HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: luty nieznacznie ponad kreską

Początek roku to trudny okres dla naszej branży. Po znacznym spadku dynamiki sprzedaży zarejestrowanym przez nasz Barometr w styczniu, luty wydaje się być nieco lepszy, jednak przyzwyczajeni do ciągłych wzrostów w przeciągu ostatnich lat z niepokojem obserwujemy nową tendencję.

Barometr rynku outdoor - luty 2020 (rys. 4outdoor)

Barometr rynku outdoor – luty 2020 (rys. 4outdoor)

W stosunku do analogicznego miesiąca w 2019 r. łączna sprzedaż sklepów outdoorowych i górskich w lutym 2020 r. w Polsce wzrosła o 0,5 proc.

Na trudną sytuację sprzedażową kolekcji zimowych wpływ ma z pewnością pogoda. Średnie temperatury, a także opady śniegu w minionych miesiącach nie sprzyjały aktywnościom typowo zimowym. Niemal całkowity brak widocznej zimy w miastach sprawia, że klienci z jednej strony nie mają często motywacji do wyjazdów w góry, z drugiej, że nie potrzebują ciepłej i nieprzemakalnej odzieży czy butów na użytek miejski.

Cały czas liczymy na ostatnie “tchnienie” mroźnej pory roku, które pozwoli opróżnić magazyny, wyprzedać kolekcje i zwolnić miejsce na towar wiosenny, który już powoli zaczyna spływać od dostawców. Aktualna sytuacja nie sprzyja składaniu preorderów, trudno też z całą pewnością stwierdzić czy zmiany klimatyczne są stałym i pogłębiającym się trendem i czego możemy spodziewać się kolejnej zimy.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki coraz większe znaczenie ma dywersyfikacja oferty, również zimowej, i poszukiwania nowych grup klientów. M.in. o tym piszemy we wiosennym wydaniu Magazynu 4outdoor Biznes, które już wkrótce trafi do Waszych rąk. Przyglądamy się w nim nowościom, trendom wiosennym oraz zimowym, podpatrzonym na minionej edycji targów ISPO w Monachium.

Nie możemy też pominąć wpływu jaki na branżę ma do znudzenia powtarzany we wszystkich mediach koronawirus. Reperkusje epidemii nasza branża odczuje w wielu sferach, choć prawdopodobnie nie dla wszystkich będą one negatywne. Komentarze przedstawicieli naszej branży na ten temat znajdziecie w papierowej wersji 4outdoor.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0