HomeMagazyn 4outdoor

Właśnie ukazał się 59. numer 4outdoor Biznes!

Już wkrótce na biurka naszych stałych czytelników, przedstawicieli branży outdoor w Polsce, dotrze najnowszy numer czasopisma 4outdoor Biznes. Oto co w nim znajdziecie.

59. numer 4outdoor Biznes. Okładka

Najchłodniejsza wiosna od kilku lat, zmienna i deszczowa pogoda, a także po-prawa sytuacji pandemicznej – w ostatnich miesiącach przyroda oraz branża outdoor odżyły. I choć może powrót do z utęsknieniem wspominanej „normalności” nie jest w pełni możliwy, to z coraz większym optymizmem obserwujemy nasz rynek oraz patrzymy w przyszłość.

W niniejszym numerze 4outdoor Biznes rozmawiamy z przedstawicielami polskich marek, dystrybutorami i organizatorami biegów górskich. Każdy z nich nieco inaczej wspomina czas restrykcyjnych obostrzeń, każdy w inny sposób radzi sobie z nową sytuacją.

W rozmowie z Marcinem Mocarskim, prezesem zarządu Alpinus Group, poznajemy kulisy powrotu tej marki i wyzwania przed jakimi stoją jej nowi właściciele. Z kolei Krzysztof Skrocki opowiada o historii swojej firmy, porównuje outdoor sprzed 30 lat, do tego, który znamy dzisiaj, oraz zauważa szanse i zagrożenia dla dalszego rozwoju Pakera. Benedikt Böhm, dyrektor Dynafita, wyjaśnia filozofię tej marki, która przyświeca pracom nad rozwojem technologii i projektowaniu nowych produktów, wchodzących do sprzedaży wiosną 2022.

Nieco inaczej niż dystrybutorzy, producenci czy sklepy pandemię „przeszli” organizatorzy imprez biegowych. Choć zainteresowanie tą dyscypliną stale rośnie, to ze względu na ograniczenia w organizacji imprez masowych, ostatni rok był dla nich wyjątkowo trudny. Choć i tu zdania są podzielone – głównie ze względu na to, czy ktoś mógł ubiegać się o wsparcie rządowe, czy nie. Swoją sytuację szczegółowo opisuje Mirosław Bieniecki, twórca i pomysłodawca Biegu Rzeźnika, Maratonu Bieszczadzkiego i Zimowego Maratonu Bieszczadzkiego. O wyjściu z pandemii z optymizmem pisze Justyna Grzywaczewska z Fundacji Krok do Natury, która organizuje między innymi Chudego Wawrzyńca i serię podmiejskich biegów przełajowych CITY TRAIL.

Wśród materiałów sprzętowych w niniejszym numerze znajdziecie obszerne i szczegółowe opracowanie dotyczące zegarków sportów. Przygotowała je specjalnie dla nas dwójka pasjonatów i ekspertów ze Sklepu Biegacza – Krzysztof Zarzycki i Łukasz Biela. To materiał, który warto przestudiować, zwłaszcza jeśli w Waszej ofercie nie brakuje zegarków marek takich jak Suunto, Garmin, Coros, Apple czy Polar. To aktualnie jeden z bujniej rozkwitających segmentów outdo-orowych. Dział sprzętowy uzupełnia test butów Flight Vectiv marki The North Face i zestawienie nowości na przyszły sezon.

Nurtem przenikającym wszystkie dziedziny życia oraz biznesu jest od dłuż-szego czasu zrównoważony rozwój. Wątek ten poruszamy regularnie na łamach 4outdoor. Tym razem wraz z Dorotą Kabałą przyglądamy się kolekcjom planowanym na sezon Spring/Summer 2022. Projektantka opisuje proces tworzenia nowych produktów, z którym ekologia jest już dzisiaj nieodłącznie związana. Szacunek dla środowiska i odpowiedzialne projektowanie to wartości leżące u podstaw działalności marki Royal Robbins, o której wspominamy w osobnym artykule.

Przed nami okres wakacyjny. Życzymy Wam powodzenia w biznesie i wielu chwil odpoczynku na łonie natury. Oby obie te rzeczy udało się skutecznie połączyć.

Michał Gurgul

***

Spis treści:

  • 8a.pl otwiera nowe sklepy w Warszawie i Katowicach
  • Barometr rynku – maj na wyraźnym plusie
  • Wraca biegowa rywalizacja. W górach i w lasach będzie się działo
  • ALPINUS – reaktywacja!
  • Paker – już od 30 lat ze sprzętem
  • Bieg Rzeźnika w czasach zarazy
  • Wybrane nowości SS22
  • Zegarki sportowe – przegląd
  • Test: szybkie i lekkie Flight Vectiv marki The North Face
  • Nie uratujesz planety? Zrównoważony rozwój a sezon SS22
  • Royal Robins – postępowanie we właściwy sposób może zapoczątkować wielkie zmiany
  • Dynafit – kolekcja wiosna-lato 2022

59. numer 4outdoor Biznes. Spis treści

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0