The North Face wspiera kobiety od ponad 50 lat. Daje im możliwości, by dokonywały zmian na lepsze – począwszy od sponsorowania pierwszej, całkowicie kobiecej wyprawy na Annapurnę w 1978 roku, a skończywszy na wspieraniu Margo Hayes podczas jej zmagań, by stać się pierwszą kobietą w gronie wspinaczy 9a+. Najnowsza kolekcja z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet (International Women’s Day – IWD) to kolejny krok w tym kierunku. Po raz pierwszy w historii marki została ona zaprojektowana i wyprodukowana tylko przez kobiety, wyłącznie dla kobiet.
Linia jest jednym z pierwszych zamówień zrealizowanych w nowej fabryce w Jordanii, która zatrudnia jedynie kobiety. Jej pomysłodawczynią jest Oryana Awaisheh, która zaczynała jako tłumaczka, a teraz pracuje na stanowisku managera zarządzającego w fabryce Jerash Garment Factory. Obecnie fabryka zapewnia ponad 500 nowych stanowisk oraz niezliczone możliwości dla kobiet i ich rodzin.
Dla Oryany nowa kampania to idealny sposób na podkreślenie znaczenia kobiet, które na co dzień pracują za kulisami:
Na świecie mamy więcej zdolnych, utalentowanych i ambitnych kobiet niż kiedykolwiek. Jestem niezwykle dumna z możliwości współpracy z The North Face, bo dzięki temu możemy pokazać pracę choć niewielkiej części grupy tych wspaniałych kobiet.
Portrety niezwykłych kobiet zaangażowanych w tworzenie kolekcji uchwyciła brytyjska fotografka Holly-Marie Cato. W sesji wizerunkowej towarzyszą im także bardziej znane twarze, takie jak choćby Jess Glynne, która po raz pierwszy wystąpiła w roli ambasadorki The North Face.
Jess dołączyła do kampanii promującej odkrywczynie i sportsmenki The North Face z całej Europy. Każda z kobiet, będąca dzisiaj muzyczką, artystką, biznesmenką czy sportsmenką musiała przecież przezwyciężyć liczne wyzwania, które napotkała na swojej drodze, podważając na swój sposób status quo. W rolach kobiecych ambasadorek kolekcji znalazły się także mistrzyni świata we freeridzie Marion Haerty, londyńska poszukiwaczka przygód Sofia Jin czy kaskaderka Marie Maroum.
Kolekcja składa się z t-shirtów w odważnych kolorach IWD oraz dużych materiałowych toreb. Koszulki mają inspirować kobiety do odkrywania. Na ich froncie znajduje się fotografia pochodząca z archiwum parku Yosemite, przedstawiająca odważne kobiety na krawędzi klifu, które wspięły się na niego w długich sukienkach i obcasach.
Wiceprezes marketingu The North Face Tina Rolen wierzy, że kampania będzie miała znaczący wpływ na kolejne pokolenia:
Moim zdaniem wizerunek tych kobiet to coś, z czego każda współczesna kobieta może zaczerpnąć siły dla siebie. The North Face od ponad pół wieku z całych sił popiera i wzmacniania kobiety, by mogły osiągać rzeczy niewyobrażalne. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy wspierać tak znaczące osiągnięcia oraz ciężką pracę osób takich jak Oryana.
Marka The North Face z dumą wspiera International Women’s Day. Kolekcja dostępna jest online oraz w wybranych sklepach The North Face.
Niezwykłe kobiety zaangażowane w kampanię:
- Candice Brathwaite
- Emma Svensson
- Marion Haerty
- Carlotta Vagnoli
- Jess Glynne
- Marie Mouroum
- Sofia Jin
- Caro Ciavaldini
- Riya Hamid
- Mathilde Becerra
Informacja prasowa
KOMENTARZE