Sprzątanie zamiast promocji na Black Friday? Cumulus® wspiera projekt oczyszczania gór w ramach akcji Garage Sale!
Cumulus®, co roku w niestandardowy sposób stara się zachęcać do tego, żeby kupować rozsądnie i w sposób przemyślany. Tym razem, w czasie startu sezonu wyprzedażowego zwanego potocznie Black Friday, zaproponował udział w… Garage Sale, a cały przychód z wystawionych na sprzedaż produktów przekazał na projekt ochrony gór przed zanieczyszczeniem.
Skąd pomysł na takie działanie?
Odpowiada Jacek Wylężek, CEO Cumulus®:
Nie chcemy zachęcać do nadmiernych zakupów i doradzamy naszym klientom, żeby kompletowali swój outdoorowy sprzęt tak, żeby starczał im na bardzo różne warunki przez wiele lat. Pomimo tego, że staramy się zmniejszać negatywny wpływ związany z naszą produkcją, to i tak każdy nowo wykonany produkt to zawsze dodatkowe obciążenie dla środowiska. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać już gotowe produkty, które mieliśmy w magazynie. Były to głównie śpiwory wyprodukowane na zamówienie, które ze względu na swoje modyfikacje nie mogły trafić do naszej regularnej oferty, ale też prototypy odzieży, niektóre z nich zupełnie wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju.
Jaki był efekt?
Zainteresowanie całym wydarzeniem było tak duże, że wszystkie 70 wystawionych produktów zostało kupionych w niecałe dwie godziny od startu akcji. Jak mówią organizatorzy:
Zupełnie się nie spodziewaliśmy aż tak dużego odzewu. Cieszymy się bardzo, chociaż wiemy, że zainteresowanych osób było dużo więcej niż produktów, które wystawiliśmy. Wygląda na to, że w przyszłym roku musimy wymyślić coś po raz kolejny. Dzięki całej akcji zebraliśmy ponad 37 tys. zł, które przekazujemy European Outdoor Conservation Association i to jest dla nas naprawdę świetna wiadomość.
Cała akcja, zorganizowana w formie garażowej wyprzedaży, miała na celu pomoc w ochronie obszarów dzikiej przyrody. 100% wartości sprzedaży przekazane zostało organizacji EOCA (European Outdoor Conservation Association) na wsparcie projektu Powstrzymaj ALPY przed staniem się plastikowymi górami (Stop the ALPs becoming Plastic Mountains).
Celem projektu jest ochrona terenów wysokogórskich w Alpach, jednego z ostatnich dziewiczych środowisk w południowej Europie. Są one domem dla wielu wyjątkowych zwierząt, kwiatów i roślin. Wraz z 4 bardzo różnymi schroniskami alpejskimi opracowane zostaną strategie wyeliminowania korzystania z jednorazowych plastikowych przedmiotów. Projekt zakłada też porządkowanie ponad 150 km szlaku, w tym brzegów jezior i alpejskich łąk. W projekcie przewidziane są też szkolenia z udziałem przewodników turystycznych i alpinistycznych, pracowników parku, lokalnych szkół, a także stworzenie aplikacji, która zachęci ludzi do samodzielnego kontynuowania sprzątania.
Cumulus® już nie po raz pierwszy organizuje akcje uświadamiające, jak ważne jest zrównoważone podejście do zakupów i dbanie o środowisko. Dwa lata temu w związku z corocznym sezonem wyprzedażowym, w kontrze do idei kojarzonej z „Black Friday”, zorganizował akcję: Napraw – nie kupuj! oferując swoim klientom darmowe naprawy sprzętu – niezależnie od daty zakupu i rodzaju produktu. W zeszłym roku firma dołączyła do międzynarodowej organizacji 1% for the Planet i przeznacza 1% przychodów ze sprzedaży wszystkich swoich produktów na wsparcie organizacji działających na rzecz ochrony środowiska. Dodatkowo od zawsze produkuje tylko lokalnie, używa surowców z zaufanych źródeł, a puch wykorzystywany w ich produktach jest pozyskiwany etycznie.
Informacja prasowa
KOMENTARZE