasz barometr wskazał po raz kolejny wzrost jednak tym razem dość niewielki – średnia sprzedaży sklepów biorących udział w naszym badaniu wyniosła 2,5 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w ubiegłym roku.
Z czego wynika odnotowane spowolnienie dynamiki sprzedaży? Powodów oczywiście może być kilka. Pogoda przez większość września była bardzo ładna, sprzyjała aktywności na świeżym powietrzu i planowaniu wyjazdów. Dla części osób był to również miesiąc dłuższych urlopów. Do sytuacji mogły również przyczynić się obserwowane we wcześniejszych miesiącach (w zasadzie od wiosny) duże wzrosty sprzedaży w stosunku do minionego roku, co może wskazywać, że wielu spośród naszych klientów uzupełniła sprzęt i odzież już na początku ciepłego okresu.
Dodatkowo na niski wynik wpływ (choć raczej niewielki) może mieć również baza – we wrześniu 2018 r. odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o 6,6 proc. w stosunku do września 2017 r.
Niezależnie od słabszego wyniku we wrześniu, sytuacja wielu sklepów jest stabilna, a kilku – dobra. Wszystkim sprzedawcom życzymy poprawy wyniku w kolejnych miesiącach oraz pogody, która zmotywuje naszych klientów do odpowiedniego przygotowania się do jesiennych warunków.
***
Sklepy biorące udział w badaniu:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE