W II kwartale roku obrotowego 2020/2021 trwającego od 1 lipca do 30 września 2020 r., Spółka odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 46.680 tys. zł, czyli o 17,0% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 56.219 tys. zł). Dynamika obrotów za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 48 % i stanowiła 8,6 % udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
***
Na bazie porównywalnych sklepów tj. w ujęciu LFL w II kwartale roku obrotowego 2020/2021:
- traffic (ilość wizyt klientów w sklepach) spadł o 27% r/r,
- obroty netto były niższe o 21 % w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 30 526 tys. zł,
- Spółka poprawiła marżę procentową o ok.1 p.p.
Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: rowery, łyżworolki i hulajnogi, turystyka tekstylia, zaś największe spadki w kategorii: pływanie, piłka nożna, torby i plecaki.
Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2020 r. Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 81.913 tys. zł, czyli o 22,3% niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 105.484 tys. zł). Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 80% i stanowiła 13,5 % udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
O INTERSPORT Polska S.A.
INTERSPORT Polska S.A. to wiodąca na polskim rynku sieć specjalistycznych sklepów sportowych działająca w Polsce od 1988 roku. Od 2005 roku Spółka jest wyłącznym partnerem biznesowym Grupy INTERSPORT.Około 80% oferty sieci INTERSPORT to asortyment największych światowych marek takich jak NIKE, ADIDAS, UA, REEBOK, 4F, SALOMON, NF, K2, GIANT, ROMET, UVEX, HEAD, SPEEDO, VIKINGi ich oferty specjalne dostępne wyłącznie w salonach INTERSPORT. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi INTERSPORT: McKinley, Pro Touch, Energetics.. Sezonowo uruchamiany jest profesjonalny serwis narciarskifirmMontanaoraz serwisy: rowerowy, tenisowy, rolkowy oraz ostrzenia łyżew.Obecnie w Polsce funkcjonują 34 sklepy INTERSPORT o łącznej powierzchnihandlowej wynoszącej 30 509 m2 – od 1 kwietnia br. pomimo pandemii wzrost sieci o 10%, czyli o 4 nowe sklepy (Warszawa CH Złote Tarasy i Galeria Północna, Poznań Avenida, Galeria Katowicka).
Informacja prasowa
KOMENTARZE