HomeEkologia / Zrównoważony rozwój

Podsumowanie akcji Cumulus® Garage Sale

Sprzątanie zamiast promocji na Black Friday? Cumulus® wspiera projekt oczyszczania gór w ramach akcji Garage Sale!

Cumulus® Garage Sale (fot. Cumulus®)

Cumulus®, co roku w niestandardowy sposób stara się zachęcać do tego, żeby kupować rozsądnie i w sposób przemyślany. Tym razem, w czasie startu sezonu wyprzedażowego zwanego potocznie Black Friday, zaproponował udział w… Garage Sale, a cały przychód z wystawionych na sprzedaż produktów przekazał na projekt ochrony gór przed zanieczyszczeniem. 

Cumulus® Garage Sale (fot. Cumulus®)

Skąd pomysł na takie działanie?

Odpowiada Jacek Wylężek, CEO Cumulus®:

Nie chcemy zachęcać do nadmiernych zakupów i doradzamy naszym klientom, żeby kompletowali swój outdoorowy sprzęt tak, żeby starczał im na bardzo różne warunki przez wiele lat. Pomimo tego, że staramy się zmniejszać negatywny wpływ związany z naszą produkcją, to i tak każdy nowo wykonany produkt to zawsze dodatkowe obciążenie dla środowiska. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać już gotowe produkty, które mieliśmy w magazynie. Były to głównie śpiwory wyprodukowane na zamówienie, które ze względu na swoje modyfikacje nie mogły trafić do naszej regularnej oferty, ale też prototypy odzieży, niektóre z nich zupełnie wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju.

Cumulus® Garage Sale (fot. Cumulus®)

Jaki był efekt?

Zainteresowanie całym wydarzeniem było tak duże, że wszystkie 70 wystawionych produktów zostało kupionych w niecałe dwie godziny od startu akcji. Jak mówią organizatorzy:

Zupełnie się nie spodziewaliśmy aż tak dużego odzewu. Cieszymy się bardzo, chociaż wiemy, że zainteresowanych osób było dużo więcej niż produktów, które wystawiliśmy. Wygląda na to, że w przyszłym roku musimy wymyślić coś po raz kolejny. Dzięki całej akcji zebraliśmy ponad 37 tys. zł, które przekazujemy European Outdoor Conservation Association i to jest dla nas naprawdę świetna wiadomość. 

Cała akcja, zorganizowana w formie garażowej wyprzedaży, miała  na celu pomoc w ochronie obszarów dzikiej przyrody. 100% wartości sprzedaży przekazane zostało organizacji EOCA (European Outdoor Conservation Association) na wsparcie projektu Powstrzymaj ALPY przed staniem się plastikowymi górami (Stop the ALPs becoming Plastic Mountains).

Cumulus® Garage Sale (fot. Cumulus®)

Celem projektu jest ochrona terenów wysokogórskich w Alpach, jednego z ostatnich dziewiczych środowisk w południowej Europie. Są one domem dla wielu wyjątkowych zwierząt, kwiatów i roślin. Wraz z 4 bardzo różnymi schroniskami alpejskimi opracowane zostaną strategie wyeliminowania korzystania z jednorazowych plastikowych przedmiotów. Projekt zakłada też porządkowanie ponad 150 km szlaku, w tym brzegów jezior i alpejskich łąk. W projekcie przewidziane są też szkolenia z udziałem przewodników turystycznych i alpinistycznych, pracowników parku, lokalnych szkół, a także stworzenie aplikacji, która zachęci ludzi do samodzielnego kontynuowania sprzątania.

Cumulus® już nie po raz pierwszy organizuje akcje uświadamiające, jak ważne jest zrównoważone podejście do zakupów i dbanie o środowisko. Dwa lata temu w związku z corocznym sezonem wyprzedażowym, w kontrze do idei kojarzonej z „Black Friday”, zorganizował akcję: Napraw – nie kupuj! oferując swoim klientom darmowe naprawy sprzętu – niezależnie od daty zakupu i rodzaju produktu. W zeszłym roku firma dołączyła do międzynarodowej organizacji 1% for the Planet i przeznacza 1% przychodów ze sprzedaży wszystkich swoich produktów na wsparcie organizacji działających na rzecz ochrony środowiska. Dodatkowo od zawsze produkuje tylko lokalnie, używa surowców z zaufanych źródeł, a puch wykorzystywany w ich produktach jest pozyskiwany etycznie.

Informacja prasowa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0