HomeNowości z rynku

Houdini – najbardziej ekologiczna skandynawska marka outdoorowa

Firma Blue Arrow (Patagonia i G3), została przedstawicielem marki Houdini w Polsce.

Houdini to marka pod wieloma względami wyjątkowa. W czasach powszechnego „greenwashingu”, stosowanego przez wiele firm odzieżowych, w przypadku tego szwedzkiego producenta nie można mówić o pozowaniu na bycie eko. Wytwarzanie, materiały, projekty i działania firmy podporządkowane są dążeniu do neutralności klimatycznej w pełnym tego słowa znaczeniu. Cała produkcja opiera się na zasadzie „circular” – znacząca większość kolekcji (a wkrótce całość) – produkowana jest z materiałów pochodzących z recyklingu, bądź naturalnych, jest także w całości recyklingowalna bądź biodegradowalna. Kontrolowane jest także to, skąd pochodzą materiały, jak są produkowane i jaki wpływ ma to na środowisko. Jeżeli chodzi o kroje, naczelną ideą jest prostota i uniwersalność. Ubrania Houdini mają dobrze służyć w każdej sytuacji, podczas każdego typu outdoorowej aktywności, a także na co dzień. Ma to na celu ograniczenie ilości koniecznych zakupów i walki z zagrożeniem, jakie niesie nadmierna konsumpcja. Od kilku lat firma wprowadziła również niespotykaną dotąd możliwość – wypożyczenia ich ubrań. Jadąc na wyprawę nie musisz kupować całej torby odzieży, której możliwe, że nigdy już nie użyjesz – możesz ją wypożyczyć. Jest to również doskonały sposób na przetestowanie produktów Houdini. Firma prowadzi także sprzedaż odzieży używanej, zachęcając do ograniczania kupowania rzeczy nowych bądź niepotrzebnych. Naprawa ubrań odbywa się za darmo.

Houdini

fot. Houdini

Co warto podkreślić, cała odzież Houdini produkowana jest w Europie, w fabrykach znajdujących się w Portugalii, Litwie, Łotwie i Estonii.

Houdini to marka zachęcająca do spędzania czasu na świeżym powietrzu i czerpania z natury, jednocześnie świadomie dbając o nią. Ubrania wyróżniają się stylistyką i świetnie sprawdzą się zarówno podczas przygód outdoorowych, jak i w mieście.

Houdini

fot. Houdini

Historia marki Houdini sięga przełomu lat 80tych i 90tych, kiedy Lotta Giornofelice, przyszła założycielka firmy, pracowała jako przewodniczka oraz instruktorka narciarstwa pozatrasowego i wspinaczki. Pewnego razu, gdy podczas wspinaczki na Pyramide du Tacul w Chamonix Lotta wraz z przyjaciółmi znalazła się w niebezpiecznej sytuacji, ktoś z ekipy krzyknął „Uratuj mnie Houdini”. Harry Houdini na trwałe zapisał się w historii, jako zapewne najsłynniejszy iluzjonista, a przede wszystkim specjalista od ucieczek i wydostawania się z nieciekawych sytuacji. Nie wiadomo, czy ten okrzyk im wtedy pomógł, ale właśnie tak Lotta nazwała swoją firmę – Houdini.

Przedstawicielem marki Houdini na Polskę została firma Blue Arrow (przedstawiciel marki Patagonia i G3). Kontakt:

Informacja prasowa

Zobaczcie również:

Blue Arrow, przedstawiciel marki Patagonia dołączył do „1% for the Planet” (fot. mat. prasowy)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0