HomeImprezy outdoor

Wirtualna Konwencja Oberalp FW 2021-22. Góry oczami kobiet

Pod koniec października, po raz drugi w historii firmy Oberalp, odbyła się Wirtualna Konwencja. W tym roku jej motywem przewodnim były kobiety w górach. Ruth Oberrauch przedstawia LaMunt – nową markę sportów górskich tworzoną przez kobiety dla kobiet. Marki Grupy Oberalp – SALEWA, DYNAFIT, WILD COUNTRY, EVOLV i POMOCA – prezentują swoje nowe kolekcje w przełomowym pokazie mody online.

Prezentacja kolekcji Salewa (fot. Oberalp)

29 października br. Ruth Oberrauch, członkini zarządu Grupy Oberalp oficjalnie zaprezentowała nowy brand w rodzinie Oberalp:

LaMunt to nowa górska marka, tworzona przez kobiety dla kobiet i odzwierciedlająca świeże kobiece spojrzenie na świat sportów górskich. Jest skierowana jest do pewnych siebie kobiet pragnących doświadczać gór na własnych, unikalnych zasadach. Szybkość, częstotliwość, wyniki sportowe to dla naszych docelowych klientek kwestie drugorzędne – łączy je przede wszystkim miłość do gór.

Pozycjonowana w segmencie premium marka jest odpowiedzią Grupy na nieustannie rosnącą liczbę kobiet uprawiających sporty górskie i szukających funkcjonalnej odzieży, która spełni ich oczekiwania. Takie właśnie są produkty LaMunt – funkcjonalne, estetyczne i dopracowane pod kątem kobiecej sylwetki. Modele LaMunt tworzone są zgodnie z dewizą marki: „Shape Her Identity”. Projektanci uwzględniają budowę kobiecego ciała, by produkty doskonale się do niego dopasowywały i zapewniały wysoką wygodę niezależnie od aktywności. Przemyślane detale, możliwość indywidualizacji i wysokiej jakości zrównoważone materiały – LaMunt sprosta potrzebom nowoczesnych kobiet, które pragną wyrażać swoją osobowość również poprzez górską garderobę. Ubrania marki dostępne będą online oraz w wybranych sklepach stacjonarnych od stycznia 2022 roku.

LaMunt – smart fit solutions (fot. Oberalp)

Funkcjonalność priorytetem dla aktywnych kobiet

Na początku prac nad LaMunt i jako inspirację dla pozostałych marek Oberalp, Grupa zleciła badanie na temat kobiet w sportach górskich. Wiedeński Karmasin Behavioural Insights, czyli jeden z najbardziej poważanych międzynarodowych instytutów badań behawioralnych przeprowadził analizę semiotyczną umożliwiającą lepsze zrozumienie potrzeb, sposobów myślenia i postaw kobiet podczas aktywności sportowej w górach. Wyniki badania pokazują, iż w przypadku odzieży i sprzętu użytkowniczki zwracają uwagę przede wszystkim na funkcjonalność, wygodę i krój, a dopiero potem na design i cenę. Analiza wykazała również, że najbardziej problematycznymi elementami damskiej górskiej garderoby są buty i spodnie, głównie ze względu na ich krój. Szczegółowe wyniki posłużą zespołom projektowym marek Oberalp do dalszego udoskonalania kolekcji damskich.

LaMunt to nowa górska marka, tworzona przez kobiety dla kobiet i odzwierciedlająca świeże kobiece spojrzenie na świat sportów górskich (fot. Oberalp)

Messner Mountain Museum – wybieg doskonały

CEO Oberalp Christoph Engl:

Dostosowanie Konwencji Oberalp do formatu online było koniecznością, ale także ciekawym projektem. Wirtualna interpretacja pokazu mody okazała się sporym wyzwaniem, jednak według nas ostateczny rezultat jest po prostu zachwycający.

Grupa stworzyła zupełnie nową koncepcję pokazu, którą zrealizowała w ekskluzywnej lokalizacji – znajdującym się na południowotyrolskim szczycie Kronplatz (2275 m) Messner Mountain Museum Corones. Założone przez Reinholda Messnera i poświęcone historii gór i alpinizmu muzeum okazało się najlepszą sceną dla marek Grupy, która zdołała przekształcić je w innowacyjny wybieg. Nowości na kolejny sezon zimowy zaprezentowane zostały w wyjątkowy sposób bez naruszania atmosfery kultowej przestrzeni zaprojektowanej przez Zahę Hadid. Christoph Engl kontynuuje:

Jest to absolutnie magiczne miejsce, które idealnie wpisało się w nasz projekt. Muzeum odzwierciedla kwintesencję alpinizmu i chcemy, by nasze marki robiły dokładnie to samo.

Prezentacja kolekcji Dynafit (fot. Oberalp)

Pokaz mody to jednak tylko część prezentacji przygotowanej przez marki Salewa, Dynafit, Pomoca, Evolv, Wild Country i LaMunt: wirtualne showroomy 360 i filmy produktowe dostępne są już na stronie convention.oberalp.com. Organizując premierową edycję Wirtualnej Konwencji Oberalp w maju 2020 południowotyrolska Grupa stała się pierwszym graczem na rynku sportów górskich, który w formie online i z rocznym wyprzedzeniem prezentuje swoje kolekcje nie tylko partnerom detalicznym, ale także wszystkim konsumentom i pasjonatom gór.

Grupa Oberalp to rodzinna, zarządzana przez kadrę kierowniczą firma z siedzibą w południowotyrolskim Bolzano założona w 1981 roku przez Heinera Oberraucha, a obecnie zatrudniająca ponad 700 osób na całym świecie. Oprócz opracowywania i produkcji artykułów sportowych firma zajmuje się także handlem detalicznym, sprzedażą hurtową i dystrybucją marek z branży sportowej. Pochodząca z Monachium SALEWA pozostaje częścią Grupy Oberalp od 1990 roku. Na przestrzeni lat firma pozyskała także inne marki: DYNAFIT, POMOCA, WILD COUNTRY, a ostatnio także EVOLV. Firma cechuje się odwagą do odkrywania nowych możliwości, ciągłymi innowacjami produktowymi i procesowymi oraz kreatywnym myśleniem. Świadome, rozważne podejście do środowiska i zasobów naturalnych oraz pasja do sportów górskich stanowią fundamenty kultury korporacyjnej Oberalp. Od 2019 roku wraz z „Contribute” – raportem dot. strategii zrównoważonego rozwoju – firma publikuje także swoje dane bilansowe. Po raz czwarty z rzędu Grupa Oberalp została wyróżniona jako jedyna włoska firma „Statusem Lidera” nadawanym przez pozarządową organizację Fair Wear Foundation.

Informacja prasowa Oberalp

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0