Kilka dni temu włoska marka modowa Gucci zamieściła w swoich mediach społecznościowych tajemniczy spot, w którym logo marki pojawia się na jednej fladze z logiem marki The North Face. Na razie nie wiadomo czego dokładnie będzie dotyczyła współpraca, jednak nie jest to pierwszy przykład tego typu kooperacji marek ze świata outdooru i mody.
Niespodziewana współpraca ma na celu „celebrować bogate dziedzictwo obu marek” – tylko tyle komunikują na razie przedstawiciele Gucci. Dla włoskiej marki to pierwsza tego typu współpraca od pięciu lat, czyli od chwili, w której stanowisko dyrektora kreatywnego objął Alessandro Michele.
Z kolei dla marki The North Face projekt tego typu to chleb powszedni. Marka w przeszłości współpracowała z wieloma modowymi i „streetwearowymi” markami na całym świecie, chociażby z marką Supreme czy całkiem niedawno – Maison Margiela. Dla TNFa to sposób na kultywowanie tradycji rozpoczętej w latach 80., gdy ambicją amerykańskich designerów stało się nie tylko tworzenie odzieży umożliwiającej podboje najwyższych gór świata, ale również „zadawanie szyku” na ulicach największych miast świata.
Więcej o tej nowej współpracy dowiemy się prawdopodobnie jeszcze przed końcem roku.
Michał Gurgul
źródło: Instagram Gucci, SGI Europe
KOMENTARZE